2008-10-08, 14:26
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, det berodde inte på att hon bitit på naglarna... Läs FUP själv och se vad han säger om de deformerade tummarna

Det var en ren gissning från min sida, inte ett påstående. Jag har tagit del av FUP, och även delen med den tyske läkarens utlåtande. CS tummar har också på ett rel. tidigt stadium diskuterats i flera Arboga-trådar, men jag har personligen aldrig ens haft tanken att hon inte skulle kunna använda en hammare, och detta är inte pga. jag är så säker på att CS är skyldig att jag inte kan se sådant som ev. skulle tala för hennes oskuld utan snarare för att varken CS eller hennes försvar aldrig ens yppat ett ord om detta under förhören. Det säger väl allt tycker jag.
2008-10-08, 14:35
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Men du har underlag till att kritisera utredningen?

Men nu tramsar du väl, Carl Hamilton!

Har jag sagt att jag kritiserar utredningen? Jag kom med en tanke om att det kunde vara bra att göra denna undersökning. Har den gjorts - jättebra! Har den inte gjorts - då kan försvaret ha förbisett detta.

Ganska meningslöst för övrigt att svara på samma frågor flera gånger... Kom med eget förslag till något som kan vara värt att diskutera i denna tråd!
2008-10-08, 14:38
Medlem
Frubeates avatar
Ursprungligen postat av Frubeate

Vad tror du hon gjorde i Arboga då?

Tänk lite på saken då, och återkom gärna med svar

Citat:
Jag har inget underlag att grunda en åsikt på i det fallet

Men dina andra åsikter har du underlag för tycker du?
2008-10-08, 14:43
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Vad tror du hon gjorde i Arboga då?

Tänk lite på saken då, och återkom gärna med svar

Men dina andra åsikter har du underlag för tycker du?

Då brukar jag utgå ifrån info från FUP. Men du vill ju så gärna ha svar på din fråga, så: Hon kan ha varit i Arboga för att slakta 2 barn och nästan deras mor eller hon kan ha varit där med en "medhjälpare" eller hon kan ha varit där av andra orsaker. Nu har jag svarat

Du ställer frågor hela tiden; har du inga egna tankar du kan lägga fram för diskussion?
2008-10-08, 14:44
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Men nu tramsar du väl, Carl Hamilton!

Har jag sagt att jag kritiserar utredningen? Jag kom med en tanke om att det kunde vara bra att göra denna undersökning. Har den gjorts - jättebra! Har den inte gjorts - då kan försvaret ha förbisett detta.

Ganska meningslöst för övrigt att svara på samma frågor flera gånger... Kom med eget förslag till något som kan vara värt att diskutera i denna tråd!
Jag påstår att du kritiserar utredningen samtidigt som du säger dig sakna underlag för att komma med någon åsikt om vad CS kan ha gjort i Arboga. Det är motsägelsefullt enligt mig.
2008-10-08, 14:49
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Då brukar jag utgå ifrån info från FUP. Men du vill ju så gärna ha svar på din fråga, så: Hon kan ha varit i Arboga för att slakta 2 barn och nästan deras mor eller hon kan ha varit där med en "medhjälpare" eller hon kan ha varit där av andra orsaker. Nu har jag svarat

Du ställer frågor hela tiden; har du inga egna tankar du kan lägga fram för diskussion?

Citat:

Du låter som han, det tvivlande vittnet, som gick in i Rikets Sal enbart i brist på fritidssysselsättning.

Det är bra att vara "open minded"
Det säger jag ingenting om.
Vill man inte åldras så ska man vistas i denna tråd -ty här står tiden stilla!
2008-10-08, 14:49
Medlem
Frubeates avatar
Citat:

Näh, har inte tid Prinzezzan, har fullt upp med att "städa" efter dig
Men nu hadde du ju en åsikt ändå...va' bra :-)
Och den är väl underbyggd antar jag
2008-10-08, 15:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Du låter som han, det tvivlande vittnet, som gick in i Rikets Sal enbart i brist på fritidssysselsättning.

Det är bra att vara "open minded"
Det säger jag ingenting om.
Vill man inte åldras så ska man vistas i denna tråd -ty här står tiden stilla!

Nä, fritidssysselsättningar behöver man inte sakna, när man "måste" svara på samma frågor gång på gång på gång... Och hövlig och svara på frågorna, vill man ju vara...

Nej, det är ingen risk (chans) till utveckling här, med dessa gigantiska bromsklossar som kastas ut på vägen framför en i ren desperation (?) "Open minded" är inte ett bekant begrepp i detta sällskap, dessvärre
2008-10-08, 15:24
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Din bild var bättre än den jag såg. Slutsatsen jag drar av bilden på din länk är att man utan problem kan greppa te x en hammare med den. Så jag tycker precis som du att man kan droppa det här med hennes tummar nu!!

Ja...hon har i alla fall inga problem med att hålla i en kaffekopp....
2008-10-08, 15:31
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Nej inte det heller

O andra sidan så är det väl ganska ovanligt i den här tråden, att man tvivlar på försvarets arbete
2008-10-08, 15:44
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter

Ej heller rakblad, eller vad hon nu använde inne på SöS toalett...
2008-10-08, 15:46
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Ej heller rakblad, eller vad hon nu använde inne på SöS toalett...

Cyklade hon inte en del också....måste vara svårt om man inte får grepp om styret?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in