2008-08-30, 18:25
  #3901
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Vissa verkar drivas av en inre stolthet till det helt absurda. Man får inte ändra sig. Man måste hålla på ett lag o.s.v.

Även om det framkommer nya uppgifter. Även om det finns en massa tveksamheter.

Detta är ett fruktansvärt brott. Det viktiga är att rätt gm fälls.

En sak är helt säker.
Att tvivlare kommer det alltid finnas vad det än gäller i denna värld.
Jag har inget emot att man tvivlar men man måste komma med något konkret.
Ha en massa teorier kan ju vem som helst ha, men det gör dem ju inte riktiga för det.
2008-08-30, 18:28
  #3902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Var och en får ansvara för sig. Jag försöker skriva med respekt även om jag förstår att mina funderingar kan ses som smaklösa av vissa.
Men det är stor skillnad på vad som tolereras angående CS och övriga, det måste du väl hålla med om?

Jag ser dig aldrig ifrågasätta detta dock, medans du gärna tar CS i försvar i parti och minut?

Nej det kan jag verkligen inte hålla med om, vill du utveckla det?
2008-08-30, 18:29
  #3903
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Ja, det är ju bara förlorare när ett sånt här fruktansvärt brott begås. Det är tragiskt rakt igenom. Det finns inga vinnare.
Jag tycker faktiskt det är smaklöst att fira att CS kanske fälls. För att inte tala om alla smaklösa kommentarer kring en person som faktiskt inte ännu är dömd?
Trots allt är CS befunnen skyldig och kommer med allra största säkerhet att dömas.

Att direkt peka ut T som mördare gör dig inget?
Att säga att T önskade livet ur S gör dig inget?

Men när någon säger något om en (snart) dömd barnamörderska, då jävlar! Då räcker det!

Ärligt talat så skiter jag i vad du tycker. Jag tycker att det är värt att fira att en barnamörderska sätts bakom lås och bom.
2008-08-30, 18:31
  #3904
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Var och en får ansvara för sig. Jag försöker skriva med respekt även om jag förstår att mina funderingar kan ses som smaklösa av vissa.
Men det är stor skillnad på vad som tolereras angående CS och övriga, det måste du väl hålla med om?
Om var och en får svara för sig så gäller det väl dom som skriver skit om CS också? Eller?
2008-08-30, 18:33
  #3905
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Borde inte vara så svårt att spåra, hon skickade sms till E samma kväll som det hände. Innan hon fick höra vad som hänt. Hon var i Göteborg, punkt slut. Hon hade pojkvän då så han borde väl kunna ge alibi.

"Borde inte vara så svårt" och "borde väl kunna ge" är inte samma sak som att det är bekräftat alibi från polisen.
2008-08-30, 18:34
  #3906
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Jag ser aldrig dig ifrågasätta detta dock, medans du gärna tar CS i försvar i parti och minut?

Nej det kan jag verkligen inte hålla med om, vill du utveckla det?

Jag bryr mig sällan när jag ser inlägg som är rent ut sagt otroligt snedvridna och kränkande gentemot CS. Hon kallas galen psykotisk mördare innan vi faktiskt vet. Visst, ibland surnar man till och försöker hänvisa till det man hittills vet.
De få som skrivit i såna ordalag om T eller andra blir ju lynchade väldigt snabbt. Men det är helt okej att skriva i stort sett vad som helst om CS. Det är egalt liksom..
Men hur ska man diskutera alternativa gm om man inte får nämna de som KAN vara alternativ gm?
2008-08-30, 18:36
  #3907
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
"Borde inte vara så svårt" och "borde väl kunna ge" är inte samma sak som att det är bekräftat alibi från polisen.
Har du bekräftat alibi från polisen? Jag har det inte. CS har det inte. Har damerna på turistbyrån i Arboga det? Alla i hela Sverige som inte har ett, från polisen, bekräftat alibi borde undersökas.

