2008-09-28, 00:07
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Att det hittas skoavtryck så sent är ju märkligt och bäddar för spekulationer.

Finns säkert många som t.ex. kan tänka sig att de planterats i efterhand.

Var har du fått det till att just de 3 skoavtrycken från ett par vans hittades efter att de gjort skopsårsundersökningen?
Som jag ser det i FUP så hittades alla skosår vid samma tillfälle.
2008-09-28, 00:08
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Och du väljer som vanligt att tro på det som passar in på T utan att kolla i FUP.

Jag relaterar till FUn medan du relaterar till dina vänner. Du misstror ju SMHI har vi redan konstaterat. sÅ det är dags för dig att läsa FU för att du skall få någon fakta om fallet.
2008-09-28, 00:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Då tycker inte jag du ska ta och lugna ned dig på vägen lite om det nu är så att du kör 20-25 km för fort på 30,50 och 70 väg och dessutom när det är risk för halka.
Vi andra är också intresserade av vad för nya teorier du har?

Kanske ska tydliggöra lite.

30 och 50-sträckor kör jag max 20 km/h över tillåten hastighet.

70 och över-sträckor kör jag max 30 km/h över tillåten hastighet.

Många kör som jag. Jag är bara ärlig.
2008-09-28, 00:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Att det hittas skoavtryck så sent är ju märkligt och bäddar för spekulationer.

Finns säkert många som t.ex. kan tänka sig att de planterats i efterhand.
Svara på min fråga istället för att glida runt den!
2008-09-28, 00:20
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Whatever...
ja ja
Citat:
Whatever...
ja ja

Citat:
Vittnet har, vad jag vet, inte någon gång sagt att det kan ha varit ett barn eller en yngling. När det gäller könet har vittnet tvekat eftersom vittnet inte såg ansiktet.

Varför blir vittnet så osäker in i på förhöret om könet på individen. Det som är beklagligt är att dessa förhör spelas inte in. Nu vet vi inte vad polisen frågar eller säger. Det intressanta är inte det som står i ett sådant förhör utan vad som utelämnats, och det är något vi aldrig får reda på.

Citat:
Visst kan det vara så att Emmas minne av det hela är ett falskt minne, men man ska komma ihåg att för Emma finns det inget vettigt skäl att peka ut fel människa. Hon vill känna sig trygg i sin tillvaro, bortsett från att hon vill straffa GM, och då måste rätt GM fällas eftersom hon annars inte kan vara trygg. Varför skulle hon peka ut fel GM om hon var osäker?

Jag kan ställa en fråga angående vad Emma minns eller inte minns. Om du har blivit manipulerad av någon om något får du då reda på det? Jag anser inte att hon med uppsåt minns felaktigt från dådet. Folk är mer lättpåverkade än vad man tror i vår värld. Sossarna har ju lyckats utmåla borgarna som ansvariga för finanskrisen 1990-1992 när det i själva verket var ett beslut av sosseregeringen från 11 november 1985 som lade grunden för den. De inbitna sossarna tror fortfarande det var den borgerliga regeingen som startade det i samma stund de fick regeingsmakten, fast då hade den redan pågått i 10 månader. Så enkelt är det att manipulera folk.

Citat:
Det finns med all säkerhet DNA från CS på mordplatsen, men det är inte så lätt att urskilja en "svettdroppe i en blodpöl"

Så mycket blodpöl finns det inte på brottsplatsen att alla svettdroppar skulle ha absorberats i dessa. Att svinga en hammare in i folk huvuden och mot folks kroppar kräver sitt arbete och ett sådant arbete avger mycket kroppsutsöndringar. Att inte hitta en sett uns spår förfaller lika orimligt som att info14 blir judevänligt.
2008-09-28, 00:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Klart jag tänker innan jag skriver. Kan du inte lista ut spekulationerna så läs vad som sades i rättegången om skoavtrycken. Att de hittades så sent. Läs och du kommer att förstå vad PIE kommer att angripa mycket hårt i HR.
PIE kommer definitivt inte att börja yra om planterade skospår. - Kriminalteknikern KE bytte låscylinder och förde protokoll över vilka som varit i huset. Och när skulle planteringen ha skett - och hur? Blod torkar som bekant ganska fort och det dröjde en längre tid innan man fick klart för sig att CS ljög om sina runstensskor och även tills man fick tag på de foton där hon är iklädd ett par Vans Bearcat. - Sedan kan man inte på direkten säkra alla spår. Först måste man analysera/tolka brottsplatsen och försöka utröna gm:s rörelser m m. Man samlade också in hår, sökte efter fingeravtryck, topsade olika ställen m m.

