2008-10-09, 23:00
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
E's ena syster gjorde väl?

Jepp, Frida´s msn-historik sparades.
2008-10-09, 23:01
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Det jag skrev var: "Tänk om rättspsyk har missat att CS är schizofren! Då är det kanske ett av hennes andra jag som är skyldig. Vad tror du om det som alternativ gm?".

Varifrån får du att jag ska veta tillvägagångssättet?
Det måste finnas någon praxis på patienter som inte vill delta, de kan knappast friskförklara alla som inte deltar, någon bedömning måste göras eller, singla slant är knappast något val.
schizofreni tror jag inte på, även om hon inte deltagit i utvärderingen så har hon bevakats noga, vilket självfallet inte utesluter din teori, men jag tror inte på den.

Efterlyser fortfarande praxis gällande rättspsykundersökning där "patienten" inte vill delta, någon slutstats måste ju dras (ok boisaren ska inte plåga dig frågar allmänt)
2008-10-09, 23:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Det måste finnas någon praxis på patienter som inte vill delta, de kan knappast friskförklara alla som inte deltar, någon bedömning måste göras eller, singla slant är knappast något val.
schizofreni tror jag inte på, även om hon inte deltagit i utvärderingen så har hon bevakats noga, vilket självfallet inte utesluter din teori, men jag tror inte på den.

Efterlyser fortfarande praxis gällande rättspsykundersökning där "patienten" inte vill delta, någon slutstats måste ju dras (ok boisaren ska inte plåga dig frågar allmänt)
Tack!

Det var mest menat som ett inlägg i debatten om vad man "får" diskutera i den här tråden. Var ganska nöjd med inlägget själv, men det gick visst inte hem.
2008-10-09, 23:10
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ok så man skulle alltså kunna ponera att polisen siktar in sig på "passande" misstänkt och sen kör man bara raka spåret utan att titta åt sidan?

Är inte det ett ganska riskabelt agerande isf? Eftersom te x försvaret har rätt att begära ändringar i ett förundersökningsprotokoll? Slasken är något som försvaret fått ta del av, och däri så borde det te sig ganska tydligt hur man arbetat...eller?

Det är så åklagaren har arbetat i det här fallet, först en misstänkt sedan samla bevis smo perkar mot den misstänkte.

Om inte Nicklas hade haft så bra och tvättsäkert alibi som han hade så skulle säkerligen han ha suttit på de åklagades bänk i rättssalen. Allt medan dagens alla individer sm anser christine är skyldig till dådet säkerligen skulle anse Nicklas vara skyldig. Jämför med fallet Tommie Karim där polis och åklagare pekade ut honom som skyldig först och sedan samlade bevis mot honom. det framkom senare i att han var helt oskyldig. Jag ser direkta likheter i hur polis och åklagare jobbade i fallet med tommie Karims fru med fallet i Arboga. Tilltron till rättsväsendet sjunker i samma takt de fortsätter sina misstag.
2008-10-09, 23:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Där har du skitfel nackepa!

Det har sagts flera gånger på de senaste sidorna, om det skulle ha skett tidigare så hade det varit mord på tre personer. Förstår du?
Barnen överlevde väl någon timme efter ambulans kommit till plats och då är det inte omöjligt att dådet kan ha skett efter 18-tiden.
2008-10-09, 23:13
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du som är så involverad i familjen, vilka runt omkring familjen hade probs med sitt psyke? Har du även nån färdig diagnos på dem så vore det bra.
1. Vet inte
2. Eftersom svaret på fråga 1 är "vet inte" kan jag inte besvara fråga 2 på ett adekvat sätt.

Du som vet så mycket:
Kan du säga vilka bevis det finns som placerar T på brottsplatsen när brottet begicks? Jag är väldigt nyfiken på detta, då det helt och hållet skulle kunna ändra min inställning till hela fallet.
2008-10-09, 23:14
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Barnen överlevde väl någon timme efter ambulans kommit till plats och då är det inte omöjligt att dådet kan ha skett efter 18-tiden.
Det har skett "efter 18-tiden". Vid 19.10, eller däromkring, närmare bestämt.
2008-10-09, 23:19
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Tack!

Det var mest menat som ett inlägg i debatten om vad man "får" diskutera i den här tråden. Var ganska nöjd med inlägget själv, men det gick visst inte hem.
Jo, tyckte nog det var värt en notis och mer därtill, men det fall inte min teori i smaken så jag kan inte bli för lyrisk.
2008-10-09, 23:20
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
1. Vet inte
2. Eftersom svaret på fråga 1 är "vet inte" kan jag inte besvara fråga 2 på ett adekvat sätt.

Du som vet så mycket:
Kan du säga vilka bevis det finns som placerar T på brottsplatsen när brottet begicks? Jag är väldigt nyfiken på detta, då det helt och hållet skulle kunna ändra min inställning till hela fallet.

Kan du säga vilka bevis det finns som placerar CS - eller någon annan - på brottsplatsen när brottet begicks?
2008-10-09, 23:22
Medlem
TheZoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan du säga vilka bevis det finns som placerar CS - eller någon annan - på brottsplatsen när brottet begicks?
Skulle inte behövas 58 vittnen om bevis fanns
2008-10-09, 23:25
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har inte sagt mig ha bevis, i motsats till bävern.

Men ff så har E pekat ut CS som den som stod utanför dörren på Verktygsgatan den 17 mars.
2008-10-09, 23:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Jag har inte sagt mig ha bevis, i motsats till bävern.

Men ff så har E pekat ut CS som den som stod utanför dörren på Verktygsgatan den 17 mars.
Faktum är att E faktiskt inte minns. Troligtvis har minnen inplanterats i henne.
Tragiskt att E blivit hjärntvättad och det kommer HR jurister uppmärksamma.
Allt E sagt efter skyddat boende saknar betydelse då hon vart obevakad och haft tillgång till media,
Fhl sade i förhör med fhl att de gärna skulle vilja ha henne isolerad någon vecka till men att E då hade hemlängtan och valde att åka hem till sina föräldrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in