2008-10-08, 15:50
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Cyklade hon inte en del också....måste vara svårt om man inte får grepp om styret?
För att inte tala om arkeologiska utgrävningar. Är det inte hammarliknande verktyg som används vi sådana?
2008-10-08, 17:33
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
För att inte tala om arkeologiska utgrävningar. Är det inte hammarliknande verktyg som används vi sådana?

Då tycker jag vi säger att indicierna är så starka att det är ställt bortom all rimlig tvivel att CS kan använda en hammare
2008-10-08, 17:42
Medlem
Är det någon som har lyckats hitta några bra bilder på CS tummar?
2008-10-08, 20:12
Bannlyst
OnTopic:

Kanske skall fundera i banorna, vem tjänade något på dådet.

CS: Njae T har ju förklarat för henne att det var över och inte blev något mer.
Allt enl vissa i denna tråden som säger sig ha insyn i ämnet.

Vilka andra finns det som såg barnen som ett hinder/besvär.

Eller om E var målet, vilka tyckte hon var ett hinder/besvär.

Fanns det någon som öppet talat om att E och T förhållande störde/hindrade dennes planer/drömmar.

Detta är tråden alt GM.
2008-10-08, 22:34
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Nu är det ju tummens särställning gör att handen kan användas som griporgan.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hand

Cs har inte ”tummen mitt i handen", snarare tvärtom verkar hon riktigt händig, trots sitt ”handikapp”

Nu till min fetmarkering: Även om försvaret inte tänkt på att undersöka CS ev. hammar-ofärdighet (vilket väl borde underkänna försvarets insats?) så kan man undra varför inte CS själv berättat det.

Eller är det ytterligare en sak hon till varje pris inte vill ska komma fram? Skäms hon så till den milda grad över sitt ev. handikapp att hon hellre riskerar livstids fängelse för barnamord?

Tror du tjejer är smarta? För några år sedan jobbade jag ihop med en tjej och vi diskuterade vad man skulle göra om man blev fast i en snöstorm. Jag sa åt henne att stanna varm till varje pris och inte ta ut sig i stormen. Om hon frös om fingrarna skulle hon köra upp händerna i varmhålan där det är som varmast för att hålla fingrana varma. Då säger hon att hon skulle vägra det för att inte få svett från armhålan på sina fingrar. Så kvinnlig logik kan vara lite sisådär emd ibland. Skall väl tillägga att hon var reguljär läsare av veckorevyn.

Skulle inte förvåna mig om Christine är en tjej som hellre riskerade livstid än att bli avslöjad med mammas trosor på sig.
2008-10-08, 22:54
Medlem
SingleStars avatar
Citat:

Som arkeolog använder man fedorahatt, oxpiska och revolver. Nädå, skämt åtsido, man använder ganska ofta matsked, handborste eller pensel under arkeologiska utgrävningar. Hammare är inget som är lämpligt verktyg för arkeologiska utgrävningar.
2008-10-08, 23:02
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Som arkeolog använder man fedorahatt, oxpiska och revolver. Nädå, skämt åtsido, man använder ganska ofta matsked, handborste eller pensel under arkeologiska utgrävningar. Hammare är inget som är lämpligt verktyg för arkeologiska utgrävningar.

Har man handmotoriska svårigheter med att greppa en hammare lär man inte kunna hålla handen stadig med en sked i ett precisionsbetonat arbete..
2008-10-09, 00:24
Medlem
limahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
OnTopic:

Kanske skall fundera i banorna, vem tjänade något på dådet.

CS: Njae T har ju förklarat för henne att det var över och inte blev något mer.
Allt enl vissa i denna tråden som säger sig ha insyn i ämnet.

Vilka andra finns det som såg barnen som ett hinder/besvär.

Eller om E var målet, vilka tyckte hon var ett hinder/besvär.

Fanns det någon som öppet talat om att E och T förhållande störde/hindrade dennes planer/drömmar.

Detta är tråden alt GM.

Sitat: "Kanske skall fundera i banorna, vem tjänade något på dådet"

Her er det ingen vinnere. Bare tapere! Men GM mål kunne være å hindre permanent sammenslåing av paret, E og T?

Videre sitat:
"CS: Njae T har ju förklarat för henne att det var över och inte blev något mer.
Allt enl vissa i denna tråden som säger sig ha insyn i ämnet
Sitat: "

Ja T har tydelig gjort det klart at det var slutt. Men det forandrer vel ikke CS følelser?.....Hun tar jo kontakt, om enn i aliasform de siste gangene før mordene. Dette er ingen tenåring, men en voksen kvinne med sterke følelser som har vilje, tid og muligens en plan om hvordan hun kan fiske T tilbake. (Iflg. henne selv hadde hun en masterplan?)

