2008-10-12, 00:16
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Det är du som sprider desinformation.

Torgnys mobilsamtal avslöjas i FU att det pågår mellan 19:06:33 och 19:10:56, det pågår i 4 minuter och 23 sekunder, det går till telefonnumret 0704-****20. Abbonemanget tillhör en Linda-***** *****.

Du har påstått att Torgny har ringt ett andra samtal och till vem gick det då?

Var inte det S´s mamma?
2008-10-12, 00:18
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
T hade känt obehagskänslor och oro dagar innan dådet.
Panik verkar de också haft att få barnvakt till en barnfri semester v. 13-14 då T tagit semester.
E kämpade in i det sista på att få syrran att ställa upp som barnvakt.

Var det detta som fick T att känna oro så att han inte kunnat jobba självaste morddagen?
Finns det någon bakomliggande frustration?

Visst finns det frågetecken kring T.

Varför har inte Es mobil på nr. 44 analyserats?
Det var ju de numret T ringde SOS med och E sms NJ kvällen innan dådet.

Jag vet att flera andra redan har svarat/reagerat på detta, och därför kanske jag bara tjatar. Men jag vill verkligen ge min syn på saken också.

Vad menar du, Tulpanpernilla, med detta? Såvitt jag kan förstå diskuterades det lite fram och tillbaka om barnvakt. Det har jag gjort många gånger med mina barns barnvakter. När det passar dem, när det inte passar dem, hur vi då ska ändra så att det löser sig ändå.

Jag kan inte påstå att det har varit panik, eller att vi har kämpat in i det sista. Däremot har det varit halvpanik, och vi har försökt in i det sista. Det har inte alltid löst sig, och då har vi i egenskap av föräldrar vackert fått stanna hemma. Snöpligt har det varit ibland, men jag tror inte att någon av oss inblandade har kommit på tanken att ta till våld mot någon för det. Så därför:

Vad menar du, Tulpanpernilla, med detta? Menar du seriöst att utebliven barnvakt utlöst det här dådet?

Angående den berömda svarta huvtröjan; jag undrar också vart den har tagit vägen. Jag gör en annan tolkning än en del andra. Som jag ser det så finns det säkert en naturlig förklaring, det är bara det att vi amatördeckare här på tråden inte har fått veta det. Det är naturligtvis en grov miss från polisen att inte delge oss det, snudd på tjänstefel.

Det har från polisiärt håll vänts och vridits på T och hans liv. Jag tror nog att mysteriet med tröjan bara är ett mysterium här på denna tråd.
2008-10-12, 00:20
Bannlyst
Citat:

Torgnys mobilsamtal avslöjas i FU att det pågår mellan 19:06:33 och 19:10:56, det pågår i 4 minuter och 23 sekunder, det går till telefonnumret 0704-****20. Abbonemanget tillhör en Linda-***** *****.

Såvida har inte sitter med 2 fonar så blir det svårt tidsmässigt att ringa ett samtal till, ser fram mot svaret från Åsana.
2008-10-12, 00:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om inte så är det en härva med tanke på vilka nr som reggats när han ringer. Lite feppel med mobs och simkort... Hur hinner man med det i ett chockat läge och varför... Sen undrar jag batt var slut, men sen ringde inte han på de senare under kvällen. Sen undrar jag en grej över bilderna på rummet där han hämtat fon,,, där ligger den snyggt i laddaren, vem i detta panik kaos ta fonen och går in och lägger den i laddaren... Inte det först man tänker på eller.
Efter samtalet med Sebbe så tog tydligen Ts mobilbatterier slut och då låg Es på skrivbordet varav T ringde SOS med den.
För att komma åt den så var ju T tvungen att gå in till skrivbordet i arbetsrummet och hämta den. Dessförinnan hade han klampat på blod men av någon anledning så blev det inga blodiga sulavtryck i rummet då han klev in för att hämta Es mobil.
T ringde som alla vet SOS från Es mobil som har slutnr. 44 men dagen efter beslagtog polisen Es mobil från T som plötsligt fått ett slutnr. på 19.
Och den beslagtagna mobilen som analyserats med slutnr, 19 tillhör plötsligt T.
Vad har T gjort med simkortet? Eller har han manipulerat mobilen på något sett??
2008-10-12, 00:32
Bannlyst
Citat:

Du skrev inte så, du skrev att T avslöjade samtal 19.10.56. Rätt ska vara rätt eller vad säger du? Jag har inte sagt något om ett andra samta. För att vara korrekt:

Citat:
Den tid - 19:06:33 - Torgny påbörjar sitt samtal till Sebbe är han 13 km från brottsplatsen. 19:10:56 avslöjar han sitt samtal. Det står i FU om du hade behagat läsa och ta åt dig av fakta.

Längst ner på sidan:

http://www.kakafoni.se/forum/debatt.cfm?debatt=461&startpost=31

Låt mig gissa, du som bäver kan inte stå för vad du själv skriver på andra forum pissmannen?

Citat:
19:09:03 Tidigast sista aktivitet E(censur) visar vid datorn

Menar du att det kan förekomma senare aktivitet ifrån E efter den tiden?

Citat:
Finns inte ett bevis och kommer inte finnas så länge åklagare och polis vill styra utredningen åt det håll de tycker. Det är mer tro än fakta.

