2008-09-03, 05:13
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har kollat i FUP:en. Och om jag inte fattat fel (ögonen går i kors), så menar åkl. att CS skulle ka kommit till Arboga 18.10 och åkt tillbaka med 19.34-tåget. Sidan 109 i FUP.

Tack igen PrinZeZZ!

Hon kommer alltså till Arboga ca 18.10. Åker tillbaka 19.34. Enligt åklagaren.

Måste sova på saken.
2008-09-03, 05:21
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Tack så mycket! Det var det jag hade för mig; att det går att göra analyser ändå, trots att mitokondrie_DNA inte ska vara lika "säkert som vanligt DNA. Men duger det i USA... Skulle SKL kunna göra detta, skulle man ju i alla fall kunna se om det finns band mellan håret och E´s mamma. Och det borde ju ge en ganska klar fingervisning. Varför har detta inte gjorts??? Pengar? Lathet? Övertygelse om att håret är E´s?

Jag tror att det viktiga för åklagaren var om det var CS hår eller inte. Detta eftersom CS är enda misstänkta gm. Hon har åtalats och all bevisning samlas för att kunna fälla CS. Därför gör man det lätt för sig och menar att hårtussen är E:s egen. Detta är min tro men jag tycker att den är logisk. Om CS frias kommer förhoppningsvis sådana här lösa trådar att följas upp.
2008-09-03, 06:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Har rättsläkaren sagt det här eller är det bara dina egna teorier. Fram med källa nu på vad rättsläkaren sa i TR.

Ta och kika på sidan 260 i T.P.
Där finns det händelseförlopp som kriminalteknikern kommit fram till.
Sen kan du göra en bedömning när du tror att E fick de första slagen.
2008-09-03, 07:03
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Om vi spekulerar flykt ut i hallen kan E ha snubblat omkull, alternativt dragits omkull. Eftersom rättsläkaren säger att E troligtvis låg ner då hon fick motta slagen. Var fanns barnen?

Så fort någon kommer med ett påstående eller som i det här fallet en fråga så går du i gång. Du får väl ta reda på vad som är sant eller inte sant innan du gör helikoptern.
Senast redigerad av watson6669 2008-09-03 kl. 07:22.
2008-09-03, 08:41
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Vilken tid kom det här barnprogrammet bolibompa i mars i år?
Såg att de flyttat programmet till barnkanalen nu.
Jag har för mig att de gamla tiderna var 18:15-18:45 el 18:00-18:30Någon som vet?

Du har, för ovanlighetens skull, för dig fel.
Sedan 10 år tillbaka visas Bolibompa mellan 18-19.
2008-09-03, 09:38
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Alla klagar på våra tolkningar av saker när vi spekulerar alt. gm.

Men när ni som är så övertygade om cs skuld tolkar vita strumpor till en vit kant på ett par skor så är det helt normalt. En reflektering bara.

Du behöver inte "nia" mig.
Det var enbart en teori som jag personligen tycker låter logisk. Sen vad andra här på fb anser om den teorin kan jag inte uttala mig om. När det gäller era spekulationer så sågar jag det jag finner omöjligt/ologiskt/ej genomförbart/dumt och argumenterar då även för mina egna åsikter kontra era.

Ibland får jag bara känslan att många av er är mer inriktade på att säga emot oss som anser CS vara skyldig, än att faktiskt ta fram trovärdiga alternativa tillvägagångssätt/gm. Obsession!
2008-09-03, 09:39
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hur många mordoffer påträffas egentligen med avklippt hår i nävarna? Jag tyckte det var rätt mycket som stämde in. Skoavtryckens storlek kan vara size 9 enligt en amerikansk expert. Det är 42,5 EU. Visst, Sverige ligger en bit bort. En italienare vid namn Danilo Restivo har varit misstänkt.

Avslaget, inte avklippt. Capish?

Edit: En klohammare har ju faktiskt en vass sida också, vilket betyder att håret kan slås/huggas av. Inget konstigt med det.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-09-03 kl. 10:05.
2008-09-03, 09:45
Medlem
ubersantas avatar
beaver_se får tillsägelse för upprepat trams och trådsabotage

/mod
2008-09-03, 10:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Det är nog till stor del en myt. En mediauppgift om att Emmas minne var bra. Det redovisades ett antal delmoment av minnestestet där Emma låg runt medel, men man kan också notera att i alla momenten framgick inte Emmas resultat. SÅC var väldigt klar med att han uttalar sig inte alls innan rättegången.
Det största problemet var att tv4 totalt misslyckades med att sammanfatta vad som stod i det skriftliga utlåtandet.
2008-09-03, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Du har, för ovanlighetens skull, för dig fel.
Sedan 10 år tillbaka visas Bolibompa mellan 18-19.

Tack! Det var så länge sedan jag hade små barn så minns inte
tiderna.
2008-09-03, 12:00
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Hur tror du CS kunde veta om E hade besök eller inte? Om man spekulerar CS.
Var stod hon och spanade för att se det? Bara detta gör att man tvivlar.

Vi spekulerar nu i att E hade besök av den alternativa gm. En som E litade på.
E kanske berättade att hon skulle berätta hemligheten för T när han skulle komma hem. Något som kanske fick alt. gm att totalt spåra ur. Vi har tidigare i tråden spekulerat i olika motiv. Måste vara något starkt och väldigt känsligt som utlöser detta våld. Något som absolut inte får komma ut till varje pris. Kan ha börjat i köket, sen ut i hallen där alt. gm attackerar E med hammarliknande föremål. Kan finnas motiv även till att döda barnen då alt. gm. känner familjen väl. Finns även anledning att tro att brottet kan ha skett tidigare. Alt. gm. kan ha vetat genom T:s sms till E när han skulle komma hem. Vissa saker med E:s rutiner verkar ej stämma med CS tidsram.

Kommentarer till det jag fetmarkerat:

Jag tror ifs som andra redan sagt att CS förmodligen inte spanade speciellt mycket, i alla fall inte på mordkvällen, men jag vill minnas att E i något av förhören nämde att hon upplevde något skugglikt som passerade utanför badrumsfönstret (jag har inte FU här).

Det enda som inte stämde med CS tidsram var väl i så fall att T kom hem tidigare än väntat? CS har, rent ut sagt, haft "turen" på sin sida när det gäller ev. tidsram. Eller är jag helt ute och cyklar?
2008-09-03, 12:07
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Kommentarer till det jag fetmarkerat:

Jag tror ifs som andra redan sagt att CS förmodligen inte spanade speciellt mycket, i alla fall inte på mordkvällen, men jag vill minnas att E i något av förhören nämde att hon upplevde något skugglikt som passerade utanför badrumsfönstret (jag har inte FU här).

Det enda som inte stämde med CS tidsram var väl i så fall att T kom hem tidigare än väntat? CS har, rent ut sagt, haft "turen" på sin sida när det gäller ev. tidsram. Eller är jag helt ute och cyklar?

Jag är helt med på detta spår. Tror inte heller CS har "spanat" så mycket, förutom vid de tillfällen hon besökt Arboga strax före den 17:e mars.
Det stämmer att E sett en skugga eller liknande utanför fönstret till tvättstugan. Jag minns dock ej om detta var den 17:e mars, eller om det var vid tidigare tillfälle (alltså endast ett par dagar innan).

Att det inte finns DNA från CS på brottsplatsen är inte så konstigt, vilket redan har konstaterats under TR-förhören. CS har ovanpå detta haft sjukt mycket tur. Tyvärr....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in