2008-09-07, 03:22
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hon har iaf inte sms:at T om att ställa undan mat och frågat när han kommer hem.
Finns att utläsa i Es logglistor i FUP.

Och med det vill du säga? Det bevisar vad?

Det bevisar då helt klart inte...att den frågan aldrig har ställts från E's sida tidigare.
2008-09-07, 03:23
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
T svarade just på detta sms denna mordkväll. Har inte framkommit att han ringt om tid då han kommer hem.

Vad är det du inte begriper.???????
Du påstår att hon aldrig frågat den frågan förut.
Vi andra undrar hur du vet det eftersom det kan tas muntligt innan någon åker eller över samtal på telefon. Behöver alltså inte vara SMS.
2008-09-07, 03:25
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vad är ditt motiv?

Det är ju inte att diskutera alt gm iallafall.

Mitt motiv är att rätt gm skall dömas. Vem det än är.

Om ditt motiv är att rätt GM döms, skulle du inte rata allt som gäller CS. Därför ifrågasätter jag ditt motiv.
Du har inte heller visat på ett troligt alternativt scenario.

(Hoppas du inte tar illa upp, men det verkar som om du leker deckare)
2008-09-07, 03:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Om du vill att rätt gärningsman ska fällas så kanske det vore smakfullt att ta SKL:s analyser av T:s kläder på allvar.

Missade du mitt svar om T:s kläder? Om vi spekulerar lite.
2008-09-07, 03:28
Medlem
Adeles avatar
Intressant att se att så många bestämt sig för vem gärningsmannen är.
CS är givetvis med i beräkningarna men jag tycker att det finns alldeles för många tänkbara GM för att man skall kunna dra några slutsatser.
2008-09-07, 03:29
Medlem
cookie777s avatar
Om vi nu ska prata om hans huvtröja. Varför skulle den påvisa några andra resultat än T's resterande kläder? Har han gjort det med tröjan på och sedan tagit av den, så borde det ju ändå finnas spår på hans byxor som visar annat än det som framkommit efter analys.
2008-09-07, 03:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adele
CS är givetvis med i beräkningarna men jag tycker att det finns alldeles för många tänkbara GM för att man skall kunna dra några slutsatser.

Frågan är ju vad du baserar dina påståenden/åsikter på då du, enligt egen utsago, inte har läst varken trådarna eller FUP?
Senast redigerad av Rock N Roll 2008-09-07 kl. 03:32.
2008-09-07, 03:30
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Missade du mitt svar om T:s kläder? Om vi spekulerar lite.

Det jag såg i ditt svar är att du inte tar SKL:s analys på allvar.
Du gör SKL till något löjeväckande med ditt påstående.
2008-09-07, 03:32
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adele

Lev i verkligheten. Tror du detta är en deckargåta som du ska lösa?
2008-09-07, 03:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Varför ska jag lämna en tråd som jag i övrigt finner intressant? Så att folk ska få fortsätta ljuga, klippa och klistra utdrag ur FUP enbart för att stärka sin egen tes?
Jag menar inte att det handlar om alla skribenter i den här tråden. Jag pekar på de som inte kan släppa redan avförda människor i sin jakt på en annan GM.

T's skor tjatades det åter igen om för cirkus 10 minuter sedan, medans man totalignorerade hans andra kläder.
Vem ljuger? Det handlar mer om att vi ser detta med olika ögon.
Jag har aldrig påstått att CS är helt oskyldig till morden men däremot har jag gått hårt fram att bevis saknas och då framför allt teknisk bevis.
Sen tycker jag att Ta marginaltid för hemkomst är suspekt då det endast skiljer sig ett fåtal minuter från polisens teori om mord.
Hade FG varit sund så hade hon bytt ut NJ 62 sidiga mobiltrafik till Ts mobillogg så tror jag att dessa frågetecken kunnat dämpats.
2008-09-07, 03:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Varför ska jag lämna en tråd som jag i övrigt finner intressant? Så att folk ska få fortsätta ljuga, klippa och klistra utdrag ur FUP enbart för att stärka sin egen tes?
Jag menar inte att det handlar om alla skribenter i den här tråden. Jag pekar på de som inte kan släppa redan avförda människor i sin jakt på en annan GM.

T's skor tjatades det åter igen om för cirkus 10 minuter sedan, medans man totalignorerade hans andra kläder.

Det är ingen som säger att du måste lämna tråden, om du tycker att den är intressant.

Om du irriteras av vissa medlemmars inlägg, så kanske du kan hoppa över just de inläggen? Och diskutera vem du tror skulle kunna vara en alternativ gm.

Det skulle vara jätteintressant att höra vem du (och exempelvis Watson) skulle kunna tänka dig/er (eftersom du tycker att tråden är intressant i sig)! Om du/ni tar upp något, så kanske diskussionerna kan föras in på det temat och vi får höra (läsa) litet nytt Skulle kanske vara uppfriskande med litet nytt blod i tråden!
2008-09-07, 03:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Vem ljuger? Det handlar mer om att vi ser detta med olika ögon.
Jag har aldrig påstått att CS är helt oskyldig till morden men däremot har jag gått hårt fram att bevis saknas och då framför allt teknisk bevis.
Sen tycker jag att Ta marginaltid för hemkomst är suspekt då det endast skiljer sig ett fåtal minuter från polisens teori om mord.
Hade FG varit sund så hade hon bytt ut NJ 62 sidiga mobiltrafik till Ts mobillogg så tror jag att dessa frågetecken kunnat dämpats.

Om du läser tråden så ser du vilka som ljuger!!

Ja flera ser på detta med friska ögon, man läser alltså det som verkligen står i FUP. Man plockar inte bara ut det som man tycker passar sin egen teori. Jag är inte 100% främmande för en alternativ GM. Men jag anser mig heller inte ha rätten att förkasta sådan som faktiskt kommit fram. Det finns enligt mig ingen anledning till att misstänka T, E, NJ, B eller to m den 16-åriga killen som varit på tapeten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in