2008-09-03, 12:12
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Avslaget, inte avklippt. Capish?

Edit: En klohammare har ju faktiskt en vass sida också, vilket betyder att håret kan slås/huggas av. Inget konstigt med det.

I detta fall var håret avklippt - det fall som det refereras till här är inte Arbogamorden utan ett i England...
2008-09-03, 12:35
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
I detta fall var håret avklippt - det fall som det refereras till här är inte Arbogamorden utan ett i England...

Åh fan.

Men med tanke på hur ofta den här tråden studsar bakåt, istället för framåt, så var det ju lika bra att jag upprepade det där om det avslagna håret ändå. Så det inte uppstår några frågetecken liksom.
2008-09-03, 12:41
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Du behöver inte "nia" mig.
Det var enbart en teori som jag personligen tycker låter logisk. Sen vad andra här på fb anser om den teorin kan jag inte uttala mig om. När det gäller era spekulationer så sågar jag det jag finner omöjligt/ologiskt/ej genomförbart/dumt och argumenterar då även för mina egna åsikter kontra era.

Ibland får jag bara känslan att många av er är mer inriktade på att säga emot oss som anser CS vara skyldig, än att faktiskt ta fram trovärdiga alternativa tillvägagångssätt/gm. Obsession!

Detta med skorna var bara ett exempel. Syftet var inte att "nia" dig. När jag skrev "ni" så menade jag alla de som tror stenhårt på CS skuld.

Jag har hela tiden sagt att jag inte vet om CS är skyldig eller inte. Bevisningen övertygar inte mig och det gör att jag tvivlar på hennes skuld. Detta gör att jag spekulerar i alternativa gm eftersom jag till varje pris vill att den/de skyldiga åker fast. Svårt dock eftersom man saknar en del nödvändig fakta om de alternativa gm. Därför kan man inte i nuläget presentera någon liknande lista som finns över CS. Det blir därför mycket spekulationer. Förhoppningsvis om CS frias i HR så kan det komma fram nya uppgifter angående alt.gm och kanske ny misstänkt. Då skulle det bli lättare att "spalta" upp alla indicier kring den eventuellt nya misstänkta gm.
2008-09-03, 12:53
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Kommentarer till det jag fetmarkerat:

Jag tror ifs som andra redan sagt att CS förmodligen inte spanade speciellt mycket, i alla fall inte på mordkvällen, men jag vill minnas att E i något av förhören nämde att hon upplevde något skugglikt som passerade utanför badrumsfönstret (jag har inte FU här).

Det enda som inte stämde med CS tidsram var väl i så fall att T kom hem tidigare än väntat? CS har, rent ut sagt, haft "turen" på sin sida när det gäller ev. tidsram. Eller är jag helt ute och cyklar?

Men hur visste CS att E var ensam. De hade ju tydligen ofta besök. Det skulle ju kunna varit en man i huset som lätt hade kunnat avväpna henne. Varför skulle hon chansa om det var planerat? Detta är en sak bland flera som gör att jag tvivlar på CS skuld.

Jag tycker att det är mer troligt att det är någon närstående som är skyldig. Någon som var på besök hos E. Någon hon litade på. Någon som visste när T skulle komma hem. Någon som hotades att bli avslöjad av E och begick brottet för att något absolut inte fick komma ut. Ej planerat utan gjort i raseri. En teori.
Senast redigerad av nackepa 2008-09-03 kl. 12:57.
2008-09-03, 13:02
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men hur visste CS att E var ensam. De hade ju tydligen ofta besök. Det skulle ju kunna varit en man i huset som lätt hade kunnat avväpna henne. Varför skulle hon chansa om det var planerat? Detta är en sak bland flera som gör att jag tvivlar på CS skuld.

Jag tycker att det är mer troligt att det är någon närstående som är skyldig. Någon som var på besök hos E. Någon hon litade på. Någon som visste när T skulle komma hem. Någon som hotades att bli avslöjad av E och begick brottet för att något absolut inte fick komma ut. Ej planerat utan gjort i raseri. En teori.

Men inte ens E visste ju exakt när T skulle komma hem! Anledningen till att T kom hem tidigare var ju för att han glömt nycklar hemma. Med CS som gm så hade hon ju möjlighet att kolla upp T´s arbetsschema för kvällen och sen hade hon helt enkelt tur som inte "krockade" med T i dörren. Som sagts tidigare hade de ju inte behövt springa på varandra efter att CS lämnat huset eftersom hennes väg till tåget inte är densamma som T kom på med bilen. Jag tror mer på att CS till slut blev så desperat i sitt förvridna tänkande, därav hennes "desperata" Arboga-besök kvällen innan hon ska resa till Tyskland (hon var ju t.o.m tvungen att låna pengar till resan). Hade E haft besök, när CS ringer på dörren, hade händelseförloppet självklart sett annorlunda ut. Antingen hade fler personer blivit nedslagna, eller så hade kanske CS inte ens tänkt attackera om fler vuxna än E var hemma. Vi lär nog aldrig få veta detta, men jag tror absolut på att E var ensam hemma med barnen.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-09-03 kl. 13:47.
2008-09-03, 13:02
Bannlyst
Citat:

