2008-09-07, 03:39
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det är ingen som säger att du måste lämna tråden, om du tycker att den är intressant.

Om du irriteras av vissa medlemmars inlägg, så kanske du kan hoppa över just de inläggen? Och diskutera vem du tror skulle kunna vara en alternativ gm.

Det skulle vara jätteintressant att höra vem du (och exempelvis Watson) skulle kunna tänka dig/er (eftersom du tycker att tråden är intressant i sig)! Om du/ni tar upp något, så kanske diskussionerna kan föras in på det temat och vi får höra (läsa) litet nytt Skulle kanske vara uppfriskande med litet nytt blod i tråden!

Jag har faktiskt ingen alternativ GM att bidra med. Jag följer debatten och kanske dyker det upp ett spår som faktiskt skulle kunna vara av intresse. Och det är ganska svårt att hoppa över inlägg när den senaste tiden mest har handlat om rent dravel i mina ögon
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Om ditt motiv är att rätt GM döms, skulle du inte rata allt som gäller CS. Därför ifrågasätter jag ditt motiv.
Du har inte heller visat på ett troligt alternativt scenario.

(Hoppas du inte tar illa upp, men det verkar som om du leker deckare)

Men det är avsaknaden av bevis som gör att jag tvivlar på CS som gm. Detta ihop med statistiken att närstående oftast är gm. Och det helt unika motiv som åklagaren menar att CS skulle ha. Det troligaste enligt mig om CS skulle vara inblandad är att hon isåfall är medskyldig. Det skulle kunna räta ut vissa frågetecken.

I övrigt har jag flera teorier. Har också börjat ledsna på att förlöjligas av andra användare här på tråden. Har annars haft ett stort tålamod och har själv inte försökt att förlöjliga andra varken i denna tråd eller CS-tråden.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det är ingen som säger att du måste lämna tråden, om du tycker att den är intressant.

Om du irriteras av vissa medlemmars inlägg, så kanske du kan hoppa över just de inläggen? Och diskutera vem du tror skulle kunna vara en alternativ gm.

Det skulle vara jätteintressant att höra vem du (och exempelvis Watson) skulle kunna tänka dig/er (eftersom du tycker att tråden är intressant i sig)! Om du/ni tar upp något, så kanske diskussionerna kan föras in på det temat och vi får höra (läsa) litet nytt Skulle kanske vara uppfriskande med litet nytt blod i tråden!

Du menar att när någon medlem kommer med en lögn angående T, E eller L så ska man inte svara?
Det innebär ju att folk som är nya i tråden kan tolka den lögnen som en sanning.
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:

Nu är jag kanske lite mer anynom än Watson, men jag har två gånger angett teorier för alternativ GM, men då dessa inte gällt T, har de bara fallit i glömska. Tråden är till förr att smutskasta T.
2008-09-07, 03:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adele
Intressant att se att så många bestämt sig för vem gärningsmannen är.
CS är givetvis med i beräkningarna men jag tycker att det finns alldeles för många tänkbara GM för att man skall kunna dra några slutsatser.

Man behöver inte ha bestämt sig, det är inte heller det viktiga att välja sida man går igenom alla och ser vilka det teoretisk kan vara. Väljer man sida så är man låst för fortsatt spekulation... Eller.
2008-09-07, 03:44
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men det är avsaknaden av bevis som gör att jag tvivlar på CS som gm. Detta ihop med statistiken att närstående oftast är gm. Och det helt unika motiv som åklagaren menar att CS skulle ha. Det troligaste enligt mig om CS skulle vara inblandad är att hon isåfall är medskyldig. Det skulle kunna räta ut vissa frågetecken.

I övrigt har jag flera teorier. Har också börjat ledsna på att förlöjligas av andra användare här på tråden. Har annars haft ett stort tålamod och har själv inte försökt att förlöjliga andra varken i denna tråd eller CS-tråden.

Det är ju just det här med statistik som jag retar mig på.
Man kan inte sätta folk i fängelse på grund av någon statistik.
Man kan misstänka, men sen när det visar sig att det inte stämmer i ett visst fall då måste man gå vidare.
Kan du förklara för mig vad du anser om att C.S vans är spårlöst försvunna?
2008-09-07, 03:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Nu är jag kanske lite mer anynom än Watson, men jag har två gånger angett teorier för alternativ GM, men då dessa inte gällt T, har de bara fallit i glömska. Tråden är till förr att smutskasta T.

Kan du inte ta dem igen? *nyfiken* Har missat dem
2008-09-07, 03:45
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Om du läser tråden så ser du vilka som ljuger!!

Ja flera ser på detta med friska ögon, man läser alltså det som verkligen står i FUP. Man plockar inte bara ut det som man tycker passar sin egen teori. Jag är inte 100% främmande för en alternativ GM. Men jag anser mig heller inte ha rätten att förkasta sådan som faktiskt kommit fram. Det finns enligt mig ingen anledning till att misstänka T, E, NJ, B eller to m den 16-åriga killen som varit på tapeten.
Faktum är att jag sitter på FUP och då kan ta ut citat från det jag anser är av vikt.
Varför bemöter ni skeptiker då inte dessa citat med motcitat från FUP?
Istället gastar ni halsarna av er att man ljuger.
För att i framtiden nå ett bättre debattklimat så föreslår jag att ni bemöter mig med er fakta en bara tomma ord.
2008-09-07, 03:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det jag såg i ditt svar är att du inte tar SKL:s analys på allvar.
Du gör SKL till något löjeväckande med ditt påstående.

Om T skulle bli misstänkt gm och det skulle finnas en del bevis mot honom. Tror du då inte att åklagaren skulle vilja göra om bedömningen av kläderna?
2008-09-07, 03:47
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Faktum är att jag sitter på FUP och då kan ta ut citat från det jag anser är av vikt.
För att i framtiden nå ett bättre debattklimat så föreslår jag att ni bemöter mig med er fakta en bara tomma ord.

Du låtsas ju som det regnar när jag nämner SKL:s analys av T:s kläder som finns med i FUP.
Varför bryr du dig inte om det resultatet?
2008-09-07, 03:47
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Ja men många ggr så förbi ser du andra stycken ur FUP, som motsäger det du vill påvisa genom din hänvisning. Och herre min skapare, menar du att du har missat alla de ggr folk har motbevisat dig genom att hänvisa till FUP?
2008-09-07, 03:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om T skulle bli misstänkt gm och det skulle finnas en del bevis mot honom. Tror du då inte att åklagaren skulle vilja göra om bedömningen av kläderna?

T är inte misstänkt längre och det finns inga bevis som pekar mot honom.
Jag tror inte du begriper vad SKL är för nåt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in