2008-09-07, 06:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adele
Det fanns inte en bloddroppe på dem?

Det är mycket illa att börja skriva i detta ämne i form av tvärsäkra uttalanden, där du på något oförklarligt sätt kan ange sannolikheter för olika gärningsmän, samtidigt som du uppvisar total okunnighet. Läs på först, och ta inte upp sådant som redan har diskuterats utförligt. Dina statistiska skattningar är för övrigt nonsens.
2008-09-07, 06:25
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Ja, det är märkligt.
Samtidigt som de tjatar om teknisk bevisning mot C.S så väljer de att bortse från den tekniska bevisningen som talar för att T inte är gärningsmannen.

och samtidigt som de inte vet någonting, och är stolta över det som nytillkomna, så kan de rabbla upp de statistiska sannolikheterna för olika gm som kommer ur materialet. En övermänsklig förmåga sannerligen, eftersom ingen expert inom polisväsendet m.m ens skulle komma på tanken.
2008-09-07, 06:58
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var den svarta huvtröjan var nedblodad är det förklaringen till att den är försvunnen. Han var ju ute på gården och vandrade, samt satt i sin bil när Polisen kom till platsen. Bilen som dessutom skulle vara fylld med musikinstrumet, men jag saknar listan från den påstådda tekniska genomsökningen av bilen. Den togs aldrig till annan plats för att genomsökas av tekniker, utan en polis titta in som hastigast i bilen... Skumt.

Teknisk undersökning i polishuset genomfördes ej av Torgnys bil.
Okulär besiktning, dvs polis lyste utifrån in i bilen med ficklampa, var den enda undersökning som skedde. Ett helt felaktigt beslut med tanke på att T påträffades blodig på brottsplatsen samt att mordvapnet saknades.
2008-09-07, 07:03
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kanske? Fler förslag på vem som kan ha skickat sms från E:s mobiltelefon till T:s mobiltelefon?

Sebbe, Torgnys tonåriga hjälpreda?
2008-09-07, 07:26
Medlem
ExtremeMachines avatar
Jag har en kort fråga till alla här som läst FUP då jag inte gjort det själv
Vilka är bevisen för att T var ute och körde när brottet skedde?
Är det bara spårningen via mobilmasterna eller finns det vittne som
sett honom köra? Och om nu det bara är mobilmasterna, vad säger
att det är T som hade mobiltelefonen?
Blev hans telefon beslagtagen av polisen direkt när de kom eller?
Kan han "lånat ut" / lämnat den till någon annan som kört den aktuella
sträckan vid "rätt" tidpunkt? En fråga till, använde han sin egen mobil när
han ringde SOS?
Om inte, varför? Den borde varit närmast till hands..
Jag tror inte T har gjort det men det hade varit intressant att få svar på dessa frågor..
2008-09-07, 08:51
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Varför vill du veta vad som talar emot honom? Vad är din agenda? Det som talar emot honom som GM är att han är en 1,98 lång man i sina bästa år, som ínte ens kan slå ihjäl en liten 1,5-åring tunn flicka.

Jag fattar inte det där sista. Lite skum mening måste jag säga. Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Så du tror inte att en lång man i 30-årsåldern har större styrka i sina slag än en kvinna?

Längd har ingenting med styrka att göra. Däremot har han riktigt bra räckvidd.

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vem kan ha skickat detta sms till T:s telefon?

I ett riktigt sjukt scenario är det intetsägande måltidsmeddelandet en överenskommen kod för "Jobbet är klart. Nu kan du komma hem och spela teater". För teater har han väl spelat förut? I filmens värld kan man vinna en Oscar för en tårdrypande scen. I det vardagliga livet kan skådespelartalanger fria en från mordmisstankar.
2008-09-07, 08:53
Medlem
Veckans klubbas avatar
Nu när Arboga är så litet, och alla känner varandra... stod Sebbe och väntade på att T skulle komma med några nycklar till en replokal?
2008-09-07, 09:18
Medlem
RoSannaHs avatar
JAG FRÅGAR IGEN eftersom ingen svarade igår eller inatt. Jag är verkligen intresserad av svar från er som ifrågasätter SKL´s undersökning av T´s kläder, E´s SMS till T angående maten, om någon annan använt E´s MSN, den exakta tiden T kom hem, om hans mobil åkt sträckan med någon annan osv.

