2022-05-23, 14:11
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Att tillägga. Rättegången börjar 15:00.

Direktsänds på youtube.

Aj då att det va direkt på Youtube enligt Ravix_04 är det ingen tillförlitlig källa
Citera
2022-05-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Aj då att det va direkt på Youtube enligt Ravix_04 är det ingen tillförlitlig källa

Ja för den neutrale som inte riktigt har grepp om rättsfallet kan jag tänka mig att den här tråden ger en tydlig insikt i vilken sida som är seriös och vilken som bara trollar.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-23 kl. 14:28.
Citera
2022-05-23, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaulRonge
Vilken länk till en bra sida leder till Dagens rättegång?

https://www.youtube.com/watch?v=P5ZlzY5C_jg
Citera
2022-05-23, 14:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag säger att det är du och övriga Depp-fangirls som projicerar det Depp har blivit anklagad för på Amber Heard för att ni inte står ut med att Depp är den person han är. Istället för att acceptera det lägger ni över alla dessa egenskaper på Amber Heard istället.

Ok, låt oss granska det hela med utgångspunkt i Australienincidenten som exempel (det är en bra utgångspunkt eftersom det berör samma dag och historierna går brett isär).

Som stöd för Depps fingerhistoria har vi bl.a.:
- Depps vittnesmål
- Depp sökte omedelbart läkarvård
- ett dokumenterat skadat finger, förenligt med en kastad spritflaska
- Vittnesmål om att Depp sagt till dem att det var Amber
- Ambers egen syster ska till sin vän ha sagt "Oh my god she has done it now. She has cut off his f***ng finger."
- Vittnesmål om en krossad spritflaska på rätt ställe
- Inspelningar från samma kväll på en en hysterisk Amber som yttrar bl.a följande:
-- "Poor Johnny ....I love him...I never meant to hurt him... I didn't do it on purpose... He needs me right now! He needs me!"
-- "Johnny! I'm sorry! I didn't mean too!"
-- "I don't want to go if he stays!"
-- "I can't lose him...I don't wan't to leave!"

Som omständigheter som talar emot Depps fingerhistoria har vi:
- Ambers vittnesmål
- Depp har sagt till en del personer att han klämde fingret i en skjutdörr (har inte sett skjutdörren, men det låter spontant som ett osannolikt sätt att få en sådan skada på)
- När de efteråt pratade om Australienhändelsen beskrev Depp det som "kvällen jag förlorade mitt finger".

Så till Amber. Som stöd för hennes våldtäktshistoria har vi bl.a.:
- Ambers vittnesmål
- Eventuella vittnen hon har berättat det för (har ärligt talat inte koll på den biten, det finns säkert nåt).
- Eventuella vittnen som kan ha sett skador på henne efteråt (finns väl någon vän och en make-up artist om jag förstått det rätt)

Som omständigheter som talar emot Ambers våldtäktshistoria har vi:
- Depps vittnesmål
- Inga dokumenterade skador på Amber. NOLL.
- Ett antal vittnen, (däribland polis) har sett henne i nära anslutning till händelsen och inte sett några skador
- Amber spenderade tiden efter händelsen med att fotografera en spegel istället för söka läkarvård
- Amber har ingen förklaring till hur Depp skadade sitt finger, på annat sätt än att han ska ha slagit sönder en telefon och då skadat fingret (vilket inte gått att styrka och det låter även som ett osannolikt sätt att få en sådan skada på)
- Vittnesmål om att Depp sagt till dem att Amber skadade hans finger
- Ambers egen syster ska till sin vän ha sagt "Oh my god she has done it now. She has cut off his f***ng finger."
- Inspelningar från samma "våldtäktskväll" på en en hysterisk Amber som yttrar bl.a följande:
-- "Poor Johnny ....I love him...I never meant to hurt him... I didn't do it on purpose... He needs me right now! He needs me!"
-- "Johnny! I'm sorry! I didn't mean too!"
-- "I don't want to go if he stays!"
-- "I can't lose him...I don't wan't to leave!"
- När de efteråt pratade om Australienhändelsen klagade Amber på att han bara flydde undan när de bråkade istället för att lösa situationen.
- Amber har ertappats med ljuga under ed ett antal gånger
- Amber har högst sannolikt manipulerat minst ett vittne (Whitney)
- Ambers forna assistent ska ha blivit utsatt för en sådan våldtäkt i Brasilien och berättat om det för Amber i förtroende

Där nånstans står vi. Även om jag är anti-Amber så tycker jag ändå att jag varit rättvis ovan. Jag vidhåller att Ambers historia är fullständig bullshit. Och du har själv sagt att du "starkt misstänksam" kring den. Vi har alltså en situation där vi kan vara väldigt säkra på att, inte bara att Amber ljugit utan också att Depp talat sanning om Australien. Så är det någon som projicerar så är det Amber. Vilket skulle visas.

