2022-05-18, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äre ingen som är på Ambers sida i den här historien? Såg en del youtubeklipp och varenda kommentar är övertygad om att Amber är en lögnhals och Depp är en ängel som inte skulle göra en fluga förnär. Men sen hör jag att han våldtog henne med en flaska så att hon blödde så nu vet jag inte vad jag ska tro. När är det hela över egentligen?

Pågår cirka två veckor till. Med tanke på att Amber kan få så många knytnävar i ansiktet att hon inte räkna dem och att hennes brutna näsa så så bra ut ett dygn senare kan man nog ta det här med en glasflaska med nypor av salt. Hon behövde inte söka vård hos någon gynekolog och de tror jag man behöver om det handlar om en krossad flaska. Man behöver förmodligen sys. Men inte Amber.
Citera
2022-05-18, 02:08
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:
Äre ingen som är på Ambers sida i den här historien? Såg en del youtubeklipp och varenda kommentar är övertygad om att Amber är en lögnhals och Depp är en ängel som inte skulle göra en fluga förnär. Men sen hör jag att han våldtog henne med en flaska så att hon blödde så nu vet jag inte vad jag ska tro. När är det hela över egentligen?

Finns inte ett enda bevis som på något sätt påvisar att han våldtog henne med en flaska. All bevisföring pekar på att Amber har ljugit om samtliga övergrepp som hon påstår Johnny har begått. Det är snarare Amber som har använt fysiskt våld mot Depp.

Fan vad Depps advokat var sexig idag. Gillade henne starkt.
Citera
2022-05-18, 02:10
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Hörde av vem? Vissa hittar på allt möjligt för att få Depp att se ut som förövaren.
Arå men det där påstår ju Amber själv, men det finns ju inga bevis såattehhh...
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Pågår cirka två veckor till. Med tanke på att Amber kan få så många knytnävar i ansiktet att hon inte räkna dem och att hennes brutna näsa så så bra ut ett dygn senare kan man nog ta det här med en glasflaska med nypor av salt. Hon behövde inte söka vård hos någon gynekolog och de tror jag man behöver om det handlar om en krossad flaska. Man behöver förmodligen sys. Men inte Amber.
Det "kändes" som hon bröt näsan sen så döljer sminket så man inte kan se det hela. Hörde inte att det var en krossad flaska, då äre allvarliga saker.
Citera
2022-05-18, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Även om Depp förlorar målet så tror jag att Amber har kört sin karriär i botten.
Det är kanske ot, men jag har tänkt en del på det; vad händer nu för Amber? Ingen kommer väl vilja ta i henne med tång vad gäller karriären. Hon valde fel offer och sänker nu sin egen båt
Citera
2022-05-18, 04:50
Citat:
Det är endast Amber som hävdar det.
Ändå sökte hon inte vård efteråt?
Varför har hon inte dokumenterat sina riktiga skador?
Johnny måste vara en superhjälte som kunnat utsätta henne för allt hon påstår hände, när han blev av med fingertoppen
Citera
2022-05-18, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är endast Amber som hävdar det.
Ändå sökte hon inte vård efteråt?
Varför har hon inte dokumenterat sina riktiga skador?
Johnny måste vara en superhjälte som kunnat utsätta henne för allt hon påstår hände, när han blev av med fingertoppen

Hon hade ju dokumenterat de allvarliga skadorna enligt henne i gårdagens förhör. Hon sa "That's not my job!"

Så hon ville inte visa skadorna så mycket att hon lämnade över dokument. Fast å andra sidan sa hon ju också att allt hade lämnats över och måste då mena att hennes advokater tappat bort dem eller något. Och det kan vara detta som fått det hela att surna till lite i Ambers hörna.
Citera
2022-05-18, 05:39
Citat:
Hon hade ju dokumenterat de allvarliga skadorna enligt henne i gårdagens förhör. Hon sa "That's not my job!"

Så hon ville inte visa skadorna så mycket att hon lämnade över dokument. Fast å andra sidan sa hon ju också att allt hade lämnats över och måste då mena att hennes advokater tappat bort dem eller något. Och det kan vara detta som fått det hela att surna till lite i Ambers hörna.
Det är ofattbart hur hon kan sitta och ljuga inte bara för juryn och människorna på plats i rättssalen, utan inför hela världen.

Ett riktigt monster, avundsjuk och kallt beräknande.

Hua
Citera
2022-05-18, 05:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Det är väldigt märkligt att vissa personer med dessa störningar verkar så extremt lika varandra i vissa avseenden. Det får mig att undra om den genetiska faktorn kanske ändå har en ganska stor betydelse för dessa störningar. Tidigare har jag tänkt att det sådant mest utvecklas under barndomen p.g.a. otrygghet/övergrepp. Men det lilla jag har hört om Ambers barndom, så var den väl ganska bra(?)

Så vad kan detta bero på, i huvudsak. Kan det vara ett biologiskt syndrom i hjärnan likt ADHD? En avvikelse i själva hjärnans uppbyggnad som orsakar detta? Frågan är om det hade hjälp om forskningen kom fram till det och även hittade en fungerande medicin. Det verkar ju inte troligt att Amber Heard skulle upptäcka sitt eget tillstånd och söka läkare och ett recept mot det. "Jo jag fick nog en liten släng av borderline i helgen när jag skrek på gubben hemma, men det fixade vårdcentralen snabbt med ett bra recept". Det är svårt att se den komma.

