2008-10-23, 15:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LieDetector
Förstår du vad ordet konsekvens betyder?

Du väljer att plocka ut en sekvens av din "teori", det före och efter sekvensen väljer du att inte beröra alls. Varför då?

Du säger att det av dig beskrivna förloppet är möjligt enligt FUP, alltså att din "teori" har stöd i FUPen. Varför redogör du då inte för de detaljerna?
Det enda vi har fått oss till livs, sida upp och sida ner, är att T "bara visiterades en gång" och att det som inte står i FUPen har inte hänt ...

Hur länge ska du hålla på med din snuttifiering och ditt navelskåderi?

Detta är tråden angående teorier om alternativa gm.

I en teori som handlar om att T kan ha begått brottet efter Smedjan, är frågan om vart mordvapnet tagit vägen en mycket central fråga.

Det har diskuterats ganska mycket i denna tråd att T inte kan ha hunnit gömma mordvapnet. Det visar sig vara helt fel. Det finns som vi visat olika möjligheter för T att kunna göra sig av med mordvapnet efteråt. I teorin.

Det finns också en teori om att T kan ha haft sällskap hem från Smedjan. Sällskapet kan ha varit behjälplig efteråt och tagit med sig mordvapen mm.

Eller också teorin om att E hade besök av någon när T kom hem och bråket uppstod. Besöket kan ha hjälpt T efter dådet att få undan mordvapen mm.

I dessa teorier är brotten helt oplanerade. Gjorda i raseri, kanske blackout.
2008-10-23, 15:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men nu har ju inte teknikerna kommit till den slutsatsen.

Teknikerna vet inte om attacken har påbörjats från ytterdörren. Det är något de tror. Och den tron har de fått genom att attacken skett i hallen. Och de har då utgått från att CS har ringt på dörren.
2008-10-23, 15:17
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Märkligt!

Men jag tror precis som tulpanpernilla att attacken kan ha påbörjats i t.ex köket och att E har flytt ut i hallen instinktivt för att undkomma gm. Alltså inte någon som börjar attacken från ytterdörren som man tror i fallet angående CS.

Du är medveten om att du här säjer rent ut att Emma ljuger va?
2008-10-23, 15:18
Bannlyst
Citat:
Detta är tråden angående teorier om alternativa gm.

I en teori som handlar om att T kan ha begått brottet efter Smedjan, är frågan om vart mordvapnet tagit vägen en mycket central fråga.

Det har diskuterats ganska mycket i denna tråd att T inte kan ha hunnit gömma mordvapnet. Det visar sig vara helt fel. Det finns som vi visat olika möjligheter för T att kunna göra sig av med mordvapnet efteråt. I teorin.

Det finns också en teori om att T kan ha haft sällskap hem från Smedjan. Sällskapet kan ha varit behjälplig efteråt och tagit med sig mordvapen mm.

Eller också teorin om att E hade besök av någon när T kom hem och bråket uppstod. Besöket kan ha hjälpt T efter dådet att få undan mordvapen mm.

I dessa teorier är brotten helt oplanerade. Gjorda i raseri, kanske blackout.

Jag har en teori att en dubbelmördare sitter just nu fängslad, dömd för dubbelmord och mordförsök. i väntan på att domen ska vinna laga kraft eller överklagas....

Nej vänta, det är var ju fakta.. så dumt det kan bli när man väger in fakta i sina teorier.

Jag tror faktiskt att polisens tekniker som gjort en grundlig brottsplatsundersökning och kommit fram till att det rör sig om en ensam gm har mer kunskap och mer vetskap om precis allt än du och dina sektmedlemmar. Så jag tror jag sätter min tillit till dem mer än ett troll på ett forum.
Att det skulle kunna vara någon annan än CS, ok, det är en teori ni kan trolla om bäst ni vill, men dra för helvete inte in mer personer i dramat, det är mer eller mindre fastställt bortom allt att det var en ensam gm.
Först är ni förundrade att det inte finns dna efter en person, nu ska det dessutom saknas spår och dna efter fler personer..... idiot!!!
2008-10-23, 15:21
Bannlyst
Citat:
Teknikerna vet inte om attacken har påbörjats från ytterdörren. Det är något de tror. Och den tron har de fått genom att attacken skett i hallen. Och de har då utgått från att CS har ringt på dörren.

