2008-09-06, 12:39
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondskapt
Men det bevisar man kan begå självmord genom att slå sig själv upprepade gånger, jag visade även ett troligt självmord där 32 hammarslag förekommit.

Även du ska få stå till svars för dina lögner inte bara beaver.

Bevisa nu din teori om att det är omöjligt, Försök själv kanske? och lyckas vi inte så vet vi.

Jag ska hitta fler fall där människor orsakat sig extemt svåra skador alternativt dödat sig själv m,ed hammare eller trubbiga föremål.

Hur kan du då påstå att det är omöjligt, hur kan du veta när vi hittat fall som påvisar motsatsen?

Boisarn det tog en dag att avslöja dig som hycklare.

Det kanske vore bra om du tog fram ett fall där den som begick självmord har slagit en massa slag i huvudet.
Man kan ju slå 10 hårda slag på kroppen som ger inre blödningar och sen ett rejält slag i huvudet, men det är inte jämförbart med att slå 15 slag i knoppen.
2008-09-06, 12:40
Medlem
Astracans avatar
Citat:
37 procent av svenskarna har lågt förtroende för nämndemännens kompetens, enligt en undersökning från SOM-institutet vid Göteborgs universitet. Siffran är överraskande negativ bedömer utredaren Fredrik Bohlin, enligt SVT:s Rapport.

– Visst kan det finnas skillnader i förtroende vad gäller nämndemän och den övriga domarkåren inom rättsväsendet. Men jag skulle gärna vilja se om de här vetenskapliga rapporterna stämmer, säger Lars Lassinantti, ordförande i Nämndemännens riksförbund, till SVT.

En regel för nämndemän är att aldrig uttala sig i ett mål innan domen har fallit.

Jo det är lågt, folk är trötta på att avdankade politker blir nämdemän, herregud BECKROTH har varit nämdeman och du står här och säger att folk inte har tappat förtoende?

Men du har rätt hela kedjan är ansatt

Citat:
37 procent av svenskarna har lågt förtroende för nämndemännens kompetens, enligt en undersökning från SOM-institutet vid Göteborgs universitet

Jag ogillar starkt när de hänvisar till en undersökning men de talar inte om vart man kan finna undersökningen i sin helhet eller vilket år undersökning publicerades.
(Jo, det finns fall där en flera år gammal undersökning har presenterats som ett nyhetsmaterial)

Därför frågar jag om någon vet vilken undersökning man hänvisar till?

På SOM-institutets hemsida finner jag bara en rapport, från 2006, med rubriken "Förtroendet för rättsväsendet"

Innan jag uttalar mig mer i frågan så vill jag gärna se siffror osv. med egna ögon.

Ang. Beckroth. Adolf Hitler var människa. Jag har inte tappat förtroendet, helt, för mänskligheten för det.
2008-09-06, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det kanske vore bra om du tog fram ett fall där den som begick självmord har slagit en massa slag i huvudet.
Man kan ju slå 10 hårda slag på kroppen som ger inre blödningar och sen ett rejält slag i huvudet, men det är inte jämförbart med att slå 15 slag i knoppen.

Rimligtvis kan du med motivation och sjukdom slå dig sjölv tills du är medvetslös.

Skärp er nu, ni blev felbevisade, allt går att göra om man verkligen vill, jag stör mig på att ni utesluter saker som ni inte kan förstå, man kan tom droga sig själv med adrenalin för att kunna göra det trots skadorna, gå vidare.

Ingen är ändå ute efter att E gjort det, jag försöker få er att förstå varför folk tror som de gör och genom att påstå det är omöjligt så öppnar ni diskussionen för alla konspirationsfreaks.

Jag har sen första post sagt att E är utesluten som gärningsman.
Senast redigerad av Ondskapt 2008-09-06 kl. 12:45.
2008-09-06, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Jag ogillar starkt när de hänvisar till en undersökning men de talar inte om vart man kan finna undersökningen i sin helhet eller vilket år undersökning publicerades.
(Jo, det finns fall där en flera år gammal undersökning har presenterats som ett nyhetsmaterial)

Därför frågar jag om någon vet vilken undersökning man hänvisar till?

