2008-08-31, 01:09
Medlem
John A Genzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Intressant

Nu är det ju så att den silverliknande bilen skulle ha synts den14 Mars
Så inte var det nån silver saab som jag tror sågs försvinna där den 17 Mars.
2008-08-31, 01:17
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Tyvärr har alla diskussioner tramsats sönder så det har jag missat. Jag har funderat mycket på 2 gärningsmän så det låter intressant.
Ja, jag har nu läst dussinet sidor där det bara tjaffsas om varför man inte skulle få prata om alternativa gärningsmän. Vilket man bevisligen får. Skärp er.
2008-08-31, 01:19
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Efter att kraftigt ha blivit tillrättavisad efter första inlägget i frågan så upprepar sig användaren ett par timmar senare med ett inlägg med samma innebörd.
Ännu mer vanligt är att återkomma efter några dagar eller en vecka. Helst då med något som redan visats vara en total misstolkning eller förvanskning.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ja, det kan vara lite chockerande att komma så nära en händelse av denna dignitet. Då visste han inte heller, som han själv sagt, ifall något av det han hade sett är viktigt.

Kan minnen växa fram med tiden alltså, eller vad vill du ha sagt?
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nej, jag har ingen aning?
Tänk om ambulanspraktikanten FÖRST var till huset o utförde dådet o SEN åkte dit för att rädda dem!!!
Fast det är synd på den snygge...hade gärna synat honom mer i sömmarna...
Tänk om han kanske också körde glassbil! Kan det vara den där hubbabubba
2008-08-31, 01:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Kan crap möjligtvis, omedvetet, ha blivit påverkad av media? Eller har någon försökt plantera detta minne som nu kommer fram?

Vad drar du nu för jämförelse? E var allvarligt skallskadad, medvetslös och mindes inget alls först.

Vill du så gärna vinna att du totalt ignorerar ny information?

Du har nu tydligt tagit ställning för att du misstror crap. Du försöker hitta saker som förlöjligar honom. Tråkigt.

Detta även om det han har sett kanske är pusselbiten som saknas mot CS. Möjligheten att hon kan ha haft en medskyldig.
2008-08-31, 01:30
Medlem
Citat:
Kan crap möjligtvis, omedvetet, ha blivit påverkad av media? Eller har någon försökt plantera detta minne som nu kommer fram?

Nej det är omöjligt, det här minnet passade ju in i tråden så det kan inte vara så.

Jag vill förtydliga att ingen skugga skall falla på "crap" som varit en mycket bra källa till information i de tidigare trådarna, anledningen att jag tog fram de här gamla inläggen var för att visa dårarna i den här tråden att källkritik är viktigt och att minnen faktiskt kan växa fram med tiden även om man inte har fått en allvarlig skallskada.
Och den kritik som slängts ut att polisen inte tagit uppgifterna på allvar är bara rent trams då de uppenbarligen inte fått de här uppgifterna att jobba med.
2008-08-31, 01:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Kan minnen växa fram med tiden alltså, eller vad vill du ha sagt?

Han har enligt honom själv sett personer. Han trodde inte själv att det var viktigt eftersom fallet redan ansågs uppklarat. Först var det ju NJ. Sedan CS. Han hade ju inte sett någon ensam person och tyckte väl inte själv att han hade något viktigt att tillföra. Det tyckte antagligen inte heller polisen.

Men i efterhand har han ändå funderat över vad han såg. Det där paret med den mörkhåriga kvinnan. Tänk om det ändå var CS som han såg men tillsammans med någon? Vad vet vi om det?
2008-08-31, 01:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Vad drar du nu för jämförelse? E var allvarligt skallskadad, medvetslös och mindes inget alls först.

Vill du så gärna vinna att du totalt ignorerar ny information?

Du har nu tydligt tagit ställning för att du misstror crap. Du försöker hitta saker som förlöjligar honom. Tråkigt.

Detta även om det han har sett kanske är pusselbiten som saknas mot CS. Möjligheten att hon kan ha haft en medskyldig.
Jag förlöjligar inte crap. Jag använder inläggen som exempel på det ni brukar syssla med.

