2008-10-12, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
App,app,app ... den är ju under utskrift hörru, hur var det med läsförståelsen nu igen. Domen FALLER när den är offentlig, kommer naturligtvis att överklagas, ja visst, allt det där vet vi redan.

Du tror väl ändå inte att skrivbiträdet sitter och tar diktamen, när han/hon skriver ut domen?

Ta inte ifrån Caramia det enda hon hittills har haft rätt i, dom har kommit än, domslut är det sista som tingsrätten gör i ärendet, och det sker på tisdag, så i sak har hon faktiskt rätt. CS är - än så länge- bara befunnen skyldig till morden och psykiskt "frisk".

Nån gång kan även en blind höna hitta ett korn...
2008-10-12, 19:07
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jaså? Och hur vet du detta? Är du synsk?

Hon döms även i hovrätten, kontrar jag med då.

1-1. Hur fan gör vi nu?

Låter hovrätten avgöra? Annars kan jag bidra med en utslagsröst.
2008-10-12, 19:10
Medlem
LieDetectors avatar
Ännu en konspirationssiare ... förökar de sig genom delning?

Nu upplever inte jag att den namedropping och det skitsprätteri är ens en bråkdel mot CS som ställt emot offren. Det är min egen högst personliga uppfattning, och då är offren bara just offer och inte åtalade. Hur ser du på det caramia?
2008-10-12, 19:14
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ta inte ifrån Caramia det enda hon hittills har haft rätt i, dom har kommit än, domslut är det sista som tingsrätten gör i ärendet, och det sker på tisdag, så i sak har hon faktiskt rätt. CS är - än så länge- bara befunnen skyldig till morden och psykiskt "frisk".

Nån gång kan även en blind höna hitta ett korn...

Jajaja, men domen finns, bara inte offentligt utdelad förrän på tisdag ... för inte sitter rätten i fyrkant runt skrivbiträdet och säger vad som ska skrivas. Nähä, inte de ...

Hårklyverier är inte min passion här i livet, jag gillar raka rör och snygga rörmokare ...

Ja, jag skämtar, om nu någon vill ha det åt annat håll!
2008-10-12, 19:31
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Då vet du mer än vad jag vet.
Vad fick CS för påföljd då? Fängelse? Vård? Hur länge?

Som media skriver i Norge: CS er dømt i TR for to drap og drapsforsøk. Hun ble erkjent psykisk tilregnelig for sine handlinger og dermed er det bare å vente på hva sluttdommen sier. Hvilke fengselstraff hun idømmes.

Jeg kan ikke se at det blir noe annet enn livstidstraff for barnemord
2008-10-12, 19:35
Medlem
Gärningsmannen är T ?

Det tror jag inte en sekund på och här kommer min förklaring:

Det spelar ingen roll hur fort T kört sin bil till hemmet om T skulle vara gärningsmannen. Om så vore hade han all tid i världen att utföra sitt dåd utan tidspress.
Han har kunnat utfört dåden i lugn och ro, och med klockan på sin sida borde han ha gjort klart sitt arbete. Det vore bara dumt att lämna mamman halvt överlevande om detta är fallet.
T ringde SOS tidigt enligt kända tidsscheman, men om han i lugn och ro gjort klart sin kallese, borde samtalet till SOS kommit en halvtimma senare, då han dessutom borde hinna gömma ev. vapen och dolt delar av sin klädsel. Anledning till tidsstress kan jag inte se.

Just denna beskrivning ihop med kända fakta, bevisar med all tydlighet att T inte kan ha begått detta brott. Det är helt enkelt för dumt att ens tänka så.
2008-10-12, 19:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Som det ser ut nu så blir det en fällande dom som kommer att överklagas. Överklagan är nog färdigskriven och inlämnas till hovrätten direkt efter domen.
Och i hovrätten frias CS.

Då har vi ännu en siare/sierska för en senare dom!
Vilka affärer vi ska göra sen, om det vi siar om slår in vill säja!

Don´t forget, you saw us at FB first...
2008-10-12, 19:44
Medlem
Citat:
Jaså? Och hur vet du detta? Är du synsk?

Hon döms även i hovrätten, kontrar jag med då.

1-1. Hur fan gör vi nu?

Vi väntar och ser.
2008-10-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Ännu en konspirationssiare ... förökar de sig genom delning?

Nu upplever inte jag att den namedropping och det skitsprätteri är ens en bråkdel mot CS som ställt emot offren. Det är min egen högst personliga uppfattning, och då är offren bara just offer och inte åtalade. Hur ser du på det caramia?

Jag ser det som att det är synd om offren vem som gärningsmannen än är. Denna tragiska händelse borde aldrig ha inträffat.

Men att döma CS till livstids fängelse utan några riktiga bevis känns inte heller helt rätt. E har ju vid minst två tillfällen uttalat om sin osäkerhet kring gärningsmannen och önskar att någon blir dömd för brottet.
Mycket hänger på hennes vittnesmål som inte alls känns bergsäker.
Senast redigerad av caramia 2008-10-12 kl. 19:53.
2008-10-12, 19:58
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det tror jag inte en sekund på och här kommer min förklaring:

Det spelar ingen roll hur fort T kört sin bil till hemmet om T skulle vara gärningsmannen. Om så vore hade han all tid i världen att utföra sitt dåd utan tidspress.
Han har kunnat utfört dåden i lugn och ro, och med klockan på sin sida borde han ha gjort klart sitt arbete. Det vore bara dumt att lämna mamman halvt överlevande om detta är fallet.
T ringde SOS tidigt enligt kända tidsscheman, men om han i lugn och ro gjort klart sin kallese, borde samtalet till SOS kommit en halvtimma senare, då han dessutom borde hinna gömma ev. vapen och dolt delar av sin klädsel. Anledning till tidsstress kan jag inte se.