Sitat: "Vilka andra finns det som såg barnen som ett hinder/besvär"

Funderer du over at det var barna som var til hinder/besvær for GM? At barna skulle drepes denne kvelden? Kan det ikke tenkes at barna dukket opp når GM slipper løs sitt lenge kontrollerte raseri på målet, som var E? Barna måtte jo tystes for at GM kunne komme seg unna raskest mulig uten bli oppdaget. Men klart barna ble et mål der og da. De fikk jo også kjærligheten til T.....

Sitat: "Fanns det någon som öppet talat om att E och T förhållande störde/hindrade dennes planer/drömmar."

Ja! CS. Vitnene er mange. Les også CS egne noteringer. Vet du om noen andre?

Sitat: "Detta är tråden alt GM"

Ja, og hvilken seriøs GM er det etterforskningen er blind for? Ser du noen?
2008-10-09, 01:19
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Vi tolkar saker olika.

Samma dag jag såg bilden på tummen var jag inne i en butik och när expediten skulle slå in den present jag köpt, så jag att hon hade mycket liknande tumme (exp. hade båda sina tummar som korta stumpar) som CS. Då fick jag en uppfattning av hur sådana ser ut i verkligheten och kunde jmf mot CS´s.

Har du läst FUP ang. den tyske läkaren som skulle försöka ta fram dna från under CS´s naglar, så ser du att han gav upp. Han kunde inte komma in under CS´s tumnaglar pga att nagelstumparna var så små och de satt på de små tumstumparna. Han fick inte fram något dna pga att tummarna var så små och deformerade. (enligt FUP)
Medfödda defekter alternativt tidigt förvärvad skada på en hands extensioner, medför sällan inskränkningar i en persons dagliga liv. En polluxförlust eller defekt därav skulle troligtvis inte påverka en vuxen persons förmåga att använda verktyg av skilda slag.
2008-10-09, 05:52
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Tror du tjejer är smarta? För några år sedan jobbade jag ihop med en tjej och vi diskuterade vad man skulle göra om man blev fast i en snöstorm. Jag sa åt henne att stanna varm till varje pris och inte ta ut sig i stormen. Om hon frös om fingrarna skulle hon köra upp händerna i varmhålan där det är som varmast för att hålla fingrana varma. Då säger hon att hon skulle vägra det för att inte få svett från armhålan på sina fingrar. Så kvinnlig logik kan vara lite sisådär emd ibland. Skall väl tillägga att hon var reguljär läsare av veckorevyn.

Skulle inte förvåna mig om Christine är en tjej som hellre riskerade livstid än att bli avslöjad med mammas trosor på sig.

Men för fan SS! Du har umgåtts för mycket med Veckans Klubba!
Tror du killar är smarta?
Titta på Alingsåsfallet, Nathalie, där köpte inte pv någon födelsedagspresent till sin tjej...
En gång, för några år sen, då jobbade jag ihop med en kille, vi diskuterade vilka tre saker vi skulle ha med till en öde ö.
Han sa: "En snygg tjej, en massa kodisar o en ipod!
Jag sa: En båt, en massa dricksvatten o mat...
Nu var ju det iofs en Stockholmskille......

Bäver: CS motiv var INTE att få tillbaka T, hennes motiv var att straffa honom för det enorma sveket att göra slut!

"Vilka andra finns det som såg barnen som ett hinder/besvär.

Eller om E var målet, vilka tyckte hon var ett hinder/besvär."

Det har inte framkommit NÅGON med som stämmer in på ovanstående.
2008-10-09, 07:59
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Men för fan SS! Du har umgåtts för mycket med Veckans Klubba!
Tror du killar är smarta?
Titta på Alingsåsfallet, Nathalie, där köpte inte pv någon födelsedagspresent till sin tjej...
En gång, för några år sen, då jobbade jag ihop med en kille, vi diskuterade vilka tre saker vi skulle ha med till en öde ö.
Han sa: "En snygg tjej, en massa kodisar o en ipod!
Jag sa: En båt, en massa dricksvatten o mat...
Nu var ju det iofs en Stockholmskille......

Bäver: CS motiv var INTE att få tillbaka T, hennes motiv var att straffa honom för det enorma sveket att göra slut!

"Vilka andra finns det som såg barnen som ett hinder/besvär.

Eller om E var målet, vilka tyckte hon var ett hinder/besvär."

Det har inte framkommit NÅGON med som stämmer in på ovanstående.

Det kan ju finnas flera som kan haft som uppsåt att straffa T eller E. Lutten är ju lite suspekt. Camilla (om hon nu hette så, minnet sviker) med glasögonen är kanske en annan kandidat.
2008-10-09, 08:41
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det kan ju finnas flera som kan haft som uppsåt att straffa T eller E. Lutten är ju lite suspekt. Camilla (om hon nu hette så, minnet sviker) med glasögonen är kanske en annan kandidat.

Hej o välkommen åter!
Var faktiskt lite orolig över din bortavaro!
KÄNNER du Lutten?
Med tanke på att du anser henne suspekt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in