2008-09-19, 16:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Huruvida någon "man" har en teori om att T skulle vara gärningsman är komplett ointressant. Det intressanta är ifall T kan vara gärningsman. Och det är av tidsmässiga skäl omöjligt.

T har gott om tid så nu förstår jag inte vad du menar med omöjligt?

Förklara gärna.
2008-09-19, 16:11
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate
Om det skulle finnas en altenativ gm, så skulle jag tro att denna peson inte har några VANS skor i sin ägo längre....i alla fall inte i vänskapskretsen

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Nej, VANS-skorna har isåfall slängts för länge sen. Men någon kan ju komma ihåg vem som brukar ha liknande skor? Kanske finns fotografier och liknande med personer som har VAN-skor? Nu menar jag inte CS utan andra i E och T:s krets.

Jag skulle tro att om det finns personer som känner til något sådant, eller har fotogarier så skulle de ha berättat om det för länge sedan.
Om någon skulle veta, men inte har berättat, då tror jag det är rätt hopplöst att få fram något nu.
2008-09-19, 16:16
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
T har gott om tid så nu förstår jag inte vad du menar med omöjligt?

Förklara gärna.

Nu får du väl ta och ge dig.
Du vet att han inte hade den tid som krävdes för att genomföra morden, byta kläder, gömma mordvapen och kläder, så varför tjatar du så mycket om T??
2008-09-19, 16:29
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Du vet att han inte hade den tid som krävdes för att genomföra morden, byta kläder, gömma mordvapen och kläder, så varför tjatar du så mycket om T??

Vet du om T sattes i sin egen bil igen efter förhöret runt 20.15-tiden?
2008-09-19, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
I den här tråden får man faktiskt tjata hur mycket man vill om T och alla andra. Det är vi som främst tror på CS som är OT.
2008-09-19, 16:33
Bannlyst
Citat:
Vet du om T sattes i sin egen bil igen efter förhöret runt 20.15-tiden?

Minnesanteckningar av poliserna först på plats:
intressant att de visiterar T efter han suttit i sin bil men inte söker igenom bilen.

PA OXX:
"brottsplatsen. När vi lämnar bilen och springer fram mot brottsplatsen pekar en
ambulanssjukvårdare mot en personbil som precis parkerar på andra sidan gatan.
Ambulanssjukvårdaren skriker "kolla han" till mig och pekar mot personbilen. Jag och pa
Gxxxxxxxxxxx tar kontakt med mannen som klivit ur den aktuella bilen och är på väg fram mot
brottsplatsen. Mannen är blodig i ansiktet. Jag och pxxxxxx tar tag i varsin arm på
mannen och frågar vem han är. Mannen förklarar då att det är han som är anmälare till
händelsen och att han är sambo med den skadade modern. Vi förklarar för mannen att han
inte kan gå in i bostaden utan att han ska sätta sig i sin bil vilket han gör. Gxxxx har sedan kontroll på mannen under den tid han befinner sig i anslutning till brottsplatsen."

Pa GXXXXX:
"Jag och Oxx skyddsvisiterar T på platsen och trycker sedan ner honom på förarsätet i
bilen och säger åt honom att inte röra sig. Patrullen går sedan in i hallen där
ambulanspersonalen arbetar med de tre skadade. Då kommer patrull 242140 till platsen och
gör tillsammans med Oxx ett sök i huset för att lokalisera eventuell gärningsman. Jag springer
då tillbaka till Txxx och börjar förhöra honom om vad som hänt på platsen. Vad Txx då
uppgav finns i Rb 23:3 förhör med T i Dur 2"

.......
Senast redigerad av ahh 2008-09-19 kl. 17:09.
2008-09-19, 16:58
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Det var tyskan. Varje förhandling skedde inte offentligt. All bevisning hr inte offentliggjorts. Det finns bevisning som binder tyskan vid morden.

