2009-03-24, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Varför outar hon inte sina vänner som körde henne runt i bilen? Eller vännerna i Köping.. VARFÖR INTE? Ännu konstigare; varför träder inte de där "vännerna" fram och hjälper sig kamrat i detta utsatta läge? Adoptivpappan varför ger sig inte han tillkänna? Han har ju till och med varit hemma hos CS och mailat från hennes dator...

Det måste ni tvivlare fundera på också? Eller?

Nej då det är absolut inget konstigt med det, i vissa kretsar så fungerar det så...
2009-03-24, 20:46
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Varför outar hon inte sina vänner som körde henne runt i bilen? Eller vännerna i Köping.. VARFÖR INTE? Ännu konstigare; varför träder inte de där "vännerna" fram och hjälper sig kamrat i detta utsatta läge? Adoptivpappan varför ger sig inte han tillkänna? Han har ju till och med varit hemma hos CS och mailat från hennes dator...

Man vill ju inte, precis som rockaren här ovan skriver, hjälpa en livstidsdömd om man tillhör "vissa" kretsar (läs knarkarkretsar).

Jag förstår inte varför de inte kan ställa upp, men jag tillhör ju inte den typen av människa som umgås i de kretsarna heller.
2009-03-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Man vill ju inte, precis som rockaren här ovan skriver, hjälpa en livstidsdömd om man tillhör "vissa" kretsar (läs knarkarkretsar).

Jag förstår inte varför de inte kan ställa upp, men jag tillhör ju inte den typen av människa som umgås i de kretsarna heller.
Du kanske inte är den statistiskt mest självklare vännen till tyskor med sprintertalanger vilka dessutom kombinerar denna friskvårdsläggning med ett påtagligt intresse för runstensexpeditioner etc. Behöver inte vara konstigare än så faktiskt.
2009-03-24, 21:47
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

En förklaring är att de inte finns.
2009-03-25, 09:54
Medlem
nackepas avatar
Sida efter sida med OT och chat. Tråkigt! Detta är tråden om alt.gm och då ska vi väl diskutera trådens ämne? Inte CS som har en egen tråd.

Mordet i Hallstahammar verkar vara på väg att klaras upp. Det finns ett intressant samband med Arbogamorden genom att ett par VANS-skor har beslagtagits. De anhållna är en 28-årig man som är skäligen misstänkt för mord och en 25 årig kvinna som är skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott.

http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=14 817893
2009-03-25, 10:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Sida efter sida med OT och chat. Tråkigt! Detta är tråden om alt.gm och då ska vi väl diskutera trådens ämne? Inte CS som har en egen tråd.

Mordet i Hallstahammar verkar vara på väg att klaras upp. Det finns ett intressant samband med Arbogamorden genom att ett par VANS-skor har beslagtagits. De anhållna är en 28-årig man som är skäligen misstänkt för mord och en 25 årig kvinna som är skäligen misstänkt för skyddande av brottsling, grovt brott.

http://www.polisen.se/inter/util%5Cnodeid=21434&pageversion=1.jsp?articleid=14 817893

Var det inte ni som påstod att VANS var så oerhört vanliga skor så att i princip varenda människa hade ett par?
Vad har då ett par VANS tillhörande ett annat mordoffer för intressant samband med barnamord i Arboga?
Det grips efter minsta halmstrå tydligen.
2009-03-25, 10:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perfectdad
Var det inte ni som påstod att VANS var så oerhört vanliga skor så att i princip varenda människa hade ett par?
Vad har då ett par VANS tillhörande ett annat mordoffer för intressant samband med barnamord i Arboga?
Det grips efter minsta halmstrå tydligen.

Att polisen beslagtagit dessa VANS-skor kan betyda att de undersöker ev. samband med Arbogamorden.
2009-03-25, 10:34
Bannlyst
Citat:
Att polisen beslagtagit dessa VANS-skor kan betyda att de undersöker ev. samband.

Ja eller så är det så enkelt att de är beslagtagna för att de tillhörde ett mordoffer .

osäker på om det var offrets skor, men jag har för mig det framkom här i tråden att så var fallet.
oavsett vad så är det ju oerhört vanligt med VANS skor eller? "Alla" har ju ett par eller hur var det?
2009-03-25, 10:40
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja eller så är det så enkelt att de är beslagtagna för att de tillhörde ett mordoffer .

osäker på om det var offrets skor, men jag har för mig det framkom här i tråden att så var fallet.
oavsett vad så är det ju oerhört vanligt med VANS skor eller? "Alla" har ju ett par eller hur var det?

Jag bara konstaterar att den kan finnas ett samband, inte att det måste göra det. Mord är ju ganska ovanligt och när de sker i närheten av varandra så kanske polisen finner anledning av någon orsak att åtminstone kolla upp ev. samband.
2009-03-25, 10:41
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:

Nej då, så vanligt är det inte med en VANSmodell som utgått ur tillverkningen för flera år sedan. Inte ens i Arboga är det så vanligt med utgågna modeller ...
2009-03-25, 10:42
Medlem
LieDetectors avatar
Citat:
Jag bara konstaterar att den kan finnas ett samband, inte att det måste göra det. Mord är ju ganska ovanligt och när de sker i närheten av varandra så kanske polisen finner anledning av någon orsak att åtminstone kolla upp ev. samband.

De var av fel storlek, ganska lätt att konstatera. Så nog kollade polisen upp det mot Arbogaspåren.
2009-03-25, 10:47
Bannlyst
Citat:

Så Hallstahammar - Arboga betecknas som "närheten".

Men Arboga järnvägsstation - Verktygsgatan betecknas inte som i närheten för en utifrån besökande stockholmsboende tyska?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in