2022-05-26, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
skrämmande fenomen detta att bara haka på- justice for johnny..
tråden lyser av hat och knaappast någon verkar ha bearbetat eller reflekterat över Jonny Depps alla vittnen, som alla tycks lida av demens
även han själv lider av stora minnesluvkor.
Tex måste trådens skribenter -amber-hatarna
inte förstå den där dr Curry, hon fick uppdraget av Depp-sidan att föreslå o dra slutsatser kring Ambers uppvisade känslotillstånd,-Dr Curry ansäg efter två korta möten med Amber
att Amber uppvisade viss borderline-störning.
Dr Curry missade helt att se sambandet hos misshandelsoffer och borderline..
nästan alla kvinnor som lever i misshandelsrelatiner uppvisar borderline-störning, det är samma för mänskor i krig, en överlevnadsstrategi som överenstämmer med bordelines kriterier.
Dr Cyrry fick medge detta faktum i gårdagens vittnesmål,
misshandlade individer lever under stark press och kan ofta uppvisa tillstånf som överensrtämmer imeddiagnosen Borderline.
Detta får mig att bli kritisk- och jämföra med
när alkoholistbarn uppvisar oroligt och maniskt uppträdande
det sker ofta att dessa barn diagnistiseras som adhd barn. felaktigt..
Det är varje psykologs ansvar att undersöka
helheten kring aktuell person
när man ställer diagnos
dvs grundlig utredning av aktuella personens miljö och sociala-relationer, koll på föräldrars lynniga beteende, eventuellt utredning av föräldrars våld o övergrepp,alkoholmissbruk i barnets miljö.
Kartläggning av sådant som kan medföra att barn aldrig kan slappna av o känna sig trygga o lugna i hem-miljön
och som kan vara orsak till ett uppträdande som liknar ADHD.

Dr Currys vittnesmål var simpelt och hon borde inte ha dragit så snabba slutsatser för att besluta sig för denna diagos. Dessutom hade Jonny Depp själv givit henne detta förslag till diagostisering till Amber H..
Dr Curry borde fråntas sitt jobb, en enfaldig psykolog. är hon som desutom var jävig då hon besökte sin uppdragsgivare i hans hem.
Hnnes vittnesmål borde inte få någon tyngd alls.
.Hon verkade trivas förträffligt med uppmärksamheten där i vittnesbåset.

Även Debbie Loyd-sjukskötewrskan led av total minnesförlust, dock fanns vissa minnesanteckningar. Dessa visade att Jonny Depp O hans sjuksköterska hade en nära relation och där det förekom märkliga detaljer.. Han J.D skrev mail till henne och antydde något om att hon rörde hans penis..Konstigt att vara så oproffsig getemot sin klient.

Doktor Kipper var Depps läkare som också hade också kontakt med Amber H.
Kipper verkade ha en förnuftig inställning till Depps svårigheter, ängest,missbruk och hans minnesluckor o vrede.

Det är tydligt att denna trådens skribenter väljer bort de vittnesmål som skulle kunna ge en mer rättvis bild av Jonny Depp.
Det är samma mekanism/ hjärntvätt som återfinns i kommentarsfälten I rättegångens livesändningar.

Där har jag läst o insett att de personer som skriver kommentarer har begränsat ordförråd
det är tydligt att det rör sig om någon typ av outsiders- samma avsändare skickar hundratals
hat -kommentarer under dagen.
De Verkar inte ha annan sysselsättning.
Dag efter dag samma namn med samma innehåll,symboler o ordbajserier.

(Men samma idolhysteri syntes under- "justice for president Trumph."
Så antar det är den Q-anhängarna som figurerar i kommentarerna om -justice for Jonny Depp.)

Rättegången är intressant att följa- och man förstår skillnaden mellan amerikanska rättsväsendet o det svenska.
Reagerade också på Poliserna som tillkallades när Amber Heard hade blivit misshandlad, poliserna gjorde i princip ingenting- vilket är märkligt.Även om A.H nekade att samarbeta så borde poliserna agerat och noterat på annat sätt än vad de gjorde.
Jonny Depps anställda är stumma i sina minnen, och det är klart att de av lojalitet och sekretssavtal inte vågar eller anse sig skyldiga att tala sanning.
Tråkiga och poänglös slutsatser du drar helt ärligt.
Varför känner du dig nödgad att skydda en kvinna som uppenbart är den skyldiga? Hon har ljugit om en enorm mängd händelser, våldtäkter etc där det finns bevis att hon ljuger. Men du tror ändå på henne? Fan dina typer gör samhället sämre!

Amber förtjänar hat, inte alla kvinnor, men amber gör det. Jag hoppas hon slutar upp som en jävla crack whore på gatan i NYC som den jävla subba hon är.
Citera
2022-05-26, 16:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Otroligt - skulle snarare tro att hon fått PTSD av att bo ihop med sin våldsamme far...!
Hon hade en väldigt otrygg barndom. Såvida inte allt det också är lögn förstås.

