Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Detta är tråden angående teorier om alternativa gm.
I en teori som handlar om att T kan ha begått brottet efter Smedjan, är frågan om vart mordvapnet tagit vägen en mycket central fråga.
Det har diskuterats ganska mycket i denna tråd att T inte kan ha hunnit gömma mordvapnet. Det visar sig vara helt fel. Det finns som vi visat olika möjligheter för T att kunna göra sig av med mordvapnet efteråt. I teorin.
Det finns också en teori om att T kan ha haft sällskap hem från Smedjan. Sällskapet kan ha varit behjälplig efteråt och tagit med sig mordvapen mm.
Eller också teorin om att E hade besök av någon när T kom hem och bråket uppstod. Besöket kan ha hjälpt T efter dådet att få undan mordvapen mm.
I dessa teorier är brotten helt oplanerade. Gjorda i raseri, kanske blackout.
Jag har en teori att en dubbelmördare sitter just nu fängslad, dömd för dubbelmord och mordförsök. i väntan på att domen ska vinna laga kraft eller överklagas....
Nej vänta, det är var ju fakta.. så dumt det kan bli när man väger in fakta i sina teorier.
Jag tror faktiskt att polisens tekniker som gjort en grundlig brottsplatsundersökning och kommit fram till att det rör sig om en ensam gm har mer kunskap och mer vetskap om precis allt än du och dina sektmedlemmar. Så jag tror jag sätter min tillit till dem mer än ett troll på ett forum.
Att det skulle kunna vara någon annan än CS, ok, det är en teori ni kan trolla om bäst ni vill, men dra för helvete inte in mer personer i dramat, det är mer eller mindre fastställt bortom allt att det var en ensam gm.
Först är ni förundrade att det inte finns dna efter en person, nu ska det dessutom saknas spår och dna efter fler personer.....

idiot!!!