Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Hur tror du CS kunde veta om E hade besök eller inte? Om man spekulerar CS.
Var stod hon och spanade för att se det? Bara detta gör att man tvivlar.
Vi spekulerar nu i att E hade besök av den alternativa gm. En som E litade på.
E kanske berättade att hon skulle berätta hemligheten för T när han skulle komma hem. Något som kanske fick alt. gm att totalt spåra ur. Vi har tidigare i tråden spekulerat i olika motiv. Måste vara något starkt och väldigt känsligt som utlöser detta våld. Något som absolut inte får komma ut till varje pris. Kan ha börjat i köket, sen ut i hallen där alt. gm attackerar E med hammarliknande föremål. Kan finnas motiv även till att döda barnen då alt. gm. känner familjen väl. Finns även anledning att tro att brottet kan ha skett tidigare. Alt. gm. kan ha vetat genom T:s sms till E när han skulle komma hem. Vissa saker med E:s rutiner verkar ej stämma med CS tidsram.
Kommentarer till det jag fetmarkerat:
Jag tror ifs som andra redan sagt att CS förmodligen inte spanade speciellt mycket, i alla fall inte på mordkvällen, men jag vill minnas att E i något av förhören nämde att hon upplevde något skugglikt som passerade utanför badrumsfönstret (jag har inte FU här).
Det enda som inte stämde med CS tidsram var väl i så fall att T kom hem tidigare än väntat? CS har, rent ut sagt, haft "turen" på sin sida när det gäller ev. tidsram. Eller är jag helt ute och cyklar?