2008-09-06, 03:12
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
CS kan även ha haft ytterligare en telefon som inte finns kvar.
Men nu har hon inte ens sagt så. Hon sa att hon hade ett annat sim-kort.
Den andra mobilen var tyskt? mobilkort i.
Sen hade hon trasiga telefoner. enl fu
Har du någon källa på att hon har fler telefoner? sim-kort?

Målsägandenas telefoner ska stötas i torrt och vått. Deras telefonsamtal och sms.

Men när det gäller den skyldiga går det bra att vara flyktig med kommentarerna.
Senast redigerad av Tantalora 2008-09-06 kl. 03:15.
2008-09-06, 03:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thailandstroll
Dessa människor kan nog vara pålitliga i det avseendet att om de skulle spåra ur under ett rus och begå detta dåd, då skulle de kunna hålla tyst efteråt för att klara sig undan livstids fängelse.

Självklart! Och även den/de som isåfall har lejt mördaren kan ju aldrig säga något. Även om allt gick snett med barnen så skulle NJ vara ansvarig i slutändan. Om vi spekulerar i honom. Det man skulle kunna tänka sig är att mördaren själv skulle kunna ha blivit mördad p.g.a. att han misslyckats och dessutom dödat barnen som absolut inte skulle komma till skada. Finns isåfall någon kriminell, antagligen missbrukare som har avlidit efter händelsen i mars.
Överdos? Olycka? Eller självmord? Behöver inte se ut som ett mord fast det kan vara ett mord.

En spekulation bara angående NJ och hans bror.
2008-09-06, 03:32
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Men nu har hon inte ens sagt så. Hon sa att hon hade ett annat sim-kort.
Den andra mobilen var tyskt? mobilkort i.
Sen hade hon trasiga telefoner. enl fu
Har du någon källa på att hon har fler telefoner? sim-kort?

Målsägandenas telefoner ska stötas i torrt och vått. Deras telefonsamtal och sms.

Men när det gäller den skyldiga går det bra att vara flyktig med kommentarerna.

Vi spekulerar ju här om CS skulle kunna ha en medskyldig. Då kan motiv finnas att både slänga telefon och sim-kort efter händelsen. Ganska vanligt att kriminella gör så efter brott. Går självklart inte isåfall att få en källa till detta om det nu ligger till så.
2008-09-06, 03:39
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
NJ, det finns en kille till i Arboga som är väldigt lik honom, E´s pappa tar fel på dem - NJ hade ringt dagen innan och skulle komma förbi med dotterns en jacka, dagen efter

På mitt jobb har det varit diskussioner efter E`s framträdande på tv - och många tyckte hon "såg" lättad och för glad ut, de tror på ditt 4:dje alternativ.

Har också hört från många att de efter TV-programmet tvivlar på CS som skyldig. Flera har även sagt att de tror att E själv har gjort det. Men då har jag fått förklara att det är nog nästan omöjligt eftersom hon hade så allvarliga skador själv.

E:s mamma ville flera här i tråden ta bort från diskussionen eftersom detta är otänkbart.
Men hur är det med E:s pappa då? RJ?
2008-09-06, 03:46
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Har också hört från många att de efter TV-programmet tvivlar på CS som skyldig. Flera har även sagt att de tror att E själv har gjort det. Men då har jag fått förklara att det är nog nästan omöjligt eftersom hon hade så allvarliga skador själv.

E:s mamma ville flera här i tråden ta bort från diskussionen eftersom detta är otänkbart.

Får jag vara nyfiken och fråga exakt vad i programet som gjorde att man ansåg CS oskyldig?
2008-09-06, 03:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Är inte det litet långsökt? Vad skulle han ha för motiv?
2008-09-06, 03:51
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Skadorna går kanske att tillfoga men då skulle mordvapnet vara kvar, Skulle T komma hem hitta barnen döda och hammaren brevid henne och då gömma den?

Kanske? Men då måste han vara säker på att E har gjort det själv. Då finns motiv för att skydda henne. Men som sagt. Svårt för T att veta detta.

Om vi spekulerar vilt så skulle E också ha kunnat bett T att slå henne rejält med hammaren för att få det att se ut som att någon annan gjort det. Men att T isåfall slog lite för mycket eftersom hon blev såpass allvarligt skadad.
2008-09-06, 03:53
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Kan det vara T. Quick? Kan det vara Lars Lagerbäck? Tito Beltran?

Vi ska inte utesluta nåt!
2008-09-06, 04:03
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Får jag vara nyfiken och fråga exakt vad i programet som gjorde att man ansåg CS oskyldig?

Bland annat detta med E:s minne. Man sa i TV_programmet att åklagaren var pressad eftersom ingen teknisk bevisning fanns. Mycket hängde på om E skulle kunna minnas. Först i programmet mindes hon varken ansiktet eller hammaren. Men sen mindes hon helt plötsligt både ansikte och hammare. Detta tolkades av många som att hon mindes tack vare att detta krävdes för att kunna ha någon som helst möjlighet att fälla CS. Sen kombinationen att E såg så glad och lättad ut genom hela programmet. Det gjorde att flera, som jag sa i förra inlägget, tror att E själv har gjort det. Detta har dock jag svårt att kunna tänka mig på grund av hennes egna skador.
2008-09-06, 04:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Bland annat detta med E:s minne. Man sa i TV_programmet att åklagaren var pressad eftersom ingen teknisk bevisning fanns. Mycket hängde på om E skulle kunna minnas. Först i programmet mindes hon varken ansiktet eller hammaren. Men sen mindes hon helt plötsligt både ansikte och hammare. Detta tolkades av många som att hon mindes tack vare att detta krävdes för att kunna ha någon som helst möjlighet att fälla CS. Sen kombinationen att E såg så glad och lättad ut genom hela programmet. Det gjorde att flera, som jag sa i förra inlägget, tror att E själv har gjort det. Detta har dock jag svårt att kunna tänka mig på grund av hennes egna skador.

Och var det inte så också att E innan hon varit inne på FB inte hade nämnt det att gm stod nedanför trappan? Här inne diskuterades ju detta.
2008-09-06, 04:11
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och var det inte så också att E innan hon varit inne på FB inte hade nämnt det att gm stod nedanför trappan? Här inne diskuterades ju detta.

Det stämmer det du säger. Nedanför trappan var en ny uppgift som lägligt dök upp för att passa in. Just detta med E:s minne och det minnesexperten sa i TV-programmet tror jag är orsaken till att fler nu tvivlar på CS skuld.
2008-09-06, 04:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan

Och att hon nu (i programmet) beskrev att gm stod medanför trappan och att denna därför verkade kort inledningsvis, innan gm klev in i hallen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in