Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vet du om T sattes i sin egen bil igen efter förhöret runt 20.15-tiden?
Minnesanteckningar av poliserna först på plats:
intressant att de visiterar T efter han suttit i sin bil men inte söker igenom bilen.
PA OXX:
"brottsplatsen. När vi lämnar bilen och springer fram mot brottsplatsen pekar en
ambulanssjukvårdare mot en personbil som precis parkerar på andra sidan gatan.
Ambulanssjukvårdaren skriker "kolla han" till mig och pekar mot personbilen. Jag och pa
Gxxxxxxxxxxx tar kontakt med mannen som klivit ur den aktuella bilen och är på väg fram mot
brottsplatsen. Mannen är blodig i ansiktet. Jag och pxxxxxx tar tag i varsin arm på
mannen och frågar vem han är. Mannen förklarar då att det är han som är anmälare till
händelsen och att han är sambo med den skadade modern. Vi förklarar för mannen att han
inte kan gå in i bostaden utan att han ska sätta sig i sin bil vilket han gör. Gxxxx har sedan kontroll på mannen under den tid han befinner sig i anslutning till brottsplatsen."
Pa GXXXXX:
"Jag och Oxx skyddsvisiterar T på platsen och trycker sedan ner honom på förarsätet i
bilen och säger åt honom att inte röra sig. Patrullen går sedan in i hallen där
ambulanspersonalen arbetar med de tre skadade. Då kommer patrull 242140 till platsen och
gör tillsammans med Oxx ett sök i huset för att lokalisera eventuell gärningsman. Jag springer
då tillbaka till Txxx och börjar förhöra honom om vad som hänt på platsen. Vad Txx då
uppgav finns i Rb 23:3 förhör med T i Dur 2"
.......