Det där är lögn, ren och skär lögn, de kom fram till det genom att säkra spår, inte genom att de visste någon hade ringt på dörren, för det kom fram långt långt senare att Emma hade öppnat dörren för någon. Det var säkert en teori de hade tidigt, men det är lixom det som är deras jobb.
2008-10-23, 15:23
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Talibanpernilla trodde ju dessutom att E använda högklackade sommarsandaletter som inneskor och att Es telefon innehöll ett simkort som slutar på 19, trots motbevis på båda så fortsatte hon hävda att så var fallet..... så jag vet inte om talibanen är en så trovärdig källa. Men å andra sidan, du är ju inte direkt intresserad av fakta heller.

Jag tycker tulpanpernilla är bra. Är säkert den av oss alla i denna tråd som har presenterat mest fakta ur FUP. Tråkigt att du måste ge öknamn åt alla som inte tycker som du.

Både E:s skor och telefonerna är fortfarande intressanta.

Jag är mycket intresserad av fakta. Tyvärr saknas det en hel del av den varan och det gör att man tvingas att spekulera i saker. Bättre om mer fakta presenterats så att flera frågetecken kunde redas ut och teorier strykas bort. I nuläget finns allt för många alternativa teorier. Om CS frias kommer polis och åklagare att få häcken full.
2008-10-23, 15:33
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Du är medveten om att du här säjer rent ut att Emma ljuger va?

Jag tror inte att E nödväntigtvis ljuger. TR bortsåg iallafall från vittnesmålet i domen. Det måste väl betyda något? Tror TR att E ljuger?

E är ett offer. Hon var mycket allvarligt skadad och kan enligt SÅC inte kunna komma ihåg attacken. Jag tror att hon tror sig komma ihåg fast hon egentligen inte gör det. Förstår du vad jag menar? Jag tror inte att E ljuger medvetet. Detta har vi diskuterat väldigt mycket tidigare även i andra tråden. Vi har olika åsikter angående E:s minne.
2008-10-23, 15:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jag tror inte att E nödväntigtvis ljuger. TR bortsåg iallafall från vittnesmålet i domen. Det måste väl betyda något? Tror TR att E ljuger?

E är ett offer. Hon var mycket allvarligt skadad och kan enligt SÅC inte kunna komma ihåg attacken. Jag tror att hon tror sig komma ihåg fast hon egentligen inte gör det. Förstår du vad jag menar? Jag tror inte att E ljuger medvetet. Detta har vi diskuterat väldigt mycket tidigare även i andra tråden. Vi har olika åsikter angående E:s minne.

Nej, jag tror inte att TR ror att E ljuger, tvärtom.
Jag tror inte heller att TR tror att teknikerna ljuger,
eller att de blivit hjärntvättade.
Jag tror att TR tror att CS ljuger...
Oavsett vad TR tagit hänsyn till eller inte i sin dom
har de dömt CS till livstids fängelse för det hon gjort.
Även UTAN hänsyn till Es vittnesmål.
Det är fakta.
2008-10-23, 15:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Jag har en teori att en dubbelmördare sitter just nu fängslad, dömd för dubbelmord och mordförsök. i väntan på att domen ska vinna laga kraft eller överklagas....

Nej vänta, det är var ju fakta.. så dumt det kan bli när man väger in fakta i sina teorier.