Citat:
Bevisningen som avgjorde det hela kommer ej att offentliggöras. Oavsett jurisdiska riktlinjer. Den svenska utrustningen är inte bra. Det finns skäl till att jag skriver det.

Citat:
Jag kan förstå det men längre än så kan jag tyvärr inte gå. Och ja det finns skäl till att jag skriver detta. Kan inte säga mer. Förstår att det med en gång blir svårare att vinna tilltro till vad jag skriver när jag inte kan ge de svar du frågar efter men jag ger dig mitt ord på att det jag säger är sant.

Jag tror inte på dig för ett ögonblick. Troligast är att du helt enkelt ljuger. Har du ens en aning om vad du påstår?
2008-09-19, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ahh
Minnesanteckningar av de första poliserna som ser T, intressant att de visiterar T efter han suttit i sin bil men inte söker igenom bilen.

"brottsplatsen. När vi lämnar bilen och springer fram mot brottsplatsen pekar en
ambulanssjukvårdare mot en personbil som precis parkerar på andra sidan gatan.
Ambulanssjukvårdaren skriker "kolla han" till mig och pekar mot personbilen. Jag och px
Gxxxxxxxxxxx tar kontakt med mannen som klivit ur den aktuella bilen och är på väg fram mot
brottsplatsen. Mannen är blodig i ansiktet. Jag och pxxxxxx tar tag i varsin arm på
mannen och frågar vem han är. Mannen förklarar då att det är han som är anmälare till
händelsen och att han är sambo med den skadade modern. Vi förklarar för mannen att han
inte kan gå in i bostaden utan att han ska sätta sig i sin bil vilket han gör. xxxx har sedan kontroll på mannen under den tid han befinner sig i anslutning till brottsplatsen."

"Jag och Oxx skyddsvisiterar T på platsen och trycker sedan ner honom på förarsätet i
bilen och säger åt honom att inte röra sig. Patrullen går sedan in i hallen där
ambulanspersonalen arbetar med de tre skadade. Då kommer patrull 242140 till platsen och
gör tillsammans med Oxx ett sök i huset för att lokalisera eventuell gärningsman. Jag springer
då tillbaka till Txxx
och börjar förhöra honom om vad som hänt på platsen. Vad Txx då
uppgav finns i Rb 23:3 förhör med T i Dur 2"

Innan T snabbt blir avförd verkar han ha fått vara rätt obevakad, eller.
2008-09-19, 17:02
Medlem
...
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-09-19 kl. 17:05.
2008-09-19, 17:03
Bannlyst
felpost
Senast redigerad av ahh 2008-09-19 kl. 17:07.
2008-09-19, 17:11
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Bristen på kunskap kan ju ofta göra lekmän mer säkra än vad som är objektivt motiverat.
Sedan uppfattar jag inte heller T som i chock, vilket också poliser reflekterar över i FU. Har för mig att även SOSAB:s personal säger detta, men jag har tyvärr inte FUP här för att kontrollera.

Jag tror knappast att T är skyldig, men ett antal saker är bra underliga i hur T uttrycker sig. Först är det alarm-samtalet, där T säger: 'men shit, det ser ut som hack-hål i...vad fan är det här?! Åh....'. Upptäcker han verkligen detta precis i den stunden, eller har han, så som han uppger i förhören, gjort dessa iakttagelser tidigare? Är det genuin schock eller finner vi en ton av dramatiserande? Därefter är det det faktum att T ganska snabbt efter detta börjar blogga, och där uttrycker sig mycket dramatiskt och svepande, för att sedan låta som lite teatraliskt tv-efterlyst.
2008-09-19, 17:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tror inte på dig för ett ögonblick. Troligast är att du helt enkelt ljuger. Har du ens en aning om vad du påstår?
Det är rätt enkelt: Antingen ljuger Supermarine eller resten av världen.
Jag vet var jag skulle satsa mina surt förvärvade...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in