2008-09-20, 23:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
T fick lämna DNA, hans kläder togs omedelbart om hand, hans bil undersöktes, hans alibi kollades...
Larmsamtalet inkommer kl. 19:20:57 (19:24:33 rings ett andra samtal som är en fortsättning på det första 112-samtalet

JASå jaså? Ett ANDRA samtal till 112?
När påbörjades respektive avslutades det samtalet?
2008-09-20, 23:34
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Helt okej, Du tyckte ju så efter förra misstänkta gm också. Men var får Du din övertygelse om att det är CS? Du har ju varit ganska övertygad förr...
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12488346&postcount=5074
2008-09-20, 23:37
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12488346&postcount=5074

Och Din egen ståndpunkt i tråd 1, den första tiden................
2008-09-20, 23:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Du sitter alltså och ljuger Vi vet det nu, du behöver inte upprepa dig fler gånger, du är en lögnare.

Menar du och Boisaren att pastor Togge har varit MISSTÄNKT för dubbelmordet på sina styvbarn?
2008-09-20, 23:41
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaquett
Och Din egen ståndpunkt i tråd 1, den första tiden................
Att jag var övertygad om NJ's skuld? Inget konstigt med det tycker jag. Det var dom flesta.

Så du menar att eftersom jag ansåg att NJ var skyldig så får jag inte ändra mig sen han blev avskriven?

Ska jag fortsätta argumentera för att han är skyldig trots att jag, numera, är övertygad om att han är oskyldig?

Så gör bara dom som vill att T ska vara skyldig, trots bevis på motsatsen.
2008-09-20, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Menar du och Boisaren att pastor Togge har varit MISSTÄNKT för dubbelmordet på sina styvbarn?

Varför kontrollera alibi på en icke misstänkt? Idiot...
2008-09-20, 23:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
JASå jaså? Ett ANDRA samtal till 112?
När påbörjades respektive avslutades det samtalet?

Men herregud människa, det är en vidarekoppling.
Vet du egentligen någonting om det här fallet?
2008-09-20, 23:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Initialt så har han säkert varit det. Men han blev kollad, förhörd och avskriven.
2008-09-20, 23:43
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ljuger? igen? Är det ditt nya älsklingsord? Nämen titta! vilken duktig liten baisare ! han kan ett nytt fint ord och han är såååå stolt och glad så han vill använda det i VARJE inlägg han skriver.
Kom tillbaka när du är nykter...
2008-09-20, 23:47
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
T fick lämna DNA, hans kläder togs omedelbart om hand, hans bil undersöktes, hans alibi kollades...
Larmsamtalet inkommer kl. 19:20:57 (19:24:33 rings ett andra samtal som är en fortsättning på det första 112-samtalet och i vilket en sjuksköterska ger T instruktioner).

T uppskattade sin hemkomsttid till kl. 19:12 – 19:15 (smart, va..?).

Före hemkomsten ringer T ett samtal som påbörjas kl. 19:06 och som varar 4 min 23 sek och således avslutas kl. 19:10:29 (vid Hedströmmen). – Vad som avhandlades i det samtalet kan återfinnas i FUP:et, s. 11 (p. 34), s. 101 resp s. 1261.

Samtalet öppnar inledningsvis upp en specifik mast, och vid samtalets avslutande har en annan mast öppnat upp. Den första mastens räckvidd = c:a 4 km söderut.

Sträckan provkördes av två personer från underrättelseavdelningen. Oberoende av vägval visade kontrollen att tiden för hemkomsten var kl. 19:18:30 eller kl. 19:18:15 plus minus 1 minut för hastighet (5 km/h den tillåtna) och platsen där mätningen startade. T bör alltså ha kommit hem tidigast kl. 19:17:15, stigit ur sin bil, låst den, gått mot huset, öppnat ytterdörren…

Tidsfaktorn talar sitt tydliga språk. Sedan har vi ju det här med jeans- och skobytet… Och larmsamtalet är väl värt minst en Oscar – vilket också den är värd som kan hitta en tillstymmelse till motiv.

Fler i familjen fick lämna DNA, hans kläder togs omhand efter förhöret på polisstationen, alltså när han ej längre var misstänkt. Hans bil lyste man bara in i utifrån med ficklampa. Proffsigt! T:s alibi verkar ej ha blivit granskat ordentligt. Man har utgått från T:s egna uppgifter.

Samtalet avslutades söder om Valskog, inte Hedströmmen. Enligt provkörningar och beräkningar av sträckan är det ganska rimligt att T kan ha kommit hem redan kl 19.15. Och det utan att han kört som en idiot. Då kommer han hem ännu tidigare.

T har lika mycket tid som CS. Henne har dessutom ingen ens sett efter dådet.

Larmsamtalet innehåller en del frågetecken. Bl.a. detta att T nämner hacken i huvudet precis som han ej sett det innan han ringer?

Motiv kan finnas flera olika. En del har tagits upp tidigare i tråden. Betydligt normalare motiv än det nästan osannolika motiv som CS påstås ha.
2008-09-20, 23:49
Medlem
shaquetts avatar
Citat:
Att jag var övertygad om NJ's skuld? Inget konstigt med det tycker jag. Det var dom flesta.

Så du menar att eftersom jag ansåg att NJ var skyldig så får jag inte ändra mig sen han blev avskriven?

Ska jag fortsätta argumentera för att han är skyldig trots att jag, numera, är övertygad om att han är oskyldig?

Så gör bara dom som vill att T ska vara skyldig, trots bevis på motsatsen.

Nej, Du är övertygad. Fine. Visst har Du rätt att ändra Dig, och det har Du gjort. -Vissa egendomligheter gör att jag tvivlar skarpt på att det är CS.
2008-09-20, 23:50
Bannlyst
Citat:
Initialt så har han säkert varit det. Men han blev kollad, förhörd oc avskriven.
Initialt har Torgny alltså varit misstänkt för dubbelmordet på sina styvbarn alltså enligt boisaren OBS!!! vet du boisaren då vill jag jättegärna ha en KÄLLA på det påståendet annars ska jag använda ditt favoritord om dej hela tiden . Det du säger nu är ganska llvarligt det vet du va? Det kallas förtal. Det bryter inte bara mot reglerna på flashback (er favvoregel 1.09 ) det bryter dessutom mot LAGEN vilket är betydligtallvarligare.

Jag undrar vad fam Jangestig och Hellberg tycker om att du sitter och påstår att Torgny har varit misstänkt för dubbelmordet på två barn? Det är en väldigt allvarlig sak att säga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in