Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Intressant!
Om jag förstår dig rätt:
1) RB60 och RB80 har överlappat varandra snarare än att RB80 direkt ersatt den äldre anläggningen.
2) Vad gäller den "civila riksbunkerfunktionen" (alltså det som SFV ansvarat för) finns/fanns fler bergrum än de specifika anläggningar tråden brukar syfta på med kodnamnen RB60 civ och RB80.
Utifrån ovanstående ett par frågor:
Går det att nämna något om hur många berganläggningar SFV har administrerat i Zonen?
Har någon anläggning bytt administratör, från RAB till SFV eller vice versa?
Som svar på dina frågor:
Går det att nämna något om hur många berganläggningar SFV har administrerat i Zonen?
Fler än RB60civ/RB80, en del fortfarande aktiva andra plomberade.
Har någon anläggning bytt administratör, från RAB till SFV eller vice versa?
Ja, men inte mellan RAB och SFV mig veterligen , många anläggningar har från början haft helt andra användningsområden.
Kan tillägga till min senaste post.
Det är lätt att tro att bergrummen som byggdes mellan 30-80 talet skulle stå och bli omoderna med tiden. Naturligtvis uppgraderades dom viktigaste anläggningarna ständigt och var hela tiden moderna för sin tid. Det fanns dock vissa inbyggda svagheter som man ibland inte lätt kunde bygga bort tex positioner på utpunkter och sändarannex.