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Intressant att det nu alltså verkar ha framkommit uppgifter om hennes barndom – jag har ju sedan tidigare efterfrågat sådant då jag haft svårt att köpa att hon inte upplevt någon form av barndomstrauma med tanke på hur svårt störd hon är. Jag kan inte tro att det bara är genetiskt orsakat.

Jag kan säga så här: Jag skulle behöva höra oberoende vittnen styrka hennes barndomsförhållanden för att jag ska tro på dem, med tanke på tidigare. BPD-Jodi Arias ljög t ex friskt om sin "traumatiska" barndom, men inga som kände henne som barn kunde styrka den. Tvärtom beskrev dem den som normal. Och hon var bindgalen.

Borderline behöver inte nödvändigtvis innehålla barndomstrauman för att utvecklas eftersom en medfödd disposition för borderline i sig gör att en "normal" barndom kan upplevas som traumatisk för barnet (eftersom BPD-barnet har en tendens att reagera extremt emotionellt över saker som ett normalt barn kanske inte ens noterar). Men om den skulle innehålla barndomstrauman i en mer objektiv bemärkelse så är det nog, som du säger, sannolikt att borderlinen blir allvarligare.

Så sammanfattningsvis så skulle jag tro att antingen hade en traumatisk barndom med medelstark disposition eller ganska normal barndom och en sjuhelvetes disposition.
Citera
2022-05-26, 16:55
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag såg inte AH:s fotoexpert. Var det han lade fram trovärdigt och hur stod i relation till JD:s fotoexpert?

Han gav till en början ett kunnigt intryck men tyngden av hans vittnesmål minskade rejält mot slutet tycker iallafall jag. Det mest allvarliga som framkom är att team Johnny inte fick tillgång till de aktuella bilderna i tid för att kunna analysera metadata. Där försvann team Ambers trovärdighet även gällande detta.
Citera
2022-05-26, 16:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Tack så mycket för att du lade ner din tid på att återberätta, samt trevlig analys.
You're welcome

Citat:
Kollar du på rättegången nu? Ambers psykolog/doktor, som motsvarar Curry utfrågas i detta nu av JDs advokat. Jag litar inte ett dugg på henne. Hon är inte alls trovärdig. Ingen förträfflig människa. Tveksam bakgrund. Hon har “vittnat” i många rättegångar. Alla klienterna hon representerat är kvinnor. Så att anta är att hon är en expert på att ljuga och överdriva.

Jag är live. Hughes gör inget starkt intryck. Låter alltid som att hon sluddrigt läser innantill. Har uppenbarligen struntat i rutiner och instruktioner. Svarar hela tiden undvikande. Tittar hela tidne på juryn (red flag). Önskar bara att Team Depp skulle uppmärksamma den extrema tid hon spenderat i samtal med Amber. 29 timmar är helt åt helvete, det öppnar upp för bias. 10-12 h är standard. Förvånad över att ingen nämnt det.

Citat:
Bara jag som upplever att Ambers sida får mer taltid? Det kanske är rättvis fördelning men eftersom det finns renare mjöl i påsen på JDs sida så blir det mindre snack.

Det stämmer. Men domaren mäter tiden och Depp har betydligt mer kvar i potten så det kan bli så att de får föra fram saker oemotsagda på slutet.

Citat:
Fördelaktigt iofs. Ambers sida pratar för mycket och man glömmer nästan bort mer än hälften av de säger.

Ja ofta tycks de göra mer skada än nytta.
Citera
2022-05-26, 16:58
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag såg inte AH:s fotoexpert. Var det han lade fram trovärdigt och hur stod i relation till JD:s fotoexpert?

Kändes inte trovärdigt. Han var hal som en ål. Tror Neumeister (stavning?) kommer tillbaka under dagen.
Citera
2022-05-26, 16:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag kan säga så här: Jag skulle behöva höra oberoende vittnen styrka hennes barndomsförhållanden för att jag ska tro på dem, med tanke på tidigare. BPD-Jodi Arias ljög t ex friskt om sin "traumatiska" barndom, men inga som kände henne som barn kunde styrka den. Tvärtom beskrev dem den som normal. Och hon var bindgalen.

Borderline behöver inte nödvändigtvis innehålla barndomstrauman för att utvecklas eftersom en medfödd disposition för borderline i sig gör att en "normal" barndom kan upplevas som traumatisk för barnet (eftersom BPD-barnet har en tendens att reagera extremt emotionellt över saker som ett normalt barn kanske inte ens noterar). Men om den skulle innehålla barndomstrauman i en mer objektiv bemärkelse så är det nog, som du säger, sannolikt att borderlinen blir allvarligare.

