Flashback bygger pepparkakshus!
2022-05-17, 23:56
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag hörde det och jag tycker att det är barnsligt och märkligt att hålla fast vid det 6 år senare. Någon annan må tycka annorlunda.

Hm undrar hur deras förhållande hade varit om ingen utav dem hade hållit på med olika substanser, det hade förmodligen varit bättre, frågan är hur mycket bättre.
Jag tycker det visar att han är en man som håller sitt ord.
Citera
2022-05-18, 00:07
Medlem
Bara jag som fick vibbar av denna IO att han snackat med amber och verkade långt ifrån så uppriktig som han försökte framställa sig.
Han använde samma ord som henne flera gånger "magical" etc.

Sen så verkade han ju väldigt dryg och sur då Jds lawyers ställde frågor, men inte då Ambers ställde. Hmmm
Citera
2022-05-18, 00:29
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Bara jag som fick vibbar av denna IO att han snackat med amber och verkade långt ifrån så uppriktig som han försökte framställa sig.

Sen så verkade han ju väldigt dryg och sur då Jds lawyers ställde frågor, men inte då Ambers ställde. Hmmm

Det reagerade jag på.

Det är Ambers ”vän” (som var kvinna tidigare tror jag)
Mutad, manus, hög som ett höghus. Han kommer anses som ett icke-trovärdigt vittne.

Jag skulle också dra nånting om jag skulle ljuga om Johnny Depp inför hela världen. Hoppas han tyckte det var värt det för det går att jämföras med ett socialt självmord.

Amber kan ha hotat eller gjort vad som helst. Hade varit guld att få se vad.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-18 kl. 00:32.
Citera
2022-05-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeewz
Har vi följt samma rättegång? Vilken samtlig ”fakta” visar att han är helt oskyldig?
Heard har inga bevis alls och heller inga ögonvittnen. Hon är ertappad med lögn 100 gånger under förhören. Heard har fotograferat och spelat in JD men inte lyckats få till ett enda foto eller läkarbevis som indikerar att hon blivit misshandlad. JD har mängder av vittnen och hans historia har hela tiden varit konsistent. En mängd inspelningar finns som visar Heard som den psykopat hon är.
Citera
2022-05-18, 00:36
Avstängd
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det reagerade jag på.

Det är Ambers ”vän” (som var kvinna tidigare tror jag)
Mutad, manus, hög som ett höghus. Han kommer anses som ett icke-trovärdigt vittne.

Jag skulle också dra nånting om jag skulle ljuga om Johnny Depp inför hela världen. Hoppas han tyckte det var värt det för det går att jämföras med ett socialt självmord.

Amber kan ha hotat eller gjort vad som helst. Hade varit guld att få se vad.

Magical thinking är ju ett begrepp inom forskningen på kluster-B/narcissism.

Citat:
magical thinking is the idea that you can influence the world around you with your thoughts—that just your thinking makes it so. This is something we see in little children who believe wholeheartedly that if they wish for something, they will get it. https://youmemindbody.com/mental-health/Narcissists-Magical-Thinking
Citera
2022-05-18, 00:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag har tänkt precis samma sak ett antal gånger. Textbook narcissistiska borderline-häxor båda två. Skillnaden i rättssalen är väl främst att Amber har bättre advokater som gett henne extremt hård coachning att inte visa för mycket av sin sanna personlighet (jämfört med t ex alla inspelningarna där man verkligen får reda på vem hon är), till skillnad från Jodi som gick rakt i fällan.

Annars är de läskigt lika. Båda tittar på juryn vid varenda svar, även om det är en enkel ja/nej-fråga. Båda försöker spela oberörda när någon berättar sanningen om dem, men misslyckas uppenbarligen. Båda vägrar acceptera minsta ansvar. Båda ljuger helt obehindrat. Good stuff.

Edit: Glömde tillägga: Båda gråter i rättssalen utan att producera minsta tår.
Det är väldigt märkligt att vissa personer med dessa störningar verkar så extremt lika varandra i vissa avseenden. Det får mig att undra om den genetiska faktorn kanske ändå har en ganska stor betydelse för dessa störningar. Tidigare har jag tänkt att det sådant mest utvecklas under barndomen p.g.a. otrygghet/övergrepp. Men det lilla jag har hört om Ambers barndom, så var den väl ganska bra(?)

