Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-25, 22:57
Medlem
acitflexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är väl så offer gör?

Hoppas juryn noterar Ambers beteende.

Hoppas juryn för all del också noterar att johnny sov i rättsalen igår. Båda sidorna bör kunna bete sig inför lagen.
Citera
2022-05-25, 22:59
Medlem
Jag har ju haft det skitjobbigt med Johnnys uppenbara lögn att han inte skrev textmeddelandena, men jag har börjat repa mig.

Ben lurade honom i en fälla och Johnny visade att han bara är mänsklig – han fick panik och nekade i blindo (i realitet lögn) av oro för vad Ben skulle hitta på om JD medgav att han var så packad när han skrev meddelandena att han inte minns dem.

För där kändes han ärlig när han kallade meddelandena ludicrus innan han fick se att det måste varit han som skrev dem.

Det här är ett ögonblick som kan hindra en fällande dom, men jag är inte uppgiven. Juryn såg naturligtvis att det var ett fult trick av Ben och nu vet de hur det ser ut när Johnny för en gångs skull ljuger. Jag har iallafall inte sett det tidigare under rättegången.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-25 kl. 23:04.
Citera
2022-05-25, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har ju haft det skitjobbigt med Johnnys uppenbara lögn att han inte skrev textmeddelandena, men jag har börjat repa mig.

Ben lurade honom i en fälla och Johnny visade att han bara är mänsklig – han fick panik och nekade i blindo (i realitet lögn) av oro för vad Ben skulle hitta på om JD medgav att han var så packad när han skrev meddelandena att han inte minns dem.

Det här är ett ögonblick som kan hindra en fällande dom, men jag är inte uppgiven. Juryn såg naturligtvis att det var ett fult trick av Ben och nu vet de hur det ser ut när Johnny för en gångs skull ljuger. Jag har iallafall inte sett det tidigare under rättegången.

Vilka meddelanden? Vissa av dem var inkommande, Rottenborn hävdade utgående. Felaktigt.
Citera
2022-05-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acitflex
Både TMZ-snubben och datorexpert-snubben slösade mest tid och kom fram till inget alls. Dålig dag för Johnny, tyvärr.

Eh va? Det framgår nu tydligt att fotona är redigerade. Exmpel, samma foto finns med som två olika bevis, d.v.s. att AH:s team har presenterat det som två olika foton. AH sa under förhör att hon aldrig redigerat foton, och att de två foton som jag nämnde ovan inte är samma foto. Hon påstod att på det ena fotot så använde hon en "vanity mirror that has yellow-hued bulbs", vilket alltså visade sig vara en stor fet lögn.
Citera
2022-05-25, 23:06
Medlem
Dagen sammanfattad för Ambers team i en enda bild.

https://pics.me.me/what-we-thought-would-happen-what-actually-happened-juventus-2-25491681.png
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davowir
Vilka meddelanden? Vissa av dem var inkommande, Rottenborn hävdade utgående. Felaktigt.

Det som avhandlas här och fortsätter i klippet i tweeten under: https://twitter.com/sierragillespie/status/1529529193104560128?s=20&t=8L-ptYXQSd5r_MbGZqurHA

Här är fortsättningen: https://twitter.com/sierragillespie/status/1529530025418149891?s=21
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-25 kl. 23:10.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hon är en otroligt dålig advokat.

Inte nödvändigtvis. Du underskattar hur mycket folk av Heards kaliber ljuger och spelar. Skit in,skit ut - precis som deras Unix-snubbe har Elaine fått usel info att jobba från.
Citera
2022-05-25, 23:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12

För där kändes han ärlig när han kallade meddelandena ludicrus innan han fick se att det måste varit han som skrev dem.

På Rekieta Laws stream menar kommentatorerna att det sannolikt rör sig om en gruppchat och att det mycket väl kan ha kommit från någon annan, vilket skulle förklara hans förvirring. Outgoing och incoming stämde inte mot övriga meddelanden i rättegången.
Citera
2022-05-25, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
På Rekieta Laws stream menar kommentatorerna att det sannolikt rör sig om en gruppchat och att det mycket väl kan ha kommit från någon annan, vilket skulle förklara hans förvirring. Outgoing och incoming stämde inte mot övriga meddelanden i rättegången.

Om så var fallet, borde inte Depps team ha noterat detta? En väldig tabbe från deras sida om det som du skriver stämmer.

Dagen avslutades dock bra, när några av AH bästa "bevis" förlorade trovärdighet.
Citera
2022-05-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi

Är dom trovärdiga? Visst kan jag ha tolkat det fel men min uppfattning var paniklögn pga krock i skallen.

Och Johnnys team tog aldrig upp detta igen sedan, trots att de hade möjlighet, inte som jag såg iallafall.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-25 kl. 23:18.
Citera
2022-05-25, 23:20
Medlem
Angående vittnet som jobbat för TMZ så var hans vittnesmål mer värdefullt av vad vissa tror. Den här texten är saxat från en video på Youtube och det stämmer till 100%.

"I don't know how many people caught it but his testimony is HUGE. Due to NDA, he was not allowed to say Amber gave the video to TMZ. So Johnny's lawyers confirmed 2 things - that it takes a long time to confirm copyright ownership if the person who submits the content isn't the person who shot it and also that they published an article within 15 minutes of receiving the video which means the copyright was confirmed quickly. This was a roundabout way to get him to admit that Amber (or someone representing her) tipped off TMZ without actually saying the words and breaking his NDA. It was gold."
Citera
2022-05-25, 23:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Om så var fallet, borde inte Depps team ha noterat detta? En väldig tabbe från deras sida om det som du skriver stämmer.

Ingen är felfri. De kan ju alltid ta upp det under closing arguments. Tror inte det behövs ifs, meddelandena kändes mest som extremt fånigt knulla-brudar-snack mellan ett gäng grabbar.

Citat:
Dagen avslutades dock bra, när några av AH bästa "bevis" förlorade trovärdighet.

Hela dagen var bra egentligen. TMZ-snubben var en hit, Dr Curry mosade dem, fotona var alla redigerade tredjegenerationskopior och flygplatspolis såg Amber bråka med sin partner redan för 13 år sedan. Korsförhören mot samtliga var riktigt tama.

Möjligtvis skulle man skippat att ta upp Depp en andra gång. Not terrible, not great som man säger i Tjernobyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in