2008-08-26, 18:14
  #3301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tog försvaret upp några alternativa gm i sin plädering?

Det är inte försvarets uppgift att ta upp "alternativ" eller spekulera. Det är inte heller försvarets uppgift att bevisa sin oskuld. Skulden skall bevisas av åklagaren och det har man lyckats med.
2008-08-26, 18:15
  #3302
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tog försvaret upp några alternativa gm i sin plädering?


Japp, bl a den kvinna som E berättat om. E beskrev en obehaglig känsla när hon var på Konserthuset med sina barn den 16/3. En kvinna hade visat intresse för barnen på ett ovanligt och obehagligt sätt. CS har alibi för kvällen, hon var på restaurang med vänner i Stockholm.

Återgiver försvarets teori, observera det.
2008-08-26, 18:16
  #3303
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ok, har du ingen anknytning till offren och deras bekanta eller NJ med bekanta så är jag fel ute.

Påstod inte att all din info skulle kunna vara styrd utan en del av den.
Det med bl.a. mobilloggarna har du ju förklarat tidigare.

Han menar att teknikern på tele 2 inte har någon anktytning till offren.
2008-08-26, 18:22
  #3304
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Japp, bl a den kvinna som E berättat om. E beskrev en obehaglig känsla när hon var på Konserthuset med sina barn den 16/3. En kvinna hade visat intresse för barnen på ett ovanligt och obehagligt sätt. CS har alibi för kvällen, hon var på restaurang med vänner i Stockholm.

Återgiver försvarets teori, observera det.

Ok! Jag har följt denna tråd från början och tror inte att denna kvinna har tagits upp av någon. På vilket sätt visade kvinnan intresse? Tog hon kontakt med barnen?
2008-08-26, 18:28
  #3305
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Han menar att teknikern på tele 2 inte har någon anktytning till offren.

Ok, ber om ursäkt att jag missuppfattat.

Inte min mening att uppröra folk. Jag vill bara diskutera alternativa gm. Målet för mig är detsamma som för er. Att den skyldige till detta fruktansvärda brott ska ta ansvaret för sina handlingar. Det bästa vore med ett erkännande.
2008-08-26, 18:39
  #3306
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Det har stötts och blötts och varenda halmstrå i Arbogatrakterna har greppats i jakten på en alternativ gm. Dock har det inte resulterat i något, vilket enligt mig är helt logiskt då den rätta gm sitter bakom lås och bom. Leta tillbaka i trådarna så får du fram en och annan konspiration och fantasifull spekulation, där både det oidentifierade fingeravtrycket och hårstrået är med.

Vi kan ju bara spekulera angående alternativa gm. Det är ju polisens uppgift att börja om från början med utredningen om CS frikänns i HR. Då kanske det kommer fram mer handfasta nya fakta om någon alternativ gm.
2008-08-26, 18:48
  #3307
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Ok! Jag har följt denna tråd från början och tror inte att denna kvinna har tagits upp av någon. På vilket sätt visade kvinnan intresse? Tog hon kontakt med barnen?

Som jag förstått det hade E besökt konserthuset med barnen och när hon vid något tillfälle bytt blöja på S hade M gått in själv på toaletten, varpå denna engelsktalande kvinna informerat E om vart M var någonstans och sedan även sa att S var söt. Inte särskilt konstigt utan snarare hjälpsamt och trevligt. Kan ej påminna mig om att E uttalat sig om att kvinnan hade varit obehaglig eller liknande men jag kan ju som sagt minnas fel...
2008-08-26, 19:01
  #3308
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Som jag förstått det hade E besökt konserthuset med barnen och när hon vid något tillfälle bytt blöja på S hade M gått in själv på toaletten, varpå denna engelsktalande kvinna informerat E om vart M var någonstans och sedan även sa att S var söt. Inte särskilt konstigt utan snarare hjälpsamt och trevligt. Kan ej påminna mig om att E uttalat sig om att kvinnan hade varit obehaglig eller liknande men jag kan ju som sagt minnas fel...

Intressant det där att kvinnan var engelsktalande.

Enligt Tuesdays inlägg ska E ha tyckt att kvinnan var obehaglig. Kanske någon som har någon länk till när E har berättat om denna kvinna på konserthuset?
2008-08-26, 19:08
  #3309
Medlem
jamenvaddårås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Intressant det där att kvinnan var engelsktalande.

Enligt Tuesdays inlägg ska E ha tyckt att kvinnan var obehaglig. Kanske någon som har någon länk till när E har berättat om denna kvinna på konserthuset?

Jag har för mig att T under rättegången påstod att han haft en underlig känsla dagarna före morden. Väldigt konstigt att båda två går och känner på sig saker innan. Lite spågummekänsla eller bara skitsnack?
2008-08-26, 19:33
  #3310
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag har för mig att T under rättegången påstod att han haft en underlig känsla dagarna före morden. Väldigt konstigt att båda två går och känner på sig saker innan. Lite spågummekänsla eller bara skitsnack?

Ren efterkonstruktion.
2008-08-26, 19:43
  #3311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ren efterkonstruktion.

Vet du det eller är det kanske vad du tror?
2008-08-26, 20:05
  #3312
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Vet du det eller är det kanske vad du tror?

Jag vet att det inte finns synska människor, ja.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in