Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T hade känt obehagskänslor och oro dagar innan dådet.
Panik verkar de också haft att få barnvakt till en barnfri semester v. 13-14 då T tagit semester.
E kämpade in i det sista på att få syrran att ställa upp som barnvakt.
Var det detta som fick T att känna oro så att han inte kunnat jobba självaste morddagen? Finns det någon bakomliggande frustration?
Visst finns det frågetecken kring T.
Varför har inte Es mobil på nr. 44 analyserats?
Det var ju de numret T ringde SOS med och E sms NJ kvällen innan dådet.
Jag vet att flera andra redan har svarat/reagerat på detta, och därför kanske jag bara tjatar. Men jag vill verkligen ge min syn på saken också.
Vad menar du, Tulpanpernilla, med detta? Såvitt jag kan förstå diskuterades det lite fram och tillbaka om barnvakt. Det har jag gjort många gånger med mina barns barnvakter. När det passar dem, när det inte passar dem, hur vi då ska ändra så att det löser sig ändå.
Jag kan inte påstå att det har varit panik, eller att vi har kämpat in i det sista. Däremot har det varit halvpanik, och vi har försökt in i det sista. Det har inte alltid löst sig, och då har vi i egenskap av föräldrar vackert fått stanna hemma. Snöpligt har det varit ibland, men jag tror inte att någon av oss inblandade har kommit på tanken att ta till våld mot någon för det. Så därför:
Vad menar du, Tulpanpernilla, med detta? Menar du seriöst att utebliven barnvakt utlöst det här dådet?
Angående den berömda svarta huvtröjan; jag undrar också vart den har tagit vägen. Jag gör en annan tolkning än en del andra. Som jag ser det så finns det säkert en naturlig förklaring, det är bara det att vi amatördeckare här på tråden inte har fått veta det. Det är naturligtvis en grov miss från polisen att inte delge oss det, snudd på tjänstefel.
Det har från polisiärt håll vänts och vridits på T och hans liv. Jag tror nog att mysteriet med tröjan bara är ett mysterium här på denna tråd.