2008-08-21, 09:48
  #2029
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
*skratt* Ja du Singlestar, det låter stort när katten skiter och det låter högre när du snackar skit, om jag skulle sätta alla skitsnackare på ignore skulle du vara den första i listan.

men det är väl så när man inte kan debattera sina inlägg och stå för dem och bara blir frusterard att någon vågar ifrågasätta ditt "stora" kunnande.
Du är endast en rättshaverist och din enda anledning till att skriva i tråden är ju att racka ner på rättsapparaten. Du är och förblir ett troll.

Jag tycker Singlestar tillför tråden mycket. Visst ifrågasätter han en del i utredningen men det är det många som gör, även jag.
Du däremot försvarar polisen och åklagare med näbbar och klor även om det visat sig finnas en hel del brister i utredningen. Varför?
Även experter och andra som är övertygade om att CS är skyldig tycker ju att vissa saker i utredningen kunde skötts bättre, t.ex. på brottsplatsen.

Min förhoppning är, om CS blir frikänd, att polisen börjar om från början.
2008-08-21, 09:53
  #2030
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Bl.a. detta, tror jag.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2206768.ab

Ja, det kanske Singlestar menar? Men den mystiske mannen ska ju ha lämnat in fler tips till polisen enligt Singlestar.
2008-08-21, 10:02
  #2031
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tycker Singlestar tillför tråden mycket. Visst ifrågasätter han en del i utredningen men det är det många som gör, även jag.
Du däremot försvarar polisen och åklagare med näbbar och klor även om det visat sig finnas en hel del brister i utredningen. Varför?
Även experter och andra som är övertygade om att CS är skyldig tycker ju att vissa saker i utredningen kunde skötts bättre, t.ex. på brottsplatsen.

Min förhoppning är, om CS blir frikänd, att polisen börjar om från början.

Försvarar jag polis och åklagare? När var hur? Polisen anser jag väl har gjort ett ok jobb, har inte direkt någon erfarenhet av såna här utredningar, men jag tycker de har vänt på de flesta stenar, däremot tycker jag åklagarna har en del att svara upp till, framför allt varför inte CS ansattes hårdare angående alla lögner som inte rörde graviditeten, alla indicier som hon vägrar svara på o.s.v.
Sen SÅC kovändning i sin egen utredning järmfört med vittnesmålet var ju en katastrof, karljäveln var ju för fan inblandad i mycket av förhören och fick vara med och tycka om hur polisen på bästa sätt skulle hantera förhören av E. Den fan skulle skjutas. Där hade jag väntat mig mycket mer av åklagaren.

Så nej, jag försvarar inte åklagaren med näbbar och klor.

SS tillför ytterst lite till den här diskussionen, han har från dag ett skapat sig en egen sanning och skapar sina egna bevis, och rekordet togs nog när han påstår att sanningen är inte fakta, då var hoppet ute (står mer om det i tråd 1 eller 2) så där tappade han all trovärdighet.
sen är han precis som flera andra just här inne, när man bemöter ett påstående med fakta så trollas det bort med trivialiteter och personangrepp.
2008-08-21, 10:02
  #2032
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag tycker Singlestar tillför tråden mycket. Visst ifrågasätter han en del i utredningen men det är det många som gör, även jag.
Du däremot försvarar polisen och åklagare med näbbar och klor även om det visat sig finnas en hel del brister i utredningen. Varför?
Även experter och andra som är övertygade om att CS är skyldig tycker ju att vissa saker i utredningen kunde skötts bättre, t.ex. på brottsplatsen.

Min förhoppning är, om CS blir frikänd, att polisen börjar om från början.
Bristerna i utredningen är påfallande ofta inga brister, utan missförstånd från medlemmarnas sida...
2008-08-21, 10:53
  #2033
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det är ju märkligt att du inte kan erkänna att din första tabell räknades fram på felaktiga uppgifter.
Du har uppgivit att T kl 19.06 har 10 km att åka till hemmet.
För det första är tiden när samtalet öppnade upp 19.06.33. och då öppnade den upp mot en mast som ligger i Köping och har räckvid ner till Hedströmmen.
Sedan beror det på vilken av vägarna polisen menar.
Menar de att han åkt mortorvägen så är det ca 16 km kvar till hemmet kl. 19.06.33..
Åker han den lilla vägen vilket jag efter att ha läst igenom texten noga anser att han åkte så har han ca 14 km till hemmet kl 19.06.33.
Om vi då räknar på 14 km och säger att han åkte i snitt 70 km i timmen eftersom han ska igenom Valskog och in i Arboga.
Då tar den sträckan 12 minuter. Då är han hemma 19.18.33.
Åker han i 60 km /h så tar det 14 minuter, åker han i 80 tar det 10 min 30sek.
Du undrar vad 10 km tar i tid om han åker i 60 km/h. Svaret är 10 min.
Men kom ihåg att 10 km kl 19.06 inte är intressant eftersom han hade en längre stäcka att åka vid den tidpunkten.
Det är viktigt om man gör en tabell för att visa när T skulle kunna komma hem att man använder rätt preferenser. Du gjorde felet att använda en för kort sträcka. Det innebär att även om man kan räkna så blir tiderna som man kommer fram till ej överenstämmande med verkligheten.