En teori som helt kullkastas av polisens brottsplatsundersökning och således inte är en trovärdig teori.
Sen att Emma helt skulle glömt bort ett eventuellt besök före dådet, är du verkligen så dum eller spelar du bara..dum fråga egentligen men annars anses det väl som påhopp om jag inte ställer den.
2008-09-03, 13:06
Medlem
Citat:

Det där är en teori som hade funkat/funkade utmärkt att spekulera om kring mars/april i år, i dagsläget kan endast en komplett dåre finna intresse i den, att dessutom hävda att man anser den vara mer trolig än CS som GM...
2008-09-03, 13:11
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Men inte ens E visste ju exakt när T skulle komma hem! Anledningen till att T kom hem tidigare var ju för att han glömt nycklar hemma. Med CS som gm så hade hon ju möjlighet att kolla upp T´s arbetsschema för kvällen och sen hade hon helt enkelt tur som inte "krockade" med T i dörren. Som sagts tidigare hade de ju inte behövt springa på varandra efter att CS lämnat huset eftersom hennes väg till tåget inte är densamma som T kom på med bilen. Jag tror mer på att CS till slut blev så desperat i sitt förvridna tänkande, därav hennes "desperata" Arboga-besök kvällen innan hon ska resa till Tyskland (hon var ju t.o.m tvungen att låna pengar till resan). Hade E haft besök, när CS ringer på dörren, hade händelseförloppet självklart sett annorlunda ut. Antingen hade fler personer blivit nedslagna, eller så hade kanske CS inte ens tänkt attackera om fler vuxna än E var hemma. Vi lär nog aldrig få veta detta...

Ponera att CS är gm och har kollat upp T´s arbetsschema innan. Enligt schemat skulle han väl vara på möte till kl. 19 (?), om jag har uppfattat det rätt. Då borde han ha varit hemma vid 19.15, kanske. Varför väntade då CS till ca 19.10 innan hon ringde på? Då riskerade hon verkligen att stöta på honom... Dessutom varför vänta så sent så att hon precis skulle hinna innan tåget skulle avgå till Stockholm. Tänk om hon skulle missat tåget... Om hon kom till Arboga 18.10 ca, varför inte "slå till" ( ) tidigare?
2008-09-03, 13:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Ponera att CS är gm och har kollat upp T´s arbetsschema innan. Enligt schemat skulle han väl vara på möte till kl. 19 (?), om jag har uppfattat det rätt. Då borde han ha varit hemma vid 19.15, kanske. Varför väntade då CS till ca 19.10 innan hon ringde på? Då riskerade hon verkligen att stöta på honom... Dessutom varför vänta så sent så att hon precis skulle hinna innan tåget skulle avgå till Stockholm. Tänk om hon skulle missat tåget... Om hon kom till Arboga 18.10 ca, varför inte "slå till" ( ) tidigare?

Mötet var inte ett reguljärt inplanerat möte, och hans "normala" arbetstider var ca 13-20
2008-09-03, 13:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men inte ens E visste ju exakt när T skulle komma hem! Anledningen till att T kom hem tidigare var ju för att han glömt nycklar hemma. Med CS som gm så hade hon ju möjlighet att kolla upp T´s arbetsschema för kvällen och sen hade hon helt enkelt tur som inte "krockade" med T i dörren. Som sagts tidigare hade de ju inte behövt springa på varandra efter att CS lämnat huset eftersom hennes väg till tåget inte är densamma som T kom på med bilen. Jag tror mer på att CS till slut blev så desperat i sitt förvridna tänkande, därav hennes "desperata" Arboga-besök kvällen innan hon ska resa till Tyskland (hon var ju t.o.m tvungen att låna pengar till resan). Hade E haft besök, när CS ringer på dörren, hade händelseförloppet självklart sett annorlunda ut. Antingen hade fler personer blivit nedslagna, eller så hade kanske CS inte ens tänkt attackera om fler vuxna än E var hemma. Vi lär nog aldrig få veta detta...

E skickade sms till T angående maten. T svarade att han skulle komma om någon timme. Rätta mig om jag har fel.

Så E visste att T skulle komma tidigare. Och om E hade besök av någon närstående så kan alt.gm. också ha vetat detta.
2008-09-03, 13:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
En teori som helt kullkastas av polisens brottsplatsundersökning och således inte är en trovärdig teori.
Sen att Emma helt skulle glömt bort ett eventuellt besök före dådet, är du verkligen så dum eller spelar du bara..dum fråga egentligen men annars anses det väl som påhopp om jag inte ställer den.

E kommer väl ihåg att barnen såg på barnprogram? Vad kommer hon mer ihåg innan händelsen? Typ sista timmen.
2008-09-03, 13:30
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det där är en teori som hade funkat/funkade utmärkt att spekulera om kring mars/april i år, i dagsläget kan endast en komplett dåre finna intresse i den, att dessutom hävda att man anser den vara mer trolig än CS som GM...

Jag menar att CS inte finns i statistiken. Detta ihop med avsaknaden av avgörande tekniska bevis gör att jag tvivlar på CS skuld. Jag tror att det kan vara en alt. gm.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in