Just denna beskrivning ihop med kända fakta, bevisar med all tydlighet att T inte kan ha begått detta brott. Det är helt enkelt för dumt att ens tänka så.
Dagen efter morden skrev jag detta, och jag står fast vid det än.
Citat:
Eftersom sambon ringde ambulans/polis och förmodligen var kvar i huset när dom dök upp så framstår han som helt oskyldig i mina ögon. Om han skulle vara skyldig så hade han haft lång tid på sig att verkligen se till att ingen av dom levde innan polisen kom.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=10423296&postcount=545
2008-10-12, 21:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Förvånar inte du tillhör 100% säker klubben, klubben där idioten är säker.

Kanske du borde hänga på med lite nya ord för whacosmilelyn måste vara sliten, och den kanske inget betyder i din lilla värld för den delen eller.
Har nog fler ord välmenande och sanna till dig om du önskar.
Om du läst vad jag skrivit så inser du att jag är långt i från säker i skuldfrågan, vilket ju är den intressantaste.
Jag tycker inte bevisen mot CS räcker. Jag anser hon är den klart starkaste kandidaten, men det räcker inte för mig.
Jag följer de sidor jag hittar, men har inte hittat något alternativ jag tror på ännu.
Det jag var hundra procent säker på är att det du skriver om dråp (och en hel del annat) är struntprat.
2008-10-12, 21:43
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om vi spekulerar i T som alt. gm. så finns det en del olika teorier och även underteorier.

Teorin om T kan ha utfört brottet efter smedjan har diskuterats en del.
Tror mest isåfall att det har skett helt oplanerat, i blint raseri.

Ett möjligt motiv skulle kunna vara det eventuella barn som T hade med CS. Detta diskuterades flitigt mellan E och T. E tog även upp det med vänner. Kanske passade detta barn inte in i E:s värld? Kanske mycket tjafs och bråk om detta bortadopterade barn. Detta kunde vara T:s riktiga barn. Starka känslor för T. Han kanske luskade i detta i smyg. E kanske tydligt hade ställt ultimatum om att T inte skulle forska i det där.

När T kom hem från smedjan så möttes han kanske av en aggressiv E. Hon kanske hade kommit på honom på datorn eller liknande att han smygit bakom hans rygg. Ultimatum igen. Du får aldrig träffa ditt barn! Bråk uppstår. Detta är T:s eget kött och blod. Han ställer upp för E och hennes barn men själv får han inte intressera sig för sitt eget barn? Får kanske en örfil eller liknande. Då svartnar allt för T. Alla undertryckta känslor fullständigt spränger sig ur hans kropp i rent raseri. Utan någon kontroll överhuvudtaget så attackerar han. Plötsligt "vaknar" T till. Vad har jag gjort? Offren verkar döda, inga ljud hörs. Börjar fixa en del saker. Improviserar. Plötsligt får han panik. Kanske hör något som får honom att tro att någon kommer. Ringer SOS, då börjar E göra ljud från sig men då är det försent. Han är skådespelare, van att improvisera. Mordvapnet måste bort. T går ut, ambulansen kommer. T ser chansen att flytta bilen för att där få undan mordvapnet.

T flyttar bilen och gömmer mordvapnet i bilen. Går ur bilen och är på väg mot huset då polisen stoppar honom. Polisen skyddsvisiterar honom och säger åt honom att sätta sig i sin egen bil, vilket han också gör. T förhörs och ses stå utanför bilen och skyddsvisiteras igen. T sätter sig i bilen igen. NJ är nu misstänkt för brottet. Polisen meddelar T att han ska lämna sina kläder. Polisen hämtar nya kläder i huset. Polisen säger också till T att han måste lämna sina bilnycklar. Då förstår T att han måste ta med sig mordvapnet från bilen eftersom den troligen ska kollas. T är ej misstänkt och har redan skyddsvisiterats kanske 2 gånger. T går ur sin bil med mordvapnet på sig och åker till polisstationen. Han skyddsvisiteras ej mer.

Väl framme på polisstationen förhörs först T som övrigt vittne. Hela tiden med mordvapnet på sig. Sedan får han sina nya kläder och får själv byta om på något rum på polisstationen. Lämnar sen polisstationen med mordvapnet på sig. Åker med RJ till sjukhuset. T har sedan hur många möjligheter som helst att göra sig av med mordvapnet. Improviserar och tar allt efterhand när det händer något. Funderar hela tiden på olika möjligheter. Bra att NJ är misstänkt. Men det behövs någon mer ifall? Improvisation är nyckelordet när det gäller T i denna teori. För snabbt fram även namnet CS. T kanske rentav vet att CS varit i Arboga vid tiden för händelsen?

OBS! Detta är en teori.

Tack för svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in