Om du nu säger att det tar 10 minuter att åka 10 km med en hastighet av 60 km/h vad är då fel i min tabell med de preferenserna?

Vad du tycker i övrigt är totalt irrelevent för den tabell jag ställde upp med de uppräknade tider och med givna preferenserna som gavs.
2008-08-21, 10:58
  #2034
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Singlestar, jag fetmarkerade lite i ditt citat. Jag har bestämt för mig att du en gång för länge sedan skrev att du hade fått absolut visshet om att varken NJ, T eller CS kunde vara GM. Jag har inget minne av att du har återtagit det du skrev. Uppenbarligen gäller det inte nu längre, eftersom du nu skriver ovanstående.

Det vore lättare att bedöma värdet av det du säger om du kunde vara lite mer meddelsam om var/hur du har fått tag på dina uppgifter. Du är väldigt kategorisk i dina uttalanden, och vill inte gärna bli emotsagd. Ibland drämmer du istället till med något förolämpande till den som säger emot dig. Jag antar att jag kommer att få mig en känga nu, eller bli ignorerad. Det får jag stå ut med.

Min fråga till dig är alltså: Att varken NJ, T eller CS kan vara GM - har det upphört att gälla? I så fall varför? Hade du fått fel uppgifter?

Anledning till att jag inte visar citat: Du har skrivit så många inlägg i de här trådarna, och jag har svårt för att komma på något bra sökord, som leder mig till rätt inlägg. Om du menar att du absolut inte har skrivit något sådant, då får jag helt enkelt leta igenom alla dina inlägg. Hittar jag då inget kommer jag givetvis att be om ursäkt.

Utifrån de lögner som tidigare spreds av alla CS-hatare så ansåg jag det vara helt uteslutet då. Men nu har lögnerna kunnat avskrivas och de flesta lögnare har sats på min ignorelista.

Det bästa du kan göra är att du följer tråden istället för att svamla om sådant du inte vet något om.
2008-08-21, 10:59
  #2035
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Polisen vet att kl 19.06.33 befinner sig T norr om Hedströmmen eftersom masten i Arboga har räckvidd ner dit, så skulle det vara en felmarginal så är det lika troligt att det är åt andra hållet eftersom tidtagningen startade endast en bit norr om Hedströmmen.
Polisen skriver inte i FUP när det kopplas över men det vet de med all säkerhet.
Polisen har även uppgivit en felmarginal på +- 1min med tanke på hastighet och vart tidtagning startade.
Om det sku

Vilken tid skriver polisen att samtalet kopplades om mellan masterna.
2008-08-21, 11:00
  #2036
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Första frågan har jag inte hört talas om. Förklara gärna.

Läs de tidigare trådarna för helvete istället för att svamla.
2008-08-21, 11:01
  #2037
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Utifrån de lögner som tidigare spreds av alla CS-hatare så ansåg jag det vara helt uteslutet då. Men nu har lögnerna kunnat avskrivas och de flesta lögnare har sats på min ignorelista.

Det bästa du kan göra är att du följer tråden istället för att svamla om sådant du inte vet något om.
Det är kanske bättre om du svarar på frågorna/bemöter inläggen istället för att skriva nonsenssvar?

Vem tror du är skyldig?
2008-08-21, 11:05
  #2038
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Bristerna i utredningen är påfallande ofta inga brister, utan missförstånd från medlemmarnas sida...

Bristerna i utredningen beror enbart på ett bristande ledarskap och ett fanatiskt plockepinntänkande hos polis och åklagare om att flest lagförda vinner.

Fundera en stund på varför yngre poliser har slutat med ordningsböter för små trafikförseelser och istället ger en muntlig varning. Började nere i skåne och sprider sig nu över landet. Det är en revolt mot plockepinntänkande som har rått inom rättsväsendet sista 20 åren.
2008-08-21, 11:07
  #2039
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Det är kanske bättre om du svarar på frågorna/bemöter inläggen istället för att skriva nonsenssvar?

Vem tror du är skyldig?

Jag tror inte, jag vill ha det säkerställt.

För min del kan det vara Christine, Torgny eller random. Under senare skede har Niklas brorsa föreslagits.

Jag kan säkerligen komma med en teori om att alla tre varit inblandade som kan vara jäkligt långsökt.
2008-08-21, 11:08
  #2040
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Bristerna i utredningen beror enbart på ett bristande ledarskap och ett fanatiskt plockepinntänkande hos polis och åklagare om att flest lagförda vinner.

Fundera en stund på varför yngre poliser har slutat med ordningsböter för små trafikförseelser och istället ger en muntlig varning. Började nere i skåne och sprider sig nu över landet. Det är en revolt mot plockepinntänkande som har rått inom rättsväsendet sista 20 åren.
Kan du ge exempel på vad för slags brister du tänker på? Att man plockade in NJ och att T är utredd behöver vi inte diskutera igen...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in