Så sammanfattningsvis så skulle jag tro att antingen hade en traumatisk barndom med medelstark disposition eller ganska normal barndom och en sjuhelvetes disposition.
Du har helt rätt. Vad Amber säger och katter skiter lägger jag i samma låda, så att säga. Tror det är syster Whitney som berättat en del iofs och hon verkar inte ha någon anledning att ljuga.
Citera
2022-05-26, 16:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Han gav till en början ett kunnigt intryck men tyngden av hans vittnesmål minskade rejält mot slutet tycker iallafall jag. Det mest allvarliga som framkom är att team Johnny inte fick tillgång till de aktuella bilderna i tid för att kunna analysera metadata. Där försvann team Ambers trovärdighet även gällande detta.

Ja, det var alldeles för mycket slingrande. Kändes skumt.
Citera
2022-05-26, 17:00
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiplomaticRealm
Så var de personliga påhopp igen från de som anser sig empatiska.
Du kanske skulle besöka sidan din polare i tråden länkade till? Och där med gjorde självmål.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3115767/
Där står det sammanfattat om BPD och skillnade mellan könen på vilket sätt det visar sig. Och det var bias tidigare att vissa gjort den felaktiga bedömningen att fler kvinnor än män skulle ha BPD. Färska studier och forskning visar alltså på 50/50 mellan könen. Men männen har andra kriterier som dominerar, och i högre grad sociopater/ psykopater. De vänder sin ilska utåt oftare drogberoende osv, medans kvinnor med BPD i högre grad är självdestruktiva, har mer ångest och PTSD osv. Det är detta som skiljer INTE att det skulle va fler kvinnor än män med borderline.

Sedan är detta egentligen OT och säger inget om Ambers eller Depps trovärdighet. För det finns kvinnor som också är narc, psykopater, mytomaner och misshandlar såklart.
MEN att det skulle va så vanligt och kanske mer vanligt och man använder detta fallet som någon form av underlag att hävda det är så vanligt, är direkt felaktigt. Är det man vänder sig emot. Hur så många gjort henne till en symbol för hatet och kriget mot kvinnor.

De är fler män som är psykopater/ sociopater. Det är fakta.

Förövrigt har det inte varit till fördel för Amber så här långt.

Och om någon skulle ljuga om våldtäkt är det såklart väldigt elakt och allvarligt. Men det är inte vanligt att kvinnor falskanmäler generellt.

Man är inte mindre empatisk för att man tillrättavisar lögnare. Ibland blir man på dåligt humör helt enkelt. Det är ett allvarligt ämne och då ska man inte hålla på och tramsa runt.

Det är inte fler män som är psykopater.
Människor som saknar Y-kromosom har mindre våldsbenägenhet. De finns oftast i det dolda. Kvinnor och män fungerar på helt olika sätt.

Fler kvinnor än män lider av BPD och histrionisk personlighetsstörning. (Störningarna Amber ha fått uttalat) Det är känt sedan länge. Google och Wikipedia är din bästa vän. Finns många källor på det. Men vad spelar det för roll? Det är inte nedvärderande eftersom att det är sant.

ÄNDRING.
Histrionisk personlighetsstörning.
Både män och kvinnor kan ha denna personlighetsstörning, men det är avsevärt många fler kvinnor som får diagnosen.

15 pålitliga källor har angetts på Wikipedia.
Kallar du det för lögn?

Det är en form av psykopati precis som BPD.

Majoriteten av de som diagnostiserats med borderline är kvinnor.[3][9] Enligt DSM-5 är 75% av de med borderline kvinnor.[9]

20 pålitliga källor har angetts.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-26 kl. 17:16.
Citera
2022-05-26, 17:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Du har helt rätt. Vad Amber säger och katter skiter lägger jag i samma låda, så att säga. Tror det är syster Whitney som berättat en del iofs och hon verkar inte ha någon anledning att ljuga.

Jag utesluter ifs verkligen inte att Amber manipulerat/gaslightat Whitney att säga även detta. Ambers egen lilla marionettdocka.
Citera
2022-05-26, 17:04
Medlem
Borde de inte kalla AH som vittne igen och pressa skiten ur henne gällande saker hon ljugit (Som fotona) så fort hennes team har slut på tid?
Citera
2022-05-26, 17:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
den där dr Curry, hon fick uppdraget av Depp-sidan att föreslå o dra slutsatser kring Ambers uppvisade känslotillstånd,-Dr Curry ansäg efter två korta möten med Amber
att Amber uppvisade viss borderline-störning.

Hon ställde diagnos efter 12 h, vilket inkluderade test. Det är STANDARD.

Citat:
nästan alla kvinnor som lever i misshandelsrelatiner uppvisar borderline-störning, Dr Cyrry fick medge detta faktum i gårdagens vittnesmål,

Timestamp or it didn't happen.

Citat:
Där har jag läst o insett att de personer som skriver kommentarer har begränsat ordförråd

Jag vet inte om du är rätt person att anmärka på språkliga kvaliteter. Jag vill inte vara elak, men du skriver faktiskt som en mellanstadieelev.
Citera
2022-05-26, 17:11
Medlem
LuluBrooksies avatar
Amber Går Upp I Stolen Nu!!!

YOU *flämt* HAVE *flämt* STOLEN *flämt* MY CHILDHOOD HOW DARE YOUUUU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem