2022-05-17, 14:28
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Vet du när korsförhör del 2 börjar idag?

Jag vet bara att det fortsätter idag. Igår tror jag de började kl 15 svensk tid så jag gissar på något liknande.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-17 kl. 14:32.
Citera
2022-05-17, 14:32
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Smink kan dölja färger, men de kan inte dölja de skador som Amber Heard berättar om.

Hon berättar om att blivit misshandlad med så många knytnävsslag att hon inte minns hur många, att Johnny hade sina stora ringar på sig när han slog henne.
Att han slog henne så att hon trodde att han hade brutit hennes näsa...

Sådan misshandel ger inte skador som du kan dölja med lite smink.

Sådan misshandel ger stora svullnader, som inte kan döljas. Ringarna hade även gett henne skärsår i ansiktet.
Det finns bilder av henne bara någon dag efter dessa påståenden. Utan en enda synlig skråma.

Hon ljuger. Och Camille plockar isär lögnerna, en efter en.
Hon ljög till och med om sina donationer till välgörenhet. Och sanningen fick dras ur henne.

Förstår inte hur någon, som såg detta korsförhör, kan fortsätta att tro på henne.
Idag fortsätter det. Jag hoppas att hon är under psykologiskt stöd, för denna krossen, är outhärdlig för någon med hennes förmodade diagnoser att hantera. Gissar på psykbryt i rätten idag. Där vi får se lite av den ilska, som vi hört i ljudinspelningarna.

Det är din uppfattning att skadorna måste vara större och inte går att dölja. Jag ser ingen som helst automatik i detta. Givetvis finns det en gräns för när skador inte går att dölja, men ett svepande konstaterande att det aldrig går och bevisligen inte gått i det här fallet menar jag är felaktigt.

De bilder som Heard trots allt lagt fram i rätten tyder definitivt på att hon blivit utsatt för våld av Depp och stöder generellt hennes berättelse. Ihop med allt annat vi vet om Depps beteende är den troliga slutsatsen att hon har blivit misshandlad. Det går inte att veta säkert dock och det är givetvis möjligt att hon överdriver graden av våld.
Citera
2022-05-17, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag har fortfarande svårt att se att detta är viktigt. Menar man att just det sminket är så mycket effektivare än smink som fanns vid tidpunkten så att det på ett helt annat sätt än tidigare produkter som fanns 2016 hade dolt blåmärken och skavanker?

Korsförhöret har knappt börjat, hur Depp sidan bemöter Milani fadäsen återstå att se men uppenbarligen ville Heard teamet korrigera sina utalanden om att det är just Milanis smink hon använt igårdagens rättegång.

Också det att Amber sitter med bi Gucci örhängen i går visar att hon inte bara ljuger och skyller på alla andra utan är kallt beräknande. Självklart läser hon på nätet och är välbekant med internet spridningen "my dog stepped on a bee". Naturligtvis är även Depp sidan ute på nätet och känner till bi-klippen men kan inte bemöta Ambers tjuvnyp vilket hon också vet, vem fan kommer ens på iden att bära bi örhängen?? Tydligen krävs det en Amber Heard för en sådan beräknande gliring!
Citera
2022-05-17, 14:33
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag vet bara att det fortsätter idag. Igår började de kl 15 svensk tid så jag gissar på något liknande nu.

9 på morgonen i deras realtid vet jag.
Man kan säga att Camille hittade alla knappar igår. Amber kommer bli totalt grillad idag. Hoppas hennes desperata advokat slutar ödsla bort en massa tid.
Citera
2022-05-17, 14:36
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=OwGcXnr_KaY

Bildbevis för rättegången. Att se på dessa är av stor vikt om man vill se vad som har hänt.
Citera
2022-05-17, 14:37
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Det är din uppfattning att skadorna måste vara större och inte går att dölja. Jag ser ingen som helst automatik i detta. Givetvis finns det en gräns för när skador inte går att dölja, men ett svepande konstaterande att det aldrig går och bevisligen inte gått i det här fallet menar jag är felaktigt.

