2008-08-21, 21:31
Medlem
Varulvs avatar
Styr upp diskussionsnivån. Obefogade påhopp önskas ej och tillsägelser börjar snart delas ut.

/Mod
2008-08-21, 21:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
De diskuterade vilka dagar systern kunde vara barnvakt.

Om jag litade det minsta på din intrigitet skulle jag kunna redogöra för fler detaljer ur deras samtal, men eftersom jag har lärt mig hur lite fakta betyder för ditt resonemang och hur du lyfter ut saker helt ur sitt sammanhang för att passa dina åsikter så avstår jag. Men det diskuterades fortfarande mer än så och framför allt några detaljer som ingen utomstående kände till på förhand.
2008-08-21, 21:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag förstår inte dom som motsätter sig att det faktiskt var E som satt vid datorn. Det är konstaterat att det var E. Kan du inte acceptera fakta?

Vem visste om inflyttningsfesten? Ska du börja leta gm bland dom som var bjudna?
Vem visste att barnen skulle komma hem på måndagen efter att ha varit hos NJ?
Vem visste om T's semester?

Om polisen anser det konstaterat så anser jag faktiskt att de har fel.
Det går inte att bevisa eftersom E:s minne är lite dåligt.
2008-08-21, 21:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hon visste att barnen tittade på ett visst TV-program.

Hur menar du att en gm ska veta om dom saker som jag rabblade upp i mitt inlägg? Inflyttningsfest? Sagas sjukdom? T's semester?

Varför svarade gm inte på det sista meddelandet? Om man gör sig omaket att låtsas vara någon annan så avslutar man det väl?
2008-08-21, 21:49
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Vad har E´s minne med saken att göra? Det finns en msn-logg samt en syster i andra änden som kan återge (och har gjort precis det) deras dialog.

Varför skulle en gm ens komma på tanken att sätta sig vid datorn och låtsas vara E!? Låter väldigt konstigt tycker jag.
2008-08-21, 21:50
Bannlyst
Citat:

Hade inte E nått minne om att nån gått in i rummet efter överfallet? typ gm eller var det T som skulle hämta fon kanske som hon kom ihåg
2008-08-21, 21:54
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Hon visste att barnen tittade på ett visst TV-program.

Hur menar du att en gm ska veta om dom saker som jag rabblade upp i mitt inlägg? Inflyttningsfest? Sagas sjukdom? T's semester?

Varför svarade gm inte på det sista meddelandet? Om man gör sig omaket att låtsas vara någon annan så avslutar man det väl?
-Angående festen så var den utlagd på Ts blogg samt sms skickade till vänner och bekanta.
- Barnprogram var en rutin som åtekom varje dag.
- S sjukdom har både T och E skrivit på sina bloggar om.
2008-08-21, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hade inte E nått minne om att nån gått in i rummet efter överfallet? typ gm eller var det T som skulle hämta fon kanske som hon kom ihåg

Jo, det stämmer bra. Och det är ju lite märkligt om även gm gått in där utan att lämna blodiga spår efter sig vilket gm sägs ha gjort i hallen?
Men om det är T hon minns som hämtade mobilen kan man verkligen ifrågasätta hennes minnesbilder då hon såg att det var en kvinna i vita strumpor.
2008-08-21, 22:07
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
-Angående festen så var den utlagd på Ts blogg samt sms skickade till vänner och bekanta.

Som jag ser det pekar det dirket på CS. Eller finns det någon okänd GM som samlat information om familjen? Fast jag tror inte på teorin att GM suttit och chattat med Es syster för att vinna tid.
2008-08-21, 22:09
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
OK! Och vem har så bra koll på familjen? Snackar du random gm nu? Och hur var det med T's semester?

Menar du att någon utgav sig för att vara E och chattade med systern?
2008-08-21, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Klurigt. Själv har jag inte blivit de, vill man tro iallafall. Men om man ser vad som skrivits tidigare och följer stilen kanske. Men hur lugn är man efter ett sånt dåd kan man lugnt messa, då får man nog vara en härdad kriminell person.

Tittat lite i lokaltidningen, verkar finnas en del brott typ våld och knark i stan.
Hammare och skruvmejsel är väl vanliga verktyg för inbrottstjuvar eller.

Ganska osannolikt att GM har haft tid att messa när det har varit så ont om tid.
2008-08-21, 22:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du kan väl läsa några inlägg högre upp så får du se hur det ligger till...

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12529573&postcount=2186

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in