2008-09-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Hans förmåga till hot och hans våldsamma läggning lär ju knappast ha försvunnit.

Det vet jag inget om, jag lade bara fram en teori.
2008-09-09, 19:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Begär inte för mycket, hans enda hjärncell kan få hybris om den plötsligt börjar användas.
Inte ens ordvalen han valde att kasta ur sig hade någon bäring i det verkliga livet, men men är man ett troll så är man.

Nej? Jag undrade oxå från vilken sida av Mälaren deeeet kom?
2008-09-09, 19:57
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Som jag redan har sagt, så finns det inget som kan få mig att tro att NJ skulle sätta sina barn i risk. Och som redan nämnts, trots tabbarna i det förflutna så kan man förändras. Det måste ju finnas något som gjort att de flesta runt omkring kände att stormen lagt sig. Relationen till E hade uppenbarligen blivit bättre.

De kan ju ha anlitat fel sorts avskum.
2008-09-09, 20:02
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Och NJ har inga som helst problem med att den isf verklige GM går fri?
2008-09-09, 20:05
Bannlyst
Citat:

Skulle vara den där bensoknaprande Ondskapt då som var här och försökte förvilla oss och leda oss in på andra spår..tror han var en stark kandidat... undras just vart han tog vägen. Nu när ni ändå tror det var nån knarkare som gjort det.

bara en teori....
2008-09-09, 20:30
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Och NJ har inga som helst problem med att den isf verklige GM går fri?

Han kanske är ovetande:
"Torgny frågar förhörsledaren om Roland berättat om att denne hört att Bubbas, Niklas bror, och Niklas hade pratat och att de då skulle ha sagt "vad gör vi med Emma då". Bubbas ska då ha sagt att han skulle fixa det. Niklas ska då ha sagt att han inte vill vara med på något sådant varpå Bubbas sagt att "du kommer inte att veta någonting". Torgny tror att det var ett tag
sedan detta skulle ha inträffat men han hänvisar till Roland om detta."

(FU, s. 1255)
2008-09-09, 21:09
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Förvisso. Men den senaste tiden vittnar väl knappast om någon sorts fixering vid E? Det hade väl snarare gått åt andra hållet. Och hur det än stod till känslomässigt gällande E, så finns det inget i världen som kan få mig att tro att NJ skulle sätta sina barn i risk.

Självklart inte. Men den som kan ha lejts av NJ eller/och hans bror för att märka eller rentav mörda E kan ha blivit psykotisk och även gett sig på och dödat barnen eftersom de kanske skrek o.s.v.

Detta skulle givetvis NJ aldrig kunna berätta eftersom han själv isåfall skulle vara inblandad. Det NJ och ev. hans bror skulle kunna hoppas på är att någon annan döms för brottet så att det hela får ett avslut. Då skulle de kunna känna sig säkra på att aldrig åka fast.

Min personliga fundering angående denna teori är att den som isåfall har lejts och så fatalt misslyckats troligen själv har mördats efteråt. Men att det hela är arrangerat så att det ser ut som överdos, självmord eller någon slags olycka.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-09 kl. 21:12. Anledning: Fel
2008-09-09, 21:15
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Han kanske är ovetande:
"Torgny frågar förhörsledaren om Roland berättat om att denne hört att Bubbas, Niklas bror, och Niklas hade pratat och att de då skulle ha sagt "vad gör vi med Emma då". Bubbas ska då ha sagt att han skulle fixa det. Niklas ska då ha sagt att han inte vill vara med på något sådant varpå Bubbas sagt att "du kommer inte att veta någonting". Torgny tror att det var ett tag
sedan detta skulle ha inträffat men han hänvisar till Roland om detta."

(FU, s. 1255)

Men eftersom detta har nämnts under utredningen, så kan man väl anta att det har kollats upp?
2008-09-09, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Självklart inte. Men den som kan ha lejts av NJ eller/och hans bror för att märka eller rentav mörda E kan ha blivit psykotisk och även gett sig på och dödat barnen eftersom de kanske skrek o.s.v.

Detta skulle givetvis NJ aldrig kunna berätta eftersom han själv isåfall skulle vara inblandad. Det NJ och ev. hans bror skulle kunna hoppas på är att någon annan döms för brottet så att det hela får ett avslut. Då skulle de kunna känna sig säkra på att aldrig åka fast.

Min personliga fundering angående denna teori är att den som isåfall har lejts och så fatalt misslyckats troligen själv har mördats efteråt. Men att det hela är arrangerat så att det ser ut som överdos, självmord eller någon slags olycka.

Var det av ytterligare en inhyrd "hitman"..som i sin tur blev mördad av ytterligare en inhyrd hitman..som i sin tur blev mördad av ytterligare en inhyrd hitman.. som i sin tur blev mördad av ytterligare en inhyrd hitman.., som i sin tur...

Finns det verkligen kvar någon som lever i Arboga eller har alla "tagit en överdos"???

... ja du förstår vart jag vill komma..

Vi pratar om en liten sömnig stad som heter Arboga nu, inte Chicago på 30-talet jävla troll.
2008-09-09, 21:22
Medlem
JaneCs avatar
And the wheels on the bus go round and round ...

Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men den som kan ha lejts av NJ eller/och hans bror för att märka eller rentav mörda E kan ha blivit psykotisk och även gett sig på och dödat barnen eftersom de kanske skrek o.s.v.
Och då blir ju den självklara invändningen: Om man nu lejer någon med så pass instabilt psyke, varför då inte välja ett tillfälle när barnen inte är närvarande? Är det inte i så fall mer logiskt att tänka sig en GM som inte hade möjligheten/kunskapen/viljan att göra det valet?
2008-09-09, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Och då blir ju den självklara invändningen: Om man nu lejer någon med så pass instabilt psyke, varför då inte välja ett tillfälle när barnen inte är närvarande? Är det inte i så fall mer logiskt att tänka sig en GM som inte hade möjligheten/kunskapen/viljan att göra det valet?

Gm tänkte att det skulle gå snabbt och att barnen sov. hopp.
2008-09-09, 21:31
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Gm tänkte att det skulle gå snabbt och att barnen sov. hopp.

Jag säger det igen. Att det inte finns på kartan att NJ skulle sätta sina barn i risk. Detsamma gäller nog hans bror, det ska vara en djup depraverad människa som ens kan tänka sig att utsätta ett barn för någonting sådant.

Hade det funnit ett uns av sanning att man ville göra någonting mot E. Då hade det ju funnits alla möjligheter när barnen befann sig hos NJ. Dessutom så är väl han ganska på det klara med sina barns rovrutiner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in