Det finns väl andra vittnen som har påståtts påverkats av media?

Crap skriver dessutom att E inte bara verkade vara vid medvetande, utan också medveten om vad som hänt barnen. Tyder inte detta på att E kan ha faktiska minnen?
2008-08-31, 01:31
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Jag ska redovisa vad jag minns. Dagen innan morden var en solig dag som jag och min fru bland annat ängnade åt att tvätta våran silverfärgade BMW. Mycket möjligt samma bil som någon dels sett på platsen och även kört söder ut i hög fart men mer om det senare. Då bilen var tvättad såg dom svarta plåtfälgarna med vinterdäck helt plötsligt för jävliga ut och i garaget lyste dom nya 17"" M3 fälgarna som följde med bilen och bara skrek att jag skulle montera dessa trots att det inte riktigt var lagligt att köra på sommardäck än. Dagen efter (=morddagen) då min fru kommit hem från jobbet klagade hon på att bilen uppförde sig vingligt sedan däcksbytet. Detta pluss att jag kände ett sjujävla sug efter lakrits gjorde att jag runt 19 tiden begav mig till "Lidl" för att handla på mig diverse lakritsprodukter för sista slantarna innan lönen som skulle komma den 18 (dagen efter) Efter att jag kom ut från Lidl körde jag mot ÖB för att se om dom hade öppet vilket dom inte hade. Eftersom jag ville se om den tyska prestigevagnen blivit vingligare så körde jag rätt fort. Jag åkte gamla E20 från ÖB (som var stängt så jag stannade inte där) och svände rondellen upp mot Centrum förbi tågstationen i rätt snabb fart (läs fortare än 50) Vid nya parkeringen (Coop/fd Hemköp) svände jag vänster mot torget (tror i alla fall det kallas torget) och det var då jag korsade vägen som just där blir gågata jag såg en kille och en tjej gå mot torget. Tjejen skulle mycket väl ha varit CS. Just då jag passerade dessa två spelade jag GG allin med SON OF EVIL jävligt högt. Jag minns det eftersom jag tänkte att "undra just hur mycket som hörs utanför bilen"? Dubbla slutsteg och dopp dopp högtalare gjorde nog sitt till, är sjukligt beroende av att spela min skruvade musiksmak högt som fan. Då jag passerade Åprominaden nedanför torget såg jag två ungdomar som bar gitarrer troligast påväg till gamla branstationen för att repa. Kort efter det hamnade jag bakom en ambulans som körde till Emmas hus där jag av nyfikenhet stannade snett framför Roland Jarnestigs bil som jag senare förstod och tittade från min bil på ambulanspersionalens jobb mm tills jag blev avisad. Seadan körde jag med hög hastighet söderut hem till Medåker för att inte missa Dallas som började 20 00 som jag åkade fasta i att se reprisen av på TV4 guld. Polisen trodde att jag skämtade då jag sa varför jag körde så fort då nån sett en silverfärjad bil köra söder ut men jag följde inte Dallas för att det var bra utan för att jag är ett nostalgi freak sa jag.

Det var vad som hände och vad jag minns av mordkvällen.
2008-08-31, 01:32
Medlem
Citat:
Han har enligt honom själv sett personer. Han trodde inte själv att det var viktigt eftersom fallet redan ansågs uppklarat. Först var det ju NJ. Sedan CS. Han hade ju inte sett någon ensam person och tyckte väl inte själv att han hade något viktigt att tillföra. Det tyckte antagligen inte heller polisen.

Men i efterhand har han ändå funderat över vad han såg. Det där paret med den mörkhåriga kvinnan. Tänk om det ändå var CS som han såg men tillsammans med någon? Vad vet vi om det?

I de tidiga inläggen så nämns dessa 2 personer inte överhuvudtaget.
2008-08-31, 01:34
Medlem
BoISarens avatar
Citat:

Precis som vittnet som först berättade om en man, men sen sa att det lika gärna skulle kunna vara en kvinna?

Detta vittne har t.o.m. fått öknamn här inne. Det är förlöjligande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in