Sen undrar jag hur det kan det vara Deppfans som projicerar på Amber, när det rör sig om anklagelser mellan Depp och Amber som båda berör en flaska? Ditt argument är utan rim och reson. Det tycks mest bestå av ett "AH MEN DU'RÅ!!!!!"

Citat:
Det är därför hon i era föreställningar blivit en fantasibild som inte går ihop till en riktig människa och mycket riktigt är hon inte då längre en människa utan en häxa, en ondskefull varelse man inte behöver ta mänsklig hänsyn till och iaktta vanlig anständighet inför utan kan håna och spotta på fritt och avmänskliga helt. Därför är du också ur stånd att förstå hur illa du beter dig och hur illa du hade betett dig även om verkligen allt du påstår om Heard hade varit sant. Det har förlorat alla proportioner.

"Även om det jag säger är sant så beter jag mig illa". Det går alltså inte att uttrycka avsky över en person som faktiskt har ljugit om våldtäkter och misshandel utan att det är att "bete sig illa"? Låter det verkligen rimligt?
Citera
2022-05-23, 15:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsloveme
Såg kommentaren i ett youtube klipp, från när fröken Turd valde att gå upp i rätten klädd som Dr Evil.

https://www.youtube.com/watch?v=3KWkcB-6FM0

Tack! Intressant. Det hade visserligen passerat en natts sömn från den påstådda telefonkastningen tills hon påstod sig SMS:a. Men ändå, det luktar lite skumt från hennes sida, hon sa ingenting om att hon eller nån annan hade gått ut och hämtat den
Citera
2022-05-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Även om det jag säger är sant så beter jag mig illa". Det går alltså inte att uttrycka avsky över en person som faktiskt har ljugit om våldtäkter och misshandel utan att det är att "bete sig illa"? Låter det verkligen rimligt?

Som jag ser det så är det där som diskussionen i åtminstone svensk media spårat ur. Förvirrade krönikörer fokuserar på att kritisera de starka känslorna mot lögnaren Amber Heard och struntar i det som sker i rättssalen.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-23 kl. 15:06.
Citera
2022-05-23, 15:02
Medlem
Citat:
All Rise!

Nu åker vi!

Eller som kinesen sa när han öppnade paketet med nudlar; All rice?
Citera
2022-05-23, 15:05
Medlem
Jag trodde det skulle var Johnny direkt idag men istället en doktor i vittnesbåset.

Vet någon här syftet med doktorns medverkan?
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-23 kl. 15:08.
Citera
2022-05-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag trodde det skulle var Johnny direkt idag men istället en doktor i vittnesbåset.

Vet någon här syftet med doktorns medverkan?

Han ska vittna om Depps fingerskada.

Amber har ordnat till håret och är klätt i ljust i dag för att inte se så förstörd ut som hon gjort tidigare då hon spelat misshandlad och illa behandlad. Så i dag är hon så ordningsam ut.
Citera
2022-05-23, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Han ska vittna om Depps fingerskada.

Amber har ordnat till håret och är klätt i ljust i dag för att inte se så förstörd ut som hon gjort tidigare då hon spelat misshandlad och illa behandlad. Så i dag är hon så ordningsam ut.

OK tack – ja nu börjar de prata om fingrar.

Ny look för Amber varje dag.

Johnny tittar för ovanlighets skull upp och ser på doktorn när denne påstår att en flaska inte orsakat Johnnys fingerskada.

Han håller nu kvar blicken på doktorn när denna pratar – jag tror Depp försöker utröna exakt hur värdelös doktorn är.

Bilden på den kapade fingertoppen visas. Det är obehagligt och Johnny tar ett djupt andetag.

En bild till som är ännu obehagligare. Som att Team Amber hoppas att chockeffekten ska få juryn att misstro flaska.

Doktor Moore påminner lite om Andy Richter utseendemässigt.

Nu Johnnys team.

Sa de att doktorn tar 1000 dollar i timmen för att ställa upp på sånt här?

Advokaten lyfter bland annat fram hur lite fakta doktorn haft tillgång till i detta fall.

Doktorn börjar stamma lite när han blir ifrågasatt. Han medger att han inte gjort ett enda försök att rekonstruera händelsen med flaskan.

Han ger inte ett förtroendeingivande intryck. Hans svar blir allt mer uppgivna.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-23 kl. 15:48.
Citera
2022-05-23, 15:44
Medlem
Den köpta skitläkaren som tar 1000 dollar i timlön (om jag uppfattade rätt) får smisk av Camille
Citera
2022-05-23, 15:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Som jag ser det så är det där som diskussionen i åtminstone svensk media spårat ur. Förvirrade krönikörer fokuserar på att kritisera de starka känslorna mot lögnaren Amber Heard och struntar i det som sker i rättssalen.

Jag tolkar det som att de har ett indoktrinerat narrativ att upprätthålla där kvinnor per automatik är offer och män förövare. Jag skriver indoktrinerat för att jag hoppas och tror att de inte är fullt medvetna om vad de gör, vilket ifs inte kan uteslutas. Jag vill bara inte tro på medvetenhet som utgångspunkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in