2022-05-07, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Problemet som jag ser det är att just TT ska gå att lita på. Men i detta fallet så sätter man Ambers klagan i rubrik när det är Depps rättegång om Ambers förtal (i boken hon skrev, eller vad det var) och texten innehåller saker som Amber säger sig råkat ut för.

Då vet vi att problemet är att dom inte går att lita på. Så var med och sprid sanningen istället.

10 höga röster, hörs mer än miljonen som sitter tyst om det.
Citera
2022-05-07, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BreachMode
Då vet vi att problemet är att dom inte går att lita på. Så var med och sprid sanningen istället.

10 höga röster, hörs mer än miljonen som sitter tyst om det.
Det sistnämnda är det som media lever på, de är rtp 5 röster som skriker så högt att folk tror de t handlar om miljoner människor som tycker samma. Tragiskt att media säger att alla som tror på Johnny depp är hans fans, men då jag suttit och sett massa videos, sså handlar det om DA victismt som äcklas av hur Amber håller på. Men media vet inte vad sanningen är, de bryr sig inte.
Citera
2022-05-07, 18:58
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Problemet som jag ser det är att just TT ska gå att lita på. Men i detta fallet så sätter man Ambers klagan i rubrik när det är Depps rättegång om Ambers förtal (i boken hon skrev, eller vad det var) och texten innehåller saker som Amber säger sig råkat ut för.

Sedan vad tidningar väljer att skriva och vinkla är en annan sak, TT ska vara raka rör.

Ja TT borde stå för hög kvalitet. Det är så jag minns dem från förr – men under en längre tid har jag upplevt ett kraftigt kvalitets-ras hos dem. Sorgligt.
Citera
2022-05-07, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Det sistnämnda är det som media lever på, de är rtp 5 röster som skriker så högt att folk tror de t handlar om miljoner människor som tycker samma.

Exakt. Det är så de livnär sig. Skrika högst och länge om det. Och jo dom vet sanningen, men dom gör det för att dom vill att män ska förlora rätten till o försvara sig.

Då kan jag tala om för dig att de kan fara åt helvete.
Citera
2022-05-07, 19:04
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag skiter I vad MSM skriver. I alla stora polls jag sett på twitter och Facebook, där miljonen människor röstat, blir det 98-99% FÖR Johnny Depp, varenda gång.
Citera
2022-05-07, 19:25
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Jag skiter I vad MSM skriver. I alla stora polls jag sett på twitter och Facebook, där miljonen människor röstat, blir det 98-99% FÖR Johnny Depp, varenda gång.

Jag håller på att se om Fear and loathing in Las Vegas (1998) och det slår mig att det hade varit intressant att se hur en ung Hunter S. Thompson rapporterat från den här rättegången.
Citera
2022-05-07, 19:31
Medlem
Gerrard89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Rachel Chukri på Sydsvenskan hatar män, ser ned på folk som stödjer Depp och anser att de är dumma och utan kompetens. Och hon har bättre kompetens inom film än den gemene människan..

https://www.sydsvenskan.se/2022-05-0...istisk-mardrom
Johnny Depps Oscarsnomineringar samt största genombrott har kommit efter 90-talet, ändå påstår människan att han inte imponerat sedan 90-tal, samt att det är ett faktum?

Inte konstigt att hon stödjer Amber Heard när hon är så brutalt korkad.
Citera
2022-05-07, 19:35
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89
Johnny Depps Oscarsnomineringar samt största genombrott har kommit efter 90-talet, ändå påstår människan att han inte imponerat sedan 90-tal, samt att det är ett faktum?

Krönikan är lika sjuk som Amber Heard.
Citera
2022-05-07, 19:37
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gerrard89

Det där blir bara för pinsamt. För dumt.
Skriv sanningen, kvinna!
Citera
2022-05-07, 19:52
Bannlyst
Citat:
Jag skriver bara här på fb dock, jag skulle aldrig skriva skit om Sverige och våra företag eller instanser.

Nja, jag vill ju gärna inte heller behöva sitta o snacka skit om Sverige alls. Men i det här fallet med tidningarna då kanske dom förtjänar lite skit fan.

Fatta o vara så jävla ego driven, och driva en sån agenda, att man försöker få det att låta som att det är Kapten Jack Sparrow som betett sig illa.
Citera
2022-05-08, 07:23
Medlem
Jag blir så sne på pressen, de måste uppenbarligen ha en agenda om de rapporterar rättegången som en feministisk kamp mot kvinnovåld i hemmet.
Amber ger varenda cell i kroppen en oskön övertygelse att hon är helt wacko.

Har tänkt på lite tecken som är typiskt för narcissister men också borderline:

Depp gjorde slut med henne. Kaos utbröt. Han meddelande henne att han inte ville ha med henne å göra, han ville skilja sig. Ett par dagar senare var skilsmässoansökan inskickad från hennes sida. Typisk "jag ska först"-beteende.

Som Ekrowo skrev, hon pratar om så många händelser, effekten blir att de som lyssnar tror på åtminstone något av det. Word salad. Blanda in lite fejkgråt och feministiska catchfrases så är saken biff.

När de visar upp kniven med inskriptionen hon gav Depp.. lite kul att hon sitter å ler, som om ett offer skulle vara nöjd att ge ett vapen till sin förövare..?
Citera
2022-05-08, 10:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary

Jag tror att hon är så pass störd att hon inte riktigt förstår att hon ljuger själv. Hon känner sig så drabbad att hon anser sig ha rätt till sina känslomässiga referat av olika händelser. Vad som faktiskt hände är inte viktigt. Hon minns det lika lite som du minns vad du åt till middag en tisdag för ett år sedan. Hon minns bara hur hon kände, hur drabbad hon var. Nu byggs en historia på det. Många blir lurade här; det finns ju en viss grad av genuint känslouttryck.

Merparten av media kommer att jacka in i #MeToo/PK och då är kvinnan alltid offret. Jag hoppas ändå att det här fallet kan bli en vändpunkt. Där det börjar bli allmänt accepterat inom "PK" att kvinnliga individer också kan vara jävligt elaka och problematiska.
Även om jag håller med dig så tror jag säkert hon haft det svårt. De har levt i en mkt ohälsosam knark-symbios tillsammans och det har urartat fullständigt, hon har säkert inte Depps höga toleransnivå. Och så kommer nävarna fram (Ambers) i vin/kokaindimmorna.

Men jag kan absolut förstå hopplösheten.
"Inte bra. Min kärlek är en knarkare och nu har han "gjort" mig till en." Typ.

Tänker på läkarens ord till henne efter att hon slicat Depps finger med en flaska.
-How do you manage?

Att hennes berättelser är väldigt mycket ljug och uppförstorat betvivlar jag inte alls. Men säkert har hon varit med om saker man kan kalla "soul-crushing".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in