Du överdriver jakten på en alternativ gm nåt fruktansvärt och jag tror, numera, att du bara är ute för att provocera. Inget annat.
2008-08-30, 18:37
  #3908
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
"Borde inte vara så svårt" och "borde väl kunna ge" är inte samma sak som att det är bekräftat alibi från polisen.

Det kanske finns i SLASKEN? Har du aldrig tänkt på det? För en sådan finns, det vet vi alla. Dessutom finns det ingen motivbild från L.
2008-08-30, 18:40
  #3909
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag bryr mig sällan när jag ser inlägg som är rent ut sagt otroligt snedvridna och kränkande gentemot CS. Hon kallas galen psykotisk mördare innan vi faktiskt vet. Visst, ibland surnar man till och försöker hänvisa till det man hittills vet.
De få som skrivit i såna ordalag om T eller andra blir ju lynchade väldigt snabbt. Men det är helt okej att skriva i stort sett vad som helst om CS. Det är egalt liksom..
Men hur ska man diskutera alternativa gm om man inte får nämna de som KAN vara alternativ gm?
Men T kan ju inte vara gm! Polisen har kommit fram till det! Han är, enligt inlägg tidigare i tråden, kollad och avskriven.

Jag anser att man inte kan/ska/bör diskutera alternativ gm eftersom CS har befunnits skyldig i domstol. Problemet med namn i den här tråden är då löst. Enkelt va?
2008-08-30, 18:40
  #3910
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Det kanske finns i SLASKEN? Har du aldrig tänkt på det? För en sådan finns, det vet vi alla. Dessutom finns det ingen motivbild från L.

Vet du det?

Finns "craps" vittnesmål också med i slasken? Nej, just det. Det har de missat.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12641415&postcount=3744
2008-08-30, 18:40
  #3911
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag bryr mig sällan när jag ser inlägg som är rent ut sagt otroligt snedvridna och kränkande gentemot CS. Hon kallas galen psykotisk mördare innan vi faktiskt vet. Visst, ibland surnar man till och försöker hänvisa till det man hittills vet.
De få som skrivit i såna ordalag om T eller andra blir ju lynchade väldigt snabbt. Men det är helt okej att skriva i stort sett vad som helst om CS. Det är egalt liksom..
Men hur ska man diskutera alternativa gm om man inte får nämna de som KAN vara alternativ gm?


"Kan" utifrån vad?
Polisen?
Grundligt utredda alibin av de som namnger dem här?
Önksetänkande?
Eller helt enkelt bara av den anledningen att det är ett namn på en för er okänd person som dykt upp i en förundersökning?
2008-08-30, 18:43
  #3912
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag bryr mig sällan när jag ser inlägg som är rent ut sagt otroligt snedvridna och kränkande gentemot CS. Hon kallas galen psykotisk mördare innan vi faktiskt vet. Visst, ibland surnar man till och försöker hänvisa till det man hittills vet.

Surnar du aldrig till när du ser någon skriva rena lögner och sprida falska rykten om T, L, NJ eller andra då?

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
De få som skrivit i såna ordalag om T eller andra blir ju lynchade väldigt snabbt. Men det är helt okej att skriva i stort sett vad som helst om CS. Det är egalt liksom..

Tycker du att det är konstigt att folk som skriver rena lögner blir tillrättavisade väldigt snabbt?

Tycker du att det är konstigt att folk som påstår att "T är den enda som bevisligen varit på brottsplatsen när brottet begicks" blir tillrättavisade väldigt snabbt utav väldigt många?

Tycker du att det är konstigt att folk som skriver att T önskade livet ur S blir tillrättavisade väldigt snabbt utav väldigt många?

Du pratade själv nyligen om regel 0.09, minns du det?

Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Men hur ska man diskutera alternativa gm om man inte får nämna de som KAN vara alternativ gm?

Man får nämna precis vem som helst men man kan väl för den sakens skull inte komