2008-09-06, 12:49
Medlem
thailandstrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ska bli intressant vad folk i fikarummet säger efter nästa TV-program. Om tvivlen över att CS är gm ökar ännu mer efter att programmet med NJ sänts?

Ja mediebilden av NJ är intressant. De första bilderna visade honom mycket ofördelaktigt plufsig. Nu har man kammat upp honom och satt på honom glasögon med kraftiga bågar. Påminner lite om när kungahuset var tvugna att styla om Daniel Westling med pomada i håret och glasögon på näsan.
2008-09-06, 12:49
Bannlyst
Men man anställer givetvis de bästa kandidaterna och HR är mer prestigefyllt än TR.

Att det finns bra personer som inte vill klättra förstår jag men merparten av de bästa siktar ändå alltid uppåt. Det mest presigefyllda en jurist kan vara är väl alltid att sitta i HD.
2008-09-06, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Just i det här fallet så verkar det omöjligt då så många slag varit så kraftfulla.
Det är väl det som är intressant?
Jag kan säkert slå mig i huvudet rätt löst ett antal gånger för att vid det sista slaget ta i allt vad jag kan, men här har ju flera slag varit så hårda.

I detta fall verkar det omöjligt , klart ja!

Det var formuleringen att en människa inte kan skada sig själv på detta vis, som CH så näsvist snäste av någon för som jag reagerade mot.

Då emma inte har några psykiska sjukdomar , eller har dopat sig med adrenalin och Vapnet låg inte vid henne är det givetvis orimligt som fan i detta fall!
2008-09-06, 12:53
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Men man anställer givetvis de bästa kandidaterna och HR är mer prestigefyllt än TR.

Att det finns bra personer som inte vill klättra förstår jag men merparten av de bästa siktar ändå alltid uppåt. Det mest presigefyllda en jurist kan vara är väl alltid att sitta i HD.

Problemet är att du generaliserar.
De flesta av juristerna i hovrätten är med all säkerhet väldig duktiga, men som jag skrev så innebär det inte att lagmännen i tingsrätterna är sämre.
En del av dem är i många fall klart skickligare.
2008-09-06, 12:54
Bannlyst
Citat:
Problemet är att du generaliserar.
De flesta av juristerna i hovrätten är med all säkerhet väldig duktiga, men som jag skrev så innebär det inte att lagmännen i tingsrätterna är sämre.
En del av dem är i många fall klart skickligare.

Ok, Vi säger såhär.

En jurist kontra tre borgar för högre rättsäkerhet, Då du iaf inte kan säga att TR:s nämdemän är i samma kategori som en jurist i HR.
2008-09-06, 12:55
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Det var formuleringen att en människa inte kans kada sig själv på detta vis.

Då emma inte har några psykiska sjukdomar , eller har dopat sig med adrenalin och Vapnet låg inte vid henne är det givetvis orimligt som fan i detta fall!

Men det är just på DETTA vis som känns omöjligt just på grund av att det är så många kraftiga slag.
Däremot att man kan orsaka sin egen medvetslöshet eller död med kraftigt våld tror jag nog de flesta är överens om.
Nu behöver vi ju inte diskutera det här mer för vi är ju överens vad som gäller i detta fallet.
2008-09-06, 12:56
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ok, Vi säger såhär.

En jurist kontra tre borgar för högre rättsäkerhet, Då du iaf inte kan säga att TR:s nämdemän är i samma kategori som en jurist i HR.

Det var bättre formulerat.
2008-09-06, 12:57
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ja det lär det göra.

Kolla hur många böcker å dyl det finns i McCann fallet, har ingen här tänkt tanken föräldrarna kan ha gjort något med henne? kommer bli likadant med detta fallet innan tyskan isof erkänner.

Vad jag har läst hittills så säger sig NJ vara helt säker att CS är skyldig. Hur vet han det? Detta tror jag kommer att kunna slå tillbaka mot honom själv efter TV-programmet om han gör liknande uttalanden där. Om man spekulerar i att NJ är inblandad så vill han naturligtvis att CS fälls. Kan också förklara om han varit väldigt behjälplig mot polisen o.s.v. Bara en gissning av mig p.g.a. vad som hände i fikarumsdiskussionerna efter TV-programmet med E.
2008-09-06, 12:59
Bannlyst
Citat:
Men det är just på DETTA vis som känns omöjligt just på grund av att det är så många kraftiga slag.
Däremot att man kan orsaka sin egen medvetslöshet eller död med kraftigt våld tror jag nog de flesta är överens om.
Nu behöver vi ju inte diskutera det här mer för vi är ju överens vad som gäller i detta fallet.

Nu missförstår vi varande igen.

Om det vore någon annan än E och vapnet hade funnits så är det inte omöjligt.

Om du injicerar adrenalin kan du skada dig själv väldigt mycket innan din kropp reagerar på skadorna, Om man är schizofren är det också möjligt, Som vi såg tidigare en schizofren man som med tillhygge misshandlade sig själv till döds genom slag mot både kropp och huvud.
2008-09-06, 12:59
Medlem
Kallixs avatar
Citat:

Det var formuleringen att en människa inte kan skada sig själv på detta vis, som CH så näsvist snäste av någon för som jag reagerade mot.

Javisst, så är det. Sedan kan man också läsa det Rättsmedicinska utlåtandet.

"..... skadornas utseende visar skadorna har uppkommit av annan persons handaverkan."

(mina fetmarkeringar)
2008-09-06, 13:00
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Dock inte mindre unikt än en galen ex-flickvän som mördar barn av hämdmotiv, det måste utryckas.

Inte mindre unikt än E's minnen som enligt experten bör publiceras i vetenskapliga tidningar om hennes minnen är sanna då hon är unik i världshistorien.

Så CH kan utelsuta att det går att göra sådana skador men en minnesexpert som utesluter E's minnen som världsunika har fel?

Härligt vi har så insatta och unika debattörer i denna tråden, Ni ( du och CH) kan mer om världen och kriminalhistoria än de flesta, Bra jobbat!

Jag trollar knappast.
Du verkar ha ett mycket förvirrat intryck av diskussionen kring E's minne. Gå tillbaka och se vad som har diskuterats noga om detta i denna tråd, och övriga trådar.
2008-09-06, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vad jag har läst hittills så säger sig NJ vara helt säker att CS är skyldig. Hur vet han det? Detta tror jag kommer att kunna slå tillbaka mot honom själv efter TV-programmet om han gör liknande uttalanden där. Om man spekulerar i att NJ är inblandad så vill han naturligtvis att CS fälls. Kan också förklara om han varit väldigt behjälplig mot polisen o.s.v. Bara en gissning av mig p.g.a. vad som hände i fikarumsdiskussionerna efter TV-programmet med E.

När är programmet?

Den hittils minst otroliga alt gm är en pundare inhyrd an Nj's bror med eller utan Nj's vetskap för att märka T och att det på något sätt spårat ur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in