TV-tips:
Citat:
Amerikansk dokumentär från 2010. I över 50 år har USA haft en
krisplan för att hantera ett stort anfall på landet. Den planen
användes delvis 11 september 2001. Dokumentären går igenom
anläggningarna, planerna och samt hur presidenten delvis ska
agera och skyddas. Även 12/07 i SVT2 och 13/07 i SVT2.
Har just sett denna "Om kriget kommer" på svt2. Det är en dokumentär som handlar om
USAs planering för att skydda statsledningen vid angrepp, från 50 talet och fram
till 11 September.
Mycket av det som visades är starkt relaterat till svensk planering tror jag.
USA var ju den ledande militärmakten och Sverige tittade nog ivrigt på hur
de "stora pojkarna" gjorde..