2008-10-09, 22:06
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Kvinnor har ofta (ja riktiga kvinnor från stan) långa naglar, så de skriver på ett spec sätt.

Maj gådd! Och med långa naglar lämnar man inga fingeravtryck va ...

När ska du bli riktig karl och fatta vad vi riktiga kvinnor säger? Du skulle behöva öva dig en smula
2008-10-09, 22:07
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Kvinnor har ofta (ja riktiga kvinnor från stan) långa naglar, så de skriver på ett spec sätt.

Ah...där har vi förklaringen...på ditt skrivsätt
2008-10-09, 22:10
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Men raraste Tulipanen, du missade poängen. Totalt!

Hahaha
Ingenting att skratta åt då E själv inte har hum av vad syrran Ida och hon msn om. Efter att fått läst av Idas nerskrivna konversation så tycks E minnas om vad de chattat om.

FUP tillägg videoförhör 080505

På fråga om Emma har någon känsla av om det är dörren på fram eller baksidan svarade hon nej. När den här
personen, som skulle ha kommit den kvällen, så satt Emma i datarummet. Hon pratade med sin syster, ungefär
den tiden och tio minuter senare kom Togge hem och då hade det hänt. Förmodligen, hon gissar att personen
kom från framsidan, för Emma syns, utifrån, från fönstret om hon sitter vid datorn. Ida har berättat att de pratade
precis innan. Ida sparar inte loggar men Ida vet att det sista Emma sa var att barnen var trötta och att hon måste
lägga dem. Ida har skrivit ner konversationen från minnet och Emma har fått läsa det och minns det då.
Men vad
som hände efter det vet hon inte. Hon har funderat, funderat och funderat men det vill inte komma till henne
men det är nog mycket för att hon inte vill ha minnena, tror hon.
2008-10-09, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ingenting att skratta åt då E själv inte har hum av vad syrran Ida och hon msn om. Efter att fått läst av Idas nerskrivna konversation så tycks E minnas om vad de chattat om.

FUP tillägg videoförhör 080505

På fråga om Emma har någon känsla av om det är dörren på fram eller baksidan svarade hon nej. När den här
personen, som skulle ha kommit den kvällen, så satt Emma i datarummet. Hon pratade med sin syster, ungefär
den tiden och tio minuter senare kom Togge hem och då hade det hänt. Förmodligen, hon gissar att personen
kom från framsidan, för Emma syns, utifrån, från fönstret om hon sitter vid datorn. Ida har berättat att de pratade
precis innan. Ida sparar inte loggar men Ida vet att det sista Emma sa var att barnen var trötta och att hon måste
lägga dem. Ida har skrivit ner konversationen från minnet och Emma har fått läsa det och minns det då.
Men vad
som hände efter det vet hon inte. Hon har funderat, funderat och funderat men det vill inte komma till henne
men det är nog mycket för att hon inte vill ha minnena, tror hon.

Om det var nån utifrån på framsidan bör hon inte ha skrivit nåt i msn om det då, typ du jag får besök av...Iomed att det syns vem som står utanför.
2008-10-09, 22:36
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Här har vi helt enkelt olika åsikter. Finns inga bevis mot att brottet kan ha skett tidigare i det du här skriver.

Vi bortser inte alls från sjukvårdspersonalens uttalanden. De har inte tagit fram tidslinjen efter blodet utan efter när man tror att E messat på datorn och sista aktivitet på datorn.

Brottet kan ha skett tidigare.

Jag misstänkte att du skulle sneläsa mitt inlägg och strök därför under bl.a i fråga om tidsbestämningen. Dock verkar inte detta ha noterats så jag betonar igen att de självklart inte enbart räknat ut tidsmarginalen med endast blodet som underlag!!! Men återigen, skadorna på offren var ju av sådan omfattning att E och barnen knappast hade varit vid liv då ambulanspersonalen anlände OM de legat längre i hallen. OCH som du själv skriver, det finns även annat som bevisar när brottet skedde, t.ex. E´s msn-konversation med sina systrar etc.
2008-10-09, 22:37
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Varför antar du det? Och varför spelar det roll?
Du uttalar dig som du kan tillvägagångssättet Vore väldigt intressant att få reda på praxis som jag skrev, nu har du läst två gånger så kanske en praxis eller eller en en förklaring vore på plats
2008-10-09, 22:39
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Om det var nån utifrån på framsidan bör hon inte ha skrivit nåt i msn om det då, typ du jag får besök av...Iomed att det syns vem som står utanför.
E tycks inte ha nämnt något om att besök var på intåg, enligt Ida.
Msn tycks endast handlat om den planerade festen, Ts semester, barnvakt och tenta.

FUP förhör med Ida sid. 986-987
2008-10-09, 22:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Du uttalar dig som du kan tillvägagångssättet Vore väldigt intressant att få reda på praxis som jag skrev, nu har du läst två gånger så kanske en praxis eller eller en en förklaring vore på plats
Det jag skrev var: "Tänk om rättspsyk har missat att CS är schizofren! Då är det kanske ett av hennes andra jag som är skyldig. Vad tror du om det som alternativ gm?".

Varifrån får du att jag ska veta tillvägagångssättet?
2008-10-09, 22:43
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Jag minns att vi ej är överens i denna fråga.

Någon annan kan ha messat på E:s konto på datorn. Tror det finns smarta poliser som också börjar inse detta. Mycket svagt sätt att identifiera en person via mess. Mycket svagare än om E talat med någon i telefon eller om någon hade sett henne en viss tid.

Nu var det ju även så att en av E´s systrar sparat msn-historiken i sin dator (hon bad ju en vän kolla upp vilken tid hon chattat med E!). Med andra ord finns hela konversationen kvar och om E inte chattat på msn med sina systrar borde hon väl minnas det och således konfronterats med chatt-historiken!? Eller tror du inte E kommunicerar med sina systrar på annat sätt än via msn!?

Visst kan man låtsas vara någon annan på msn men det är en sak att svara lite svävande på frågor, alt. endast ja och nej, men en helt annan att ha ett privat samtal om saker som endast E och hennes systrar kunde känna till. Det finns ingen som helst anledning att familjen J vill se fel gm i fängelse och fanns det minsta lilla tvivel på att det verkligen var E som chattade borde väl detta ha belysts för länge sen av familjen själv, eller?
2008-10-09, 22:46
Medlem
fast näe, hon loggade ju inte sina msn-konversationer...
2008-10-09, 22:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linosa
fast näe, hon loggade ju inte sina msn-konversationer...
E's ena syster gjorde väl?
2008-10-09, 22:59
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Inget trams från min sida. Jag har för länge sen i tråden redogjort för denna möjlighet. Bygger bl.a. på egna erfarenheter. Mycket osäkert sätt att identifiera en person via mess. Vi har olika åsikter här. Vet att många håller med mig i möjligheten att någon annan kan ha messat på E:s konto. I alla möjliga yrkesgrupper, även inom polisen.

Du sitter ju uppenbarligen på ny och intressant info.
Do spill the beans...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in