Så vad kan detta bero på, i huvudsak. Kan det vara ett biologiskt syndrom i hjärnan likt ADHD? En avvikelse i själva hjärnans uppbyggnad som orsakar detta? Frågan är om det hade hjälp om forskningen kom fram till det och även hittade en fungerande medicin. Det verkar ju inte troligt att Amber Heard skulle upptäcka sitt eget tillstånd och söka läkare och ett recept mot det. "Jo jag fick nog en liten släng av borderline i helgen när jag skrek på gubben hemma, men det fixade vårdcentralen snabbt med ett bra recept". Det är svårt att se den komma.

Det viktigaste här är väl att vi övriga lär oss att identifiera och undvika de här människorna.
Citera
2022-05-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creeewz
Har vi följt samma rättegång? Vilken samtlig ”fakta” visar att han är helt oskyldig?

Yes hon har definitivt flera bilder på skador. En enda sådan incident borde till och med räcka för att Depp ska förlora fallet om förtal. Som någon annan tidigare skrivit så handlar rättegången om att Depps team ska bevisa att han aldrig skadat henne. Nästa gång han startar ett förhållande är kanske bäst att han nyktrar till först och detoxar sig själv. Han har redan förlorat en gång och bla det nedanstående vittnesmålet torde göra att det blir en andra förlust för hans del.

Johnny Depp and Amber Heard's Former Marriage Counselor Recalls 'Mutual Abuse' Between Them
https://people.com/movies/johnny-depp-and-amber-heard-former-marriage-counselor-recalls-mutual-abuse/?amp=true

LOL mitt i uppspelningen av terapeutens vittnesmål ser Depp ut att ta en tupplur. Seriöst alltså....wtf.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-05-18 kl. 01:52.
Citera
2022-05-18, 01:16
Medlem
Det snackas om rejält dålig stämning mellan Amber och hennes advokater. Och när förhöret med AH var klart idag lämnade hon rättssalen direkt istället för att göra som domaren föreslog och sätta sig bredvid en av advokaterna.
Citera
2022-05-18, 01:22
Medlem
Ariskaprinsessans avatar
Citat:

Lade märke till det med. Han/hon eller vad fan varelsen kallar sig bemötte Depp's advokater med en tydligt fientlig inställning jämfört med hur hon bemötte Heards dito, eller "Hearsay" som jag numer kallar henne.
Senast redigerad av Ariskaprinsessan 2022-05-18 kl. 02:13.
Citera
2022-05-18, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Yes hon har definitivt flera bilder på skador. En enda sådan incident borde till och med räcka för att Depp ska förlora fallet om förtal. Som någon annan tidigare skrivit så handlar rättegången om att Depps team ska bevisa att han aldrig skadat henne. Nästa gång han startar ett förhållande är kanske bäst att han nyktrar till först och detoxar sig själv.

Johnny Depp and Amber Heard's Former Marriage Counselor Recalls 'Mutual Abuse' Between Them
https://people.com/movies/johnny-depp-and-amber-heard-former-marriage-counselor-recalls-mutual-abuse/?amp=true
Var det inte sober och nykter han var när de inledde sitt förhållande?

Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Det snackas om rejält dålig stämning mellan Amber och hennes advokater. Och när förhöret med AH var klart idag lämnade hon rättssalen direkt istället för att göra som domaren föreslog och sätta sig bredvid en av advokaterna.
Markant skillnad mellan det och när Camille gav JD en kram och frågade om han var okej.

Det verkar vara väldigt osynkat AH och teamet. Samt väldigt märkligt. Som den där makeupdosan som hålls fram lite då och då med en monolog om dosan. Det är ju bara slöseri med tid. Har de inget riktigt att komma med? Jag menar, vad är det för slags försvar, eller bevis att JD har misshandlat henne. Slagit så många gånger i hennes ansikte att hon inte ens kan räkna slagen, och sen dagen efter vara helt slät i ansiktet, och näsan är inte upprörd alls. Och hennes lugna sätt att prata om den där våldtäkten hon säger sig ha blivit utsatt för.
Citera
2022-05-18, 01:33
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äre ingen som är på Ambers sida i den här historien? Såg en del youtubeklipp och varenda kommentar är övertygad om att Amber är en lögnhals och Depp är en ängel som inte skulle göra en fluga förnär. Men sen hör jag att han våldtog henne med en flaska så att hon blödde så nu vet jag inte vad jag ska tro. När är det hela över egentligen?
Citera
2022-05-18, 01:43
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Men sen hör jag att han våldtog henne med en flaska så att hon blödde så nu vet jag inte vad jag ska tro.
Hörde av vem? Vissa hittar på allt möjligt för att få Depp att se ut som förövaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in