Vad jag förstår finns det en medfödd genetisk komponent som sedan "aktiveras" under vissa förhållanden i barndomen. Dr Janeen DeMarte hade en intressant förklaring kring detta i Jodis andra rättegång. Om jag ska försöka återge hennes beskrivning så gott jag kan: Hon menade att borderline-barn var mer emotionella av naturen och därför ofta överreagarar/reagerar annorlunda på alla möjliga tänkbara situationer. Om barnets omgivning då konsekvent behandlar barnet som nånting konstigt för att barnet känner som det gör, så kommer barnet att få en identitetslöshet eftersom barnet hela tiden lär sig att basera sin verklighetsuppfattning genom andra. Det är detta som sedan orsakar de klassiska borderline-dragen som rädsla för att bli övergiven (vem ska annars se verkligheten åt BPD-personen?), speglande av andras språk/kroppsspråk/energi/intressen/åsikter och stora anpassningar till andras levnadssätt/preferenser (för att de hela tiden imiterat andra), känslor av tomhet, idoliserande av sin partner.

Så det räcker kanske inte med att ha en normal barndom för att "aktivera komponenten", du måste nog egentligen ha en riktad, konsekvent, genomtänkt ansträngning gentemot barnet för rädda upp situationen.

Citat:
Det viktigaste här är väl att vi övriga lär oss att identifiera och undvika de här människorna.

Där är rättegångar som denna och Jodi Arias guldgruvor. Man lär sig att se typiska BPD-tecken hos människor. Men jag förstår att det kan vara lätt att trilla dit, eftersom BPD-personer är så anpassningsbara till andra till en början. Man kan lätt tro att man hittat sin själsfrände innan de plötsligt flippar över något helt oväntat en bra bit in i förhållandet när man redan är emotionellt investerad till tusen.
Citera
2022-05-18, 05:57
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Det är inte direkt en högoddsare att Amber kommer slänga sina advokater under bussen om hon förlorar målet, och de har nog börjat inse det själva också. På sätt och vis rätt åt dem, de trodde de skulle kunna göra karriär på en lögnaktig BPD-häxa, men glömde bort att hennes lögner kan rikta sig mot fler håll än Johnny Depp.
Citera
2022-05-18, 05:59
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är ofattbart hur hon kan sitta och ljuga inte bara för juryn och människorna på plats i rättssalen, utan inför hela världen.

Ett riktigt monster, avundsjuk och kallt beräknande.

Hua

Det är inte vilka lögner som helst, heller. Hon går verkligen all-in. Det är riktigt läskigt.
Citera
2022-05-18, 06:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men sen hör jag att han våldtog henne med en flaska så att hon blödde så nu vet jag inte vad jag ska tro.

Det finns flera inspelningar från just denna kväll.

Dels inspelningar innan den påstådda våldtäkten och utdragna misshandeln där Johnny ber om en paus för att hon följer efter honom från rum till rum och fortsätter bråka.

Dels inspelningar efter den påstådda våldtäkten och utdragna misshandeln där läkare och ambulanspersonal letar efter fingertoppen och pratar om att hon orsakade skadan och där en hysterisk Amber säger/skriker saker som "I didn't mean to hurt him", "I don't want leave", "I can't lose him".

Utöver det finns vittnesmål från mängder av personer, inkl poliser, att Amber inte hade några skador.

Lägg därtill Ambers uppenbart fejkade vittnesmål från händelsen där hon "gråter" hysteriskt i 10 minuter utan att producera en enda synlig tår och utan att näsan rinner.

Addera ihop de här komponenterna och säg vad du kommer fram till. Jag kommer fram till att Amber Heard tokljuger. Och om hon kan ljuga om det här så finns det liksom inga gränser. Hon är så uppenbart skyldig.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-05-18 kl. 06:20.
Citera
2022-05-18, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det finns flera inspelningar från just denna kväll.

Dels inspelningar innan den påstådda våldtäkten och utdragna misshandeln där Johnny ber om en paus för att hon följer efter honom från rum till rum och fortsätter bråka.

Dels inspelningar efter den påstådda våldtäkten och utdragna misshandeln där läkare och ambulanspersonal letar efter fingertoppen och pratar om att hon orsakade skadan och där en hysterisk Amber säger/skriker saker som "I didn't mean to hurt him", "I don't want leave", "I can't lose him".

Utöver det finns vittnesmål från mängder av personer, inkl poliser, att Amber inte hade några skador.

Lägg därtill Ambers uppenbart fejkade vittnesmål från händelsen där hon "gråter" hysteriskt i 10 minuter utan att producera en enda synlig tår och utan att näsan rinner.

Addera ihop de här komponenterna och säg vad du kommer fram till. Jag kommer fram till att Amber Heard tokljuger. Och om hon kan ljuga om det här så finns det liksom inga gränser. Hon är så uppenbart skyldig.

Självklart ljuger hon, hon verkar ju vara en narcissist eller ha någon liknande diagnos. Alla som tror på hennes BS bör sätta sig in i skiten lite bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in