2008-10-20, 20:52
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Följ postningarna som går som en röd tråd så står förklaringen där. Bara en fråga, spelar du idiot eller är du en?
Inte alls, men det vore intressant om du berättade i vilket inlägg har ger dig uppslag till din nya teori. Jag är nämligen ganska säker på att jag har läst samma inlägg som du, men med en helt annan tolkning än den du gör... Det intressanta med dig är dina inlägg blir mer och mer otrevliga ju mer pressad du blir när du har fel. Man kan i princip använda det som ett kvitto på att du själv inser att du har fel. Om du anser att du har rätt är det nämligen inte så svårt att länka till inlägget ifråga...
2008-10-20, 20:58
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Jaha, så du bekräftar nu din teori om att Torgny är notoriskt otrogen. Tänk att varken Carl Hamilton eller cookie777 läser vad du skriver.

Det är mycket intressant teori du för fram där du ger det huvudsakliga motivet varför Torgny skulle ha slagit ihjäl barnen och försökt ta död på Emma. Hur kom du på att Torgny skulle vara mördaren?
Aha, nu förstår jag hur du kunde komma fram till att T har varit otrogen...

watson6669 frågar om T har satt på din tjej.

Du läser: T har satt på din tjej under tiden som han har varit tillsammans med Emma.

Jag tänker: Om vi nu leker med tanken att T har satt på din tjej kan han ha gjort det som singel. Han har likväl satt på din tjej och det stör dig...
2008-10-20, 21:11
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Tror nog de börjar bli byxis inför HR, för det kan ju innebära att de får gräva ordentligt i hela härvan. Undra hur många som flyr landet då...

Det är skillnad på ot och ot, ser jag...

Sen vore det bra om man fick ett svar från någon som vet när det gäller mobilerna, inte bara hysteriska gissningar till höger och vänster. Låter så....halmstråjagande på någe vis

Sen såg jag att nån skrev att T inte hade brådis, nähe men han skulle ju träffa Sebbe och lasta ur alla instrument ur bilen... Var det åxå en gissning tro.

OT och rena idiot inlägg besvara jag inte då jag inte vill få tillsägelse för OT och andra pekpinnar från högre ort. Så ni får OTa med er själva...

Att du inte har begripit att T hade gott om tid innan han skulle träffa Sebbe förvånar mig inte.
Den dagen du eller Singlestar begriper något lär man aldrig få uppleva.
2008-10-20, 21:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Vart kom den andra huvtröjan in?

Torgny hade en under kvällen som numer är försvunnen. en svart huvtröja/jacka sågs på en yngling som smög längs huset vid tiden strax före brottet i längden 175-180 cm. Enligt vitnet så fyllde personen inte ut huvtröjan/jacka enligt vittnet. Torgny 10-15 cm längre och kralligare än den mystiska personen. Ksulle mycket väl kunna vara som ås att Tprgny gett sin huvtröja till denna person och att det är därför som den personen inte fyller ut tröjan.

Den svarta huvtröjan har inte återfunnits. Skall ni referera till slasken så var vänlig nämn vart där det står att den finns. Beskyddet för Torgny börjar stinka väl mycket skit just nu. Räckte det inte med alla som blåljög om veckomötena på smedjan varje måndag mellan exakt kl 18 och exakt kl 19? Ju mer det ljugs om Torgny desto mer nyfiken blir jag på varför. Lögnerna kring honom har bara blivit fler och mer uppenbart är att många ljuger med uppsåt.

Det är nackepa som med olika huvud-, under- och delteorier rört till det, åtminstone för mig.

Ts huvtröja ska
a) befinna sig på T själv på mordkvällen. Den är i så fall, enligt nackepa och många med han, inlämnad till polisen, men enl. nackepa inte skickad till SKL.

Ts tröja har också:
b) suttit på Ts medhjälpare. Medhjälparen är en mycket mindre person än T och vittnen har sett denne medhjälpare utanför Verktygsgatan vid tiden när T slog ihjäl sin familj. Vad T själv burit för kläder enligt den teorin har inte framgått i tråden.

Ska man försöka tänka in detta utifrån de fakta vi känner till från FUP, så vet vi att T de facto haft på sig en mörk huvtröja den 17/3, och att den finns hos polisen. Och om nackepas ena teori (eller underteori ? - enligt alt. b ovan) stämmer har T en spenslig medhjälpare som samtidigt burit Ts mörka huvtröja. Alltså måste T enligt den teorin haft två likadana mörka huvtröjor.

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Angående huvtröjan som vittnet såg hör den till en annan teori. Då kan man tänka sig att någon mindre person än T haft T:s svarta huvtröja på sig. D.v.s. någon medskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
I den teori jag nu det senaste har diskuterat så menar jag den huvtröja som T hade på sig morddagen.
Senast redigerad av Kallix 2008-10-20 kl. 21:22. Anledning: Stavat fel på forummedlems nick.
2008-10-20, 21:29
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
watson6669 skrev ju att han satte på mina flickvänner och jag hade flickvänner i samma veva Torgny hade flickvänner om man går efter FUP. Därav kan vi sluta oss till att Torgny måste ha varit otrogen mot sina flickvänner. Eller tycker du inte han var det?

