2008-09-19, 20:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
I den här tråden får man faktiskt tjata hur mycket man vill om T och alla andra. Det är vi som främst tror på CS som är OT.

Man bör väl ha något att komma med när det gäller T istället för att upprepa sig hela tiden om saker som redan gåtts igenom?
2008-09-19, 20:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahh
Ja om han kom hem 19.18 var han obevakad fram till 19.38 utan att någon såg honom ordentligt.

Han blev dessutom visiterad först EFTER han vistats i sin bil och bilen blev aldrig grundligt genomsökt.

Det ger T en väldig massa tid.

Under tiden T pratar med SOS befinner sig han i hallen eftersom man kan höra E i bakgrunden så att han ev. skulle sprungit och gömt mordvapen och kläder då kan du glömma.
2008-09-19, 20:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Sen var det bara en skyddsvisitering, det är en ytlig variant där man bara lite löst känner efter och tittar, typ att man själv får öppna och hålla upp en jacka...

Och du tror inte polisen skulle känt om han hade en hammare gömd i jackan.?
2008-09-19, 20:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Varför kunde inte T bara ge bilnycklarna till ambulans personalen för att flytta bilen ? De kan väl köra bil inte sant?

Så du menar att ambulanspersonal skulle ha flyttat bilen istället för att ta hand om de skadade?
T kan ju inget göra, så det är väl bättre han flyttar bilen.
2008-09-19, 21:51
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Varför kunde inte T bara ge bilnycklarna till ambulans personalen för att flytta bilen ? De kan väl köra bil inte sant?

Menar du detta på allvar? Hade du gjort så om din familj låg döende men vid liv? I så fall är jag glad att jag inte är din man/fru.
2008-09-19, 22:41
Moderator
blomvattnares avatar
Men du Supermarine...

Varför skulle det finnas hemliga bevis mot CS, som inte kom fram under rättegången?

Vem skulle ha intresse av att hemlighålla?

Om domstolen fick ta del av dessa bevis, varför skulle domstolen hemlighålla dem? I vems intresse?

Jag förstår inte alls vad du menar.
2008-09-19, 22:56
Medlem
Frubeates avatar
Teorierna om T

Om vi utgår i från den möjligheten att T skulle vara gm (vilket jag iof inte tror):

Det har spekulerats i vad T gjorde de där minuterna då ingen tycks ha haft riktigt koll på honom.
Har han gömt undan kläder?
Har han gömt undan hammaren?
Har han gömt något mera?

Om T är gärningsmannen, varför i hela friden skulle han ringa ambulans och polis före han gjort sig av med dessa saker?
Han kunde inte vet hur fort polisen skulle vara på plats, han kunde absolut inte räkna med att få tid nog att gömma undan några mord rekvisiter efter larm samtalet

Nu har jag inte tidigare varit någon ivrig läsare av denna tråd, så jag ber om ursäkt om detta är gammalt redan
2008-09-19, 23:13
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frubeate
Om vi utgår i från den möjligheten att T skulle vara gm (vilket jag iof inte tror):

Det har spekulerats i vad T gjorde de där minuterna då ingen tycks ha haft riktigt koll på honom.
Har han gömt något mera?

Om T är gärningsmannen, varför i hela friden skulle han ringa ambulans och polis före han gjort sig av med dessa saker?
Han kunde inte vet hur fort polisen skulle vara på plats, han kunde absolut inte räkna med att få tid nog att gömma undan några mord rekvisiter efter larm samtalet

Nu har jag inte tidigare varit någon ivrig läsare av denna tråd, så jag ber om ursäkt om detta är gammalt redan

För att INGEN skulle misstänka honom. OBS Ironi.
2008-09-19, 23:29
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Har han gömt något mera?

Om T är gärningsmannen, varför i hela friden skulle han ringa ambulans och polis före han gjort sig av med dessa saker?Han kunde inte vet hur fort polisen skulle vara på plats, han kunde absolut inte räkna med att få tid nog att gömma undan några mord rekvisiter efter larm samtalet

Hur vet du att han inte gjorde det efteråt?
2008-09-19, 23:36
Medlem
Frubeates avatar

Har han gömt något mera?

Om T är gärningsmannen, varför i hela friden skulle han ringa ambulans och polis före han gjort sig av med dessa saker?Han kunde inte vet hur fort polisen skulle vara på plats, han kunde absolut inte räkna med att få tid nog att gömma undan några mord rekvisiter efter larm samtalet

Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hur vet du att han inte gjorde det efteråt?

Jag sa inte att jeg vet det.
Men nog låter det lite knepigt att slå ner 3 personer med en hammare, ringa inn ett larm, möta ambulansmännen ute på trappan och sedan chansa på att man hinner gömma undan mordvapen och kläder innan polisen kommer...
2008-09-19, 23:38
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det är inte bara på överkroppen som blodspåren är oförenliga med att ha hamrat ihjäl folk. Alldeles bortsett att det är ni alternativteoretiker som ensamma har hittat på att T skulle ha haft en svart huvtröja. Den svarta huvtröjan som existerar i sinnevärlden är E:s.

. Han snackade i telefon samtidigt nästan hela tiden. Bortsett från att det tydligt framgår under stora delar av samtalet att han är kvar på brottsplatsen, så kan man inte hålla ett kontinuerligt samtal utan att på något sätt avbryta det om man ska ta av sig en tröja. Plus som sagt att det inte finns någon T:s svarta huvtröja.
Menar du verkligen att några illasinnade personer hittar på T:s svarta huvtöja? Att den aldrig har funnits? Som jag förstått det har den funnits. Enligt uppgift har den har till och med tagits i beslag av polisen. Att det inte finns några rapporter på att SKL har undersökt den är en annan sak. Att den försvann på vägen betyder inte att den aldrig har funnits.
2008-09-19, 23:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Har han gömt något mera?

Jag sa inte att jeg vet det.
Men nog låter det lite knepigt att slå ner 3 personer med en hammare, ringa inn ett larm, möta ambulansmännen ute på trappan och sedan chansa på att man hinner gömma undan mordvapen och kläder innan polisen kommer...

Detta är inte så ovanligt vid dråp. Att dräparen ringer SOS och stannar kvar på platsen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in