Ni som tror att T är GM, kan ni presentera en rimlig version av varför han ett halvår efter morden och mordförsöket fortfarande är tillsammans med E? Ville han inte bli av med henne? Meningen var väl att hon skulle dö.

Han har levt dygnet runt på sjukhus och skyddade boendet med henne, suttit bredvid henne i rättegången och nu åkt på semester med henne. De har varit tillsammans mycket mer än något par normalt sett är och utstått prövningar som kan krascha det mest stabila förhållande. Och inte en enda gång har han kommit på en anledning att lämna henne, typ "Det är mitt fel att CS gjorde det här, jag kan inte låta dig leva med mig", "Jag mår så dåligt, jag måste vara ensam ett tag" eller helt enkelt bete sig så illa i den stödjande rollen att E tröttnar på honom och själv gör slut.
Om han nu slagit ihjäl barnen och försökt slå ihjäl E, hur står han ut med henne nu i deras pressade situation?
Ingen hade tyckt det var konstigt om de bröt upp efter allt som hänt.
Det senaste halvåret borde väl ha varit mer påfrestande än vad livet var innan?
Senast redigerad av RoSannaH 2008-09-07 kl. 10:05.
2008-09-07, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Märkligt att du får sån desinformation på dina PM, man kan börja undra varför? Postandet i bloggen tillhörande Always skedde anonymt. Men det "råkade" väl PM skrivaren inte påpeka? MP har en man vad jag vet och känner inte T personligen så varför skulle hon vara hemligt kär i han? T är dessutom inte måltavla i bloggen tillhörande Always. Skönt att veta att man redan innan gjorde printscreens på vad den människan sa.

Du missade stycket där miapetter går in i L:s blogg och erkänner att det var hon som hotade barnen. Varför gjorde hon det? Hade MP vetat att L skulle visa kommentarerna för allmänheten igen så tror jag knappast MP hade berättat det här. L fick ju skulden själv för att vara den anonyme hotaren så det blev ju ett sätt för henne att bevisa VEM det egentligen var.
2008-09-07, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeMachine
En fråga till, använde han sin egen mobil när
han ringde SOS?

T använde Emmas mobil när han ringde SOS, så mycket svar har jag på dina frågor från FUP.
2008-09-07, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremeMachine
Jag har en kort fråga till alla här som läst FUP då jag inte gjort det själv
Vilka är bevisen för att T var ute och körde när brottet skedde?
Är det bara spårningen via mobilmasterna eller finns det vittne som
sett honom köra? Och om nu det bara är mobilmasterna, vad säger
att det är T som hade mobiltelefonen?
Blev hans telefon beslagtagen av polisen direkt när de kom eller?
Kan han "lånat ut" / lämnat den till någon annan som kört den aktuella
sträckan vid "rätt" tidpunkt? En fråga till, använde han sin egen mobil när
han ringde SOS?
Om inte, varför? Den borde varit närmast till hands..
Jag tror inte T har gjort det men det hade varit intressant att få svar på dessa frågor..

4-5 personer såg honom sätta sig i bilen i köping och åka iväg med nämnda bil.

Vid "spårning" av telefonen pratade han i den med en person.

Telefonen undersöktes på när polisen förhörde honom på kvällen,han fick dock behålla den tillfälligt (ett par dagar) efter undersökning,

Han visste att hans telefon hade dåligt med batteritid kvar och ville inte riskera att samtalet kopplades ner p.g.a batteriproblem med SOS. Därför tog han en annan som låg hemma.
2008-09-07, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu frågar vi inte dig om lov eller följer dina direktiv, men vill du prata L som tänkbar gm så kör igång...
Det tänker jag inte göra, då hon har ett vattentätt alibi och saknar alla motiv. Hon älskade Max och Saga och Emma över allt annat!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in