Får vi höra nu (gärna i lite mer utvecklad form) vem/vilka som tagit sig in i huset och avsatt blodiga sulavtryck på tre platser i hallen - avtryck som så småningom visade sig överensstämma med ett par Vans Bearcat av samma slag som de CS i förhör i början av maj påstod sig inte längre ha i sin ägo?
2008-09-28, 00:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Svara på min fråga istället för att glida runt den!

Jag har ju svarat.

Bara för att du inte är nöjd med svaret så betyder inte det att jag har glidit runt frågan.

Jag till skillnad från en del andra här i tråden försöker diskutera seriöst om ämnet. Tar mig tid att svara de flesta. Trots ständiga påhopp så har jag inte ignorerat någon.
2008-09-28, 00:26
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Det vore i alla fall lämpligt om du tog dig till vad som står i FUP, men det vägrar du konstant.

Vore det inte bättre om du tog stöd av det som står i FU istället för att du litar på dina vänner? Var det inte så att du litade mer på ett vittne än statiskt säkra uppgifter från SMHI?

Du blev ju ganska belackad av att det matades in faktauppgifter i tabellform nyligenbaserat på material som förekommer i FU.

Den som vägrar konstant att ta åt sig av det som står i FU är bara du själv och ingen annan. Så du kan sluta kasta sten i glashus. Definitivt borde du sluta spamma sönder tråden med din uttjatade som uttjänta tomma fraser.
2008-09-28, 00:27
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jag relaterar till FUn medan du relaterar till dina vänner. Du misstror ju SMHI har vi redan konstaterat. sÅ det är dags för dig att läsa FU för att du skall få någon fakta om fallet.

Och din kompis nackepa som du även pratat med på Kakafoni anser ju att han är trovärdig.
Om det hade varit T som varit åtalad, hade du då ansett att vittnen som bekräftat att det var halt inte talade sanning.
Sen är han knappast vän till mig.
Sannolikheten att du vet vem han är är nog större än att jag vet det, eftersom du inte bor så långt från Arboga.
Vägen hade en temperatur av 0,7 grader 19.04. och 0,1 grader vid 19.34,
och som du vet kan det vara stora skillnader utmed vägen. Dessutom var fuktigheten hög den dagen.
Jag har 8 kilometer till mitt föräldrahem och på den vägen är det ofta en skillnad på 4 grader.

Dessutom hade det kommit lite snö och snöblandat regn under dagen.
Tycker att det är troligt att Crap råkade ut för halka.
Han har ingen anledning att ljuga.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-28 kl. 00:33.
2008-09-28, 00:27
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
PIE kommer definitivt inte att börja yra om planterade skospår. - Kriminalteknikern KE bytte låscylinder och förde protokoll över vilka som varit i huset. Och när skulle planteringen ha skett - och hur? Blod torkar som bekant ganska fort och det dröjde en längre tid innan man fick klart för sig att CS ljög om sina runstensskor och även tills man fick tag på de foton där hon är iklädd ett par Vans Bearcat. - Sedan kan man inte på direkten säkra alla spår. Först måste man analysera/tolka brottsplatsen och försöka utröna gm:s rörelser m m. Man samlade också in hår, sökte efter fingeravtryck, topsade olika ställen m m.

Får vi höra nu (gärna i lite mer utvecklad form) vem/vilka som tagit sig in i huset och avsatt blodiga sulavtryck på tre platser i hallen - avtryck som så småningom visade sig överensstämma med ett par Vans Bearcat av samma slag som de CS i förhör i början av maj påstod sig inte längre ha i sin ägo?

Tack! Varför kan jag inte få till det lika enkelt som du kan?
2008-09-28, 00:29
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Jag fick inte reda på detta förrän idag. Hade missat detta och ingen var hjälpsam att berätta om tidpunkten då skoavtrycket hittades. Men sen kom eloge och smålandstintin till slut och klargjorde läget.

Jag tycker det är klart att det kan spekuleras om avtrycken. Men jag har ingen aning om vem som isåfall skulle ha planterat dessa. Inget jag har funderat på än så länge.
2008-09-28, 00:30
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Vore det inte bättre om du tog stöd av det som står i FU istället för att du litar på dina vänner? Var det inte så att du litade mer på ett vittne än statiskt säkra uppgifter från SMHI?

Du blev ju ganska belackad av att det matades in faktauppgifter i tabellform nyligenbaserat på material som förekommer i FU.

Den som vägrar konstant att ta åt sig av det som står i FU är bara du själv och ingen annan. Så du kan sluta kasta sten i glashus. Definitivt borde du sluta spamma sönder tråden med din uttjatade som uttjänta tomma fraser.

Tyvärr så startade inte polisens tidsmätning vid Hedströmmen utan norr om den.
Det är kul att se att du är lika tjurig som alltid.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in