Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vart kom den andra huvtröjan in?
Torgny hade en under kvällen som numer är försvunnen. en svart huvtröja/jacka sågs på en yngling som smög längs huset vid tiden strax före brottet i längden 175-180 cm. Enligt vitnet så fyllde personen inte ut huvtröjan/jacka enligt vittnet. Torgny 10-15 cm längre och kralligare än den mystiska personen. Ksulle mycket väl kunna vara som ås att Tprgny gett sin huvtröja till denna person och att det är därför som den personen inte fyller ut tröjan.
Den svarta huvtröjan har inte återfunnits. Skall ni referera till slasken så var vänlig nämn vart där det står att den finns. Beskyddet för Torgny börjar stinka väl mycket skit just nu. Räckte det inte med alla som blåljög om veckomötena på smedjan varje måndag mellan exakt kl 18 och exakt kl 19? Ju mer det ljugs om Torgny desto mer nyfiken blir jag på varför. Lögnerna kring honom har bara blivit fler och mer uppenbart är att många ljuger med uppsåt.
Det är nackepa som med olika huvud-, under- och delteorier rört till det, åtminstone för mig.
Ts huvtröja ska
a) befinna sig på T själv på mordkvällen. Den är i så fall, enligt nackepa och många med han, inlämnad till polisen, men enl. nackepa inte skickad till SKL.
Ts tröja har också:
b) suttit på Ts medhjälpare. Medhjälparen är en mycket mindre person än T och vittnen har sett denne medhjälpare utanför Verktygsgatan vid tiden när T slog ihjäl sin familj. Vad T själv burit för kläder enligt den teorin har inte framgått i tråden.
Ska man försöka tänka in detta utifrån de fakta vi känner till från FUP, så vet vi att T de facto haft på sig en mörk huvtröja den 17/3, och att den finns hos polisen. Och om nackepas ena teori (eller underteori ? - enligt alt. b ovan) stämmer har T en spenslig medhjälpare som
samtidigt burit Ts mörka huvtröja.
Alltså måste T enligt den teorin haft två likadana mörka huvtröjor.
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Angående huvtröjan som vittnet såg hör den till en annan teori. Då kan man tänka sig att någon mindre person än T haft T:s svarta huvtröja på sig. D.v.s. någon medskyldig.
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
I den teori jag nu det senaste har diskuterat så menar jag den huvtröja som T hade på sig morddagen.