Eftersom watson66669 sa det så antingen vet han eller så var han bara inne i tråden för att förstöra den och då borde han bli utsparkad från FB med hänvisning till KFK. Andra har blivit utsparkad med hänvisning till KFK.

Så nu är det intressant att veta, har watson6669 kunskap om något eller är han bara ute efter att förstöra tråden och därmed borde vara utsparkad från FB för KFK. Så om watson6669 är kvar som medlem så står Torgnys vänstrande fast i enlighet med vad watson6669 har förmedlat oss alla och har fastställts av modsen och admins.

Det är märkligt vilka stora problem du har att ekänna att du har fel?
Du vet mycket väl att jag ställde en fråga till dig.
2008-10-20, 21:39
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Du glömde en sak, watson6669 påstod att jag hatade Torgny. Du tappade bort en viktig del.

Så vad anser du om att Torgny vänsterprasslar enligt watson6669?
Jag tycker också att det verkar som om du tycker väldigt illa om T.

Han kan väl ha satt på din tjej innan ni blev tillsammans utan att han för den skull har varit otrogen, eller...
2008-10-20, 21:40
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Dina tolkningar om att ickebevis är bevis säger ganska mycket om vad dina tolkningar är värda.
"Bevis" och " princip" är inte samma sak...
2008-10-20, 22:04
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Du glömde en sak, watson6669 påstod att jag hatade Torgny. Du tappade bort en viktig del.

Så vad anser du om att Torgny vänsterprasslar enligt watson6669?

Min fetmarkering.

Vad pratar du om? watson6669s inlägg i repris:
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag har inget att bevisa för polisen eftersom jag anser att rätt person har blivit dömd för morden.
Om polisen läser tråden så ska du nog akta dig.
De kan ju börja nysta i ditt hat till T.
Han kanske har dunkat på din tjej eftersom du är så hatisk?

När man läser dina, och en del andras inlägg, kan man faktiskt undra över vilken drivkraft det finns till att så notoriskt peka ut T som den alternative gärningsmannen. Tråden heter: Arbogamorden - teorier om alternativ gärningsman.

Jag tycker watson6669s inlägg, med de frågor som ställs, är relevant.
2008-10-20, 22:21
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
watson6669 skrev ju att han satte på mina flickvänner och jag hade flickvänner i samma veva Torgny hade flickvänner om man går efter FUP. Därav kan vi sluta oss till att Torgny måste ha varit otrogen mot sina flickvänner. Eller tycker du inte han var det?

Eftersom watson66669 sa det så antingen vet han eller så var han bara inne i tråden för att förstöra den och då borde han bli utsparkad från FB med hänvisning till KFK. Andra har blivit utsparkad med hänvisning till KFK.

Så nu är det intressant att veta, har watson6669 kunskap om något eller är han bara ute efter att förstöra tråden och därmed borde vara utsparkad från FB för KFK. Så om watson6669 är kvar som medlem så står Torgnys vänstrande fast i enlighet med vad watson6669 har förmedlat oss alla och har fastställts av modsen och admins.

Nej Watson frågade om T hade satt på någon av dina flickvänner och det är skillnad. För att Watson skall kunna hävda att T då varit otrogen, så måste han isf veta att ni har haft flickvänner vid samma tidpunkt. Nu har inte Watson någon sådan info, och har heller aldrig uttryckt sig så att man kan tolka det som att T vore otrogen.

För att förenkla det hela så undrar jag hur i hela helvetet man skulle kunna veta att du och T varit i förhållanden vid samma tidpunkter? Vet man inte det så faller liksom ditt argument att Watson i tråden påstått att T varit otrogen.

Jisses, varför försöker jag ens?
2008-10-20, 23:44
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är märkligt vilka stora problem du har att ekänna att du har fel?
Du vet mycket väl att jag ställde en fråga till dig.

Du ställde ett påstående om att jag hatade Torgny. Sedan följde du upp med en fråga. Så sluta ljug din tramspostare för du förstör bara tråden.
2008-10-20, 23:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Du ljuger ditt förbannade ålahuvud. Jag vill att varje ledtråd om allt som kan lösa mordet skall utredas och då finns det nigen anledning för mig att vara beskyddare för varken din älskling Torgny eller din syndabock Christine.

Så du är nu överens med watson att Torgny hade sex vid sidan av sina flickvänner. Varför gnäller du ditt eländiga partiska patrask?

Det är kul att se hur du hetsar upp dig mer och mer när du har fel.
2008-10-20, 23:47
Medlem
Carl Hamiltons avatar
OT raderat

SingleStar får en tillsägelse för kombinationen av OT och brott mot regel 0.09

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in