Jag tror faktiskt att polisens tekniker som gjort en grundlig brottsplatsundersökning och kommit fram till att det rör sig om en ensam gm har mer kunskap och mer vetskap om precis allt än du och dina sektmedlemmar. Så jag tror jag sätter min tillit till dem mer än ett troll på ett forum.
Att det skulle kunna vara någon annan än CS, ok, det är en teori ni kan trolla om bäst ni vill, men dra för helvete inte in mer personer i dramat, det är mer eller mindre fastställt bortom allt att det var en ensam gm.
Först är ni förundrade att det inte finns dna efter en person, nu ska det dessutom saknas spår och dna efter fler personer..... idiot!!!

I teorin angående att T kan ha haft sällskap med sig i bilen behöver denne inte varit inne i huset överhuvudtaget. Därför inga spår.

I teorin att E kan ha haft besök när T kom hem och begick brottet i raseri kan personen vara känd.

Sen har man ju också hittat oidentifierade spår i hallen. Dessa kanske skulle matcha mot ev. besök eller resesällskap?

Var någonstans, förutom i hallen, gjordes en fullständig genomsökning efter spår?
2008-10-23, 15:44
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Jag tycker tulpanpernilla är bra. Är säkert den av oss alla i denna tråd som har presenterat mest fakta ur FUP. Tråkigt att du måste ge öknamn åt alla som inte tycker som du.

Både E:s skor och telefonerna är fortfarande intressanta.

Jag är mycket intresserad av fakta. Tyvärr saknas det en hel del av den varan och det gör att man tvingas att spekulera i saker. Bättre om mer fakta presenterats så att flera frågetecken kunde redas ut och teorier strykas bort. I nuläget finns allt för många alternativa teorier. Om CS frias kommer polis och åklagare att få häcken full.

Ja tulpanen är nog den som klippt och klistrat mest ur FUP om man ser till alla som skriver härinne. Lustigt dock att du nu i princip hävdar att det som står i FUP är ren fakta, när du tidigare uttalat att FUP inte behöver innebära sanningen.

Vidare så har tulipanen en ganska irriterande förmåga att plocka ut delar av FUP som passar in i dennes dåvarande resonemang. Läser man sedan till det h*n hänvisat till så ser man att h*n har klippt ur något ur sitt sammanhang.
2008-10-23, 16:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja tulpanen är nog den som klippt och klistrat mest ur FUP om man ser till alla som skriver härinne. Lustigt dock att du nu i princip hävdar att det som står i FUP är ren fakta, när du tidigare uttalat att FUP inte behöver innebära sanningen.

Vidare så har tulipanen en ganska irriterande förmåga att plocka ut delar av FUP som passar in i dennes dåvarande resonemang. Läser man sedan till det h*n hänvisat till så ser man att h*n har klippt ur något ur sitt sammanhang.

Ja, det blev lite motsägelsefullt. Det jag skrev om fakta och FUP.

Jag menar att tulpanpernilla ofta styrker sina funderingar med utdrag ur FUP. Vissa uppgifter i FUP är fakta, andra inte. Fakta är t.ex att SOS-samtalet ringdes en viss tid. Oavsett gm.
2008-10-23, 17:30
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ja, det blev lite motsägelsefullt. Det jag skrev om fakta och FUP.

Jag menar att tulpanpernilla ofta styrker sina funderingar med utdrag ur FUP. Vissa uppgifter i FUP är fakta, andra inte. Fakta är t.ex att SOS-samtalet ringdes en viss tid. Oavsett gm.

Ska jag vara helt ärlig så är det få ggr tulpanen har haft någon poäng med sitt klippande och klistrande. I ett protokoll så kan man inte plocka ut vissa delar för att styrka ett påstående, för att det skall ha någon vikt så måste man ta med hela sambandet. Läser man FUP så ser man som sagt att tulpanen många ggr bortser från helheten i det hon läser och kopierar ifrån. Detta har då berott på att den uteslutande texten bidrar till att den hela bilden blir en helt annan.

Att hon styrker sina funderingar må vara hänt. Hon gör det genom att klippa ut meningar som passar in på det hon själv skriver. Personligen så ser jag det inte som något trovärdigt sätt att argumentera för sin sak.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in