På SOM-institutets hemsida finner jag bara en rapport, från 2006, med rubriken "Förtroendet för rättsväsendet"

Innan jag uttalar mig mer i frågan så vill jag gärna se siffror osv. med egna ögon.

Ang. Beckroth. Adolf Hitler var människa. Jag har inte tappat förtroendet, helt, för mänskligheten för det.

Nej hehe jag förstår din poäng =)
2008-09-06, 12:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
En bra jurist dömer utan känslor, det är vad de får lära sig på högskolan.

Lagboken är en jurists bibel, även om man inte håller med lagen så är det gentemot sveriges rikes lag deras lojalitet ska ligga om man dömer i svenska domstolar.

Som vanligt så fattar du ingenting.
Det har väl ingen betydelse vad du får lära dig.
Även jurister i hovrätten är människor, och normala människor har känslor.
Även du borde inse att det kommer tillfällen då alla människor inte har full kontroll på sina känslor.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-06 kl. 12:44.
2008-09-06, 12:43
Bannlyst
Citat:
Som vanligt så fattar du ingenting.
Det har väl ingen betydelse vad du får lära dig.
Även jurister i hovrätten är människor, och normala människor har känslor.
Äen du borde inse att det kommer tillfällen då alla människor inte har full kontroll på sina känslor.

Japp och därför ser man till att ha de bästa juristerna i HR.
2008-09-06, 12:44
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Rimligtvis kan du med motivation och sjukdom slå dig sjölv tills du är medvetslös.

Skärp er nu, ni blev felbevisade, gå vidare.

Du yrar.
Har någon sagt att man inte kan slå sig medvetslös?
Det är väl sättet man gör det på som diskuteras?
2008-09-06, 12:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Skärp er nu, ni blev felbevisade, gå vidare.

Ingen är ändå ute efter att E gjort det, jag försöker få er att förstå varför folk tror som de gör och genom att påstå det är omöjligt så öppnar ni diskussionen för alla konspirationsfreaks.

Jag har sen första post sagt att E är utesluten som gärningsman.

Ska bli intressant vad folk i fikarummet säger efter nästa TV-program. Om tvivlen över att CS är gm ökar ännu mer efter att programmet med NJ sänts?
2008-09-06, 12:46
Bannlyst
Citat:
Du yrar.
Har någon sagt att man inte kan slå sig medvetslös?
Det är väl sättet man gör det på som diskuteras?

Men vill du verkligen ha en diskussion där du ska bevisa att det är OMÖJLIGT, det är ett starkt ord.

Orimligt och otroligt är bättre och ni slipper denna diskussion.
2008-09-06, 12:46
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Japp och därför ser man till att ha de bästa juristerna i HR.

Fast det är inte sant.
Alla som jobbar i hovrätten är inte de bästa juristerna.
Det finns en hel massa domare i tingsrätterna som inte vill jobba inom hovrätten.
Sedan finns det svågerpolitik vid tillsättandet.
Är det något du inte förstår?
2008-09-06, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ska bli intressant vad folk i fikarummet säger efter nästa TV-program. Om tvivlen över att CS är gm ökar ännu mer efter att programmet med NJ sänts?

Ja det lär det göra.

Kolla hur många böcker å dyl det finns i McCann fallet, har ingen här tänkt tanken föräldrarna kan ha gjort något med henne? kommer bli likadant med detta fallet innan tyskan isof erkänner.
2008-09-06, 12:49
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Men vill du verkligen ha en diskussion där du ska bevisa att det är OMÖJLIGT, det är ett starkt ord.

Orimligt och otroligt är bättre och ni slipper denna diskussion.

Just i det här fallet så verkar det omöjligt då så många slag varit så kraftfulla.
Det är väl det som är intressant?
Jag kan säkert slå mig i huvudet rätt löst ett antal gånger för att vid det sista slaget ta i allt vad jag kan, men här har ju flera slag varit så hårda.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in