2008-09-20, 00:01
Medlem
MeMajks avatar
[quote=Frubeate]Ursprungligen postat av Frubeate
Om vi utgår i från den möjligheten att T skulle vara gm (vilket jag iof inte tror):

Det har spekulerats i vad T gjorde de där minuterna då ingen tycks ha haft riktigt koll på honom.
Har han gömt undan kläder?
Har han gömt undan hammaren?
Har han gömt något mera?

Om T är gärningsmannen, varför i hela friden skulle han ringa ambulans och polis före han gjort sig av med dessa saker?Han kunde inte vet hur fort polisen skulle vara på plats, han kunde absolut inte räkna med att få tid nog att gömma undan några mord rekvisiter efter larm samtalet

Nu har jag inte tidigare varit någon ivrig läsare av denna tråd, så jag ber om ursäkt om detta är gammalt redan

Jag sa inte att jeg vet det.
Men nog låter det lite knepigt att slå ner 3 personer med en hammare, ringa inn ett larm, möta ambulansmännen ute på trappan och sedan chansa på att man hinner gömma undan mordvapen och kläder innan polisen kommer...[/QUOTE]
Om man ändrar till
1.döda
2.gömma undan
3. ringa
i stället då?
2008-09-20, 00:16
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Varför kunde inte T bara ge bilnycklarna till ambulans personalen för att flytta bilen ? De kan väl köra bil inte sant?

*Pratar som Skurt*

-Jaaaaa Ingamay, varför kunde han inte det?

-Det ser man ju varje dag, Ingamay. Skadade som ligger till höger och vänster där nycklar, benbrott och vapen flyger hej vilt i en salig röra i luften mellan poliser, brottsoffer, gärningsmän, ambulanspersonal och vittnen!

Jag orkar inte ens komma med ett seriöst svar på det här.
Nöjer mig med att gissa hur tongångarna hade varit OM T hade kastat sina bilnycklar till ambulanspersonalen för att vinna lite mer tid inne i huset...
2008-09-20, 00:17
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahh
Ja om han kom hem 19.18 var han obevakad fram till 19.38 utan att någon såg honom ordentligt.

Han blev dessutom visiterad först EFTER han vistats i sin bil och bilen blev aldrig grundligt genomsökt.
Det ger T en väldig massa tid.

T kan också ha kommit hem tidigare än polisens beräkningar. De räknade bara med att T körde 5 km/h över tillåten hastighet. Körde han fortare än det så kom han hem ännu tidigare. Varje minut tidigare är värdefull tid.
2008-09-20, 00:57
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Om vi utgår i från den möjligheten att T skulle vara gm (vilket jag iof inte tror):

Det har spekulerats i vad T gjorde de där minuterna då ingen tycks ha haft riktigt koll på honom.
Har han gömt undan kläder?
Har han gömt undan hammaren?
Har han gömt något mera?

Om T är gärningsmannen, varför i hela friden skulle han ringa ambulans och polis före han gjort sig av med dessa saker?Han kunde inte vet hur fort polisen skulle vara på plats, han kunde absolut inte räkna med att få tid nog att gömma undan några mord rekvisiter efter larm samtalet

Nu har jag inte tidigare varit någon ivrig läsare av denna tråd, så jag ber om ursäkt om detta är gammalt redan

postat av MeMajk:

Om man ändrar till
1.döda
2.gömma undan
3. ringa
i stället då
?

Nja...om man nu verkligen räknar T som en möjlig gärningsmann så skulle jag vilja säga att det låter mera sannolikt
2008-09-20, 01:04
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
T kan också ha kommit hem tidigare än polisens beräkningar. De räknade bara med att T körde 5 km/h över tillåten hastighet. Körde han fortare än det så kom han hem ännu tidigare. Varje minut tidigare är värdefull tid.

Då ska altså T ha kört som faan för att hinna hem och mörda familjen då menar du?
2008-09-20, 01:08
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Då ska altså T ha kört som faan för att hinna hem och mörda familjen då menar du?

Det är väl ungefär den miljonte ggn man tar upp tidpunkten för hans hemkomst. Att flertalet med lokalkännedom hävdar att den snitthastighet han ska ha kört med för att hinna hem och begå detta...inte går att uppnå spelar ingen som helst roll.
2008-09-20, 01:20
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ska inte dra det igen

Jag syftade inte på dig men det hoppas jag att du förstod . Är bara lite tröttsamt när man lämnar tråden några dagar och kommer tillbaks bara för att inse att den börjat om från början...igen :P

Jag vet inte om man så gärna vill se T som Gm, att man tilldelar honom de mest osannolika färdigheter.

Det är visserligen en tråd för att spekulera om alternativa GM, men det borde inte vara för mycket begärt att man håller sig inom åtminsonde någorlunda rimliga teorier.
2008-09-20, 07:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Det var mörkt och risk för halka när T körde hem den 17 mars. Kan du inte ta till dig information som pekar på att du har fel?

Kl. 19:10:56 (orkar inte kolla FUP vad gäller sekunderna) befann sig T strax söder om Valskog. Hur mycket tidigare kan han ha kommit hem?
2008-09-20, 11:13
Medlem
Frubeates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag syftade inte på dig men det hoppas jag att du förstod . Är bara lite tröttsamt när man lämnar tråden några dagar och kommer tillbaks bara för att inse att den börjat om från början...igen :P

Jag vet inte om man så gärna vill se T som Gm, att man tilldelar honom de mest osannolika färdigheter.

Det är visserligen en tråd för att spekulera om alternativa GM, men det borde inte vara för mycket begärt att man håller sig inom åtminsonde någorlunda rimliga teorier.

Jo, jag förstod

Håller med om att T tilldelas en del osannolika färdigheter.
Tycker också att det saknas ett trovärdigt motiv för att T skulle kunna vara gm.
2008-09-20, 12:23
Medlem
letsdoits avatar
Det är väldigt många högintressanta och väl underbyggda hypoteser som med perfekt logik förs fram i den här tråden. Detta till trots har ännu ingen lyckats sy ihop ett scenario där T haft tid att byta ut sina blodiga, 3-5 nr för små Vans Bearcat-skor mot ett par svarta Omega, storlek 45.
2008-09-20, 12:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Tycker också att det saknas ett trovärdigt motiv för att T skulle kunna vara gm.
Det saknas också tid, hammare och mordkläder.
2008-09-20, 13:02
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det var mörkt och risk för halka när T körde hem den 17 mars. Kan du inte ta till dig information som pekar på att du har fel?

Kl. 19:10:56 (orkar inte kolla FUP vad gäller sekunderna) befann sig T strax söder om Valskog. Hur mycket tidigare kan han ha kommit hem?

Var det ett sms eller ett telefonsamtal? Den enda möjligheten för T att vara skyldig är om det inte var han som körde / hade telefonen. Om vi vet att han talade i telefon så finns det inte tidsmarginaler kvar. Redan för CS/annan gm är tiden extremt knapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in