De bilder som Heard trots allt lagt fram i rätten tyder definitivt på att hon blivit utsatt för våld av Depp och stöder generellt hennes berättelse. Ihop med allt annat vi vet om Depps beteende är den troliga slutsatsen att hon har blivit misshandlad. Det går inte att veta säkert dock och det är givetvis möjligt att hon överdriver graden av våld.

Den manipulativa narcissisten kan lika gärna slagit sig själv.

Det är svårt att veta när det inte finns bevis.
Citera
2022-05-17, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Korsförhöret har knappt börjat, hur Depp sidan bemöter Milani fadäsen återstå att se men uppenbarligen ville Heard teamet korrigera sina utalanden om att det är just Milanis smink hon använt igårdagens rättegång.

Också det att Amber sitter med bi Gucci örhängen i går visar att hon inte bara ljuger och skyller på alla andra utan är kallt beräknande. Självklart läser hon på nätet och är välbekant med internet spridningen "my dog stepped on a bee". Naturligtvis är även Depp sidan ute på nätet och känner till bi-klippen men kan inte bemöta Ambers tjuvnyp vilket hon också vet, vem fan kommer ens på iden att bära bi örhängen?? Tydligen krävs det en Amber Heard för en sådan beräknande gliring!

Juryn vet förstås om att hon sagt att hunden trampat på ett bi och de ser även hennes örhängen. Hur de ser på det vet man förstås inte.
Citera
2022-05-17, 14:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid

Ja, att de gjorde bort sig där är klart.

Citat:

Fascinerande. Tyvärr har jag som mina meningsmotståndare noterat vissa kunskapsluckor om fallet. Kan du utveckla det där? Fick man veta något mer om att hunden klivit på ett bi? Menar du att bi-örhängena alltså är ett slags tjuvnyp och psykologisk psykning? Med vilket syfte?
Citera
2022-05-17, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag vet bara att det fortsätter idag. Igår tror jag de började kl 15 svensk tid så jag gissar på något liknande.
https://www.youtube.com/watch?v=iEAfDT76P78

Baker börjar sända snart. Bra med kommentarer från advokaten Baker, och hon pratar väldigt lite under förhören utan ger korta kommentarer och sen i pauser så svarar hon på folks frågar och berättar om vad som skett och vad det betyder.
Citera
2022-05-17, 14:46
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Det är din uppfattning att skadorna måste vara större och inte går att dölja. Jag ser ingen som helst automatik i detta.

Du har bevisligen aldrig varit med om knytnäveslag och har ingen aning om vad du pratar om. Personen du svarade kom med väldigt konkret information om vilka skador respektive angrepp ger och du ger ett Annie Lööw svar.

- Fakta: Multipla knytnäveslag i ansiktet och hon skulle legat på akuten, förmodligen med krosskador på skelettet. Ett kraftigt knytnäveslag i ansiktet kan resultera i flera stygn.

- Fakta: Ringar som Johnny Depp har GER rivskador vid knytnäveslag.
Citera
2022-05-17, 14:49
Medlem
LeCastles avatar
Börjar 15:00! Ha en kärleksfull dag allihopa!
https://youtu.be/QT0MRSJ33EA
Citera
2022-05-17, 14:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Den manipulativa narcissisten kan lika gärna slagit sig själv.

Det är svårt att veta när det inte finns bevis.

Jag har som alla märker svårt att tro på den beräknande narcissisten Heard som hela tiden haft en plan att framställa sig som offer och att allt är ett hoax från hennes sida från början till slut för att spela offerrollen och gynna sin karriär.

Jag är skeptisk till den idén och det menar debattörer i den här tråden är naivt. Jag är skeptisk därför att det är långsökt och framstår som ett uttänkt försvar i efterhand. Det har inget att göra med att inte förstå att narcissister och manipulativa människor existerar utan att det inte är en bra övergripande förklaring till vad som pågått i Depps och Heards förhållande och inte förklarar det vi vet om Depps aggressivitet, drogmissbruk och annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in