Looks whos talking, ditt prat är väl också mer tro än FAKTA?

Citat:
Torgny har enligt egen uppgift kört 40 % över gällande hastighetsgräns över vissa sträckor.

Detta var långt innan 17/3, fanns det något som sa att han inte skärpt sig efter sin sammanträffande med polis? Inte? Då har vi en som är långt mer osäker som GM än CS.

Återkommer med mer SS bloopers detta är allt jag orkar för ikväll.
2008-10-12, 00:32
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheZoo
Virrig förklaring och felaktig. Du kan dräpa en människa utan uppsåt, mord är när det är genomtänkt, när du haft tid på dig att inse konsekvenserna. Dråp kan vara när någon omkommer i i ex. krogslagsmål.

Pratar vi modern svensk rätt eller något du sett på teve? Högsta domstolen konstaterade redan 1985 att "mord blivit den normala rubriceringen när någon berövar annan livet, medan beteckningen dråp förbehållits de mindre grova brotten" i en diskussion om det var vettigt att alltid döma till livstid för mord. Det du beskriver som mord och dråp är nog snarare skillnaden mellan livstid och 10 år.

Att ha ihjäl någon utan uppsåt brukar normalt räknas som vållande till annans död.
2008-10-12, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Efter samtalet med Sebbe så tog tydligen Ts mobilbatterier slut och då låg Es på skrivbordet varav T ringde SOS med den.
För att komma åt den så var ju T tvungen att gå in till skrivbordet i arbetsrummet och hämta den. Dessförinnan hade han klampat på blod men av någon anledning så blev det inga blodiga sulavtryck i rummet då han klev in för att hämta Es mobil.
T ringde som alla vet SOS från Es mobil som har slutnr. 44 men dagen efter beslagtog polisen Es mobil från T som plötsligt fått ett slutnr. på 19.
Och den beslagtagna mobilen som analyserats med slutnr, 19 tillhör plötsligt T.
Vad har T gjort med simkortet? Eller har han manipulerat mobilen på något sett??

Hur hinner man med och hur orkar man i ett läge då man är chockad? Sen sas väl att E mob var trasig men den funka ju fint dygnet innan och skicka sms på enl fuppen...Undra när och hur den "gick sönder"
2008-10-12, 00:42
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag vet att flera andra redan har svarat/reagerat på detta, och därför kanske jag bara tjatar. Men jag vill verkligen ge min syn på saken också.

Vad menar du, Tulpanpernilla, med detta? Såvitt jag kan förstå diskuterades det lite fram och tillbaka om barnvakt. Det har jag gjort många gånger med mina barns barnvakter. När det passar dem, när det inte passar dem, hur vi då ska ändra så att det löser sig ändå.

Jag kan inte påstå att det har varit panik, eller att vi har kämpat in i det sista. Däremot har det varit halvpanik, och vi har försökt in i det sista. Det har inte alltid löst sig, och då har vi i egenskap av föräldrar vackert fått stanna hemma. Snöpligt har det varit ibland, men jag tror inte att någon av oss inblandade har kommit på tanken att ta till våld mot någon för det. Så därför:

Vad menar du, Tulpanpernilla, med detta? Menar du seriöst att utebliven barnvakt utlöst det här dådet?

Angående den berömda svarta huvtröjan; jag undrar också vart den har tagit vägen. Jag gör en annan tolkning än en del andra. Som jag ser det så finns det säkert en naturlig förklaring, det är bara det att vi amatördeckare här på tråden inte har fått veta det. Det är naturligtvis en grov miss från polisen att inte delge oss det, snudd på tjänstefel.

Det har från polisiärt håll vänts och vridits på T och hans liv. Jag tror nog att mysteriet med tröjan bara är ett mysterium här på denna tråd.
Så kan vara trots gullig blogg om bonusbarn.
Det är bara att se nu under finanskrisen hur många desperata män som berövar sina fruar och barn livet.
2008-10-12, 00:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Var inte det S´s mamma?

Vissa uppgifter tyder på att det skall vara Sebbes mamma.
2008-10-12, 00:49
Bannlyst
Citat:

Klurigt att hinna ringa om telefonen redan används, så undra hur det gick till.
.Du singlestar akta så du inte luras till ot med tillsägelse/avstängning, verkar nästa vara Å´s mål för det kommer inget svar på din fråga.
2008-10-12, 00:49
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hur hinner man med och hur orkar man i ett läge då man är chockad? Sen sas väl att E mob var trasig men den funka ju fint dygnet innan och skicka sms på enl fuppen...Undra när och hur den "gick sönder"
Man kan undra var den mobilen eller simkortet tagit vägen som tillhörde E.
Sen är det skandal att polisen inte ens fått upp via eniro att den mobil som analyserats som Es har ett helt annat mobilnr. som tillhör T.

Chockad är man väl knappast om man medvetet byter ut simkort eller rent av byter mobil som lämnas in som sin sambos till polis för analys, det kallas mer för att manipulera bevis.
2008-10-12, 00:51
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Menar du att det kan förekomma senare aktivitet ifrån E efter den tiden?

Här har du bara tagit med en del av uppgiften, varför vill du inte lägga fram allt? Är det för att dina lögner avlöjas då?

Kan inte du som påstår att Christine är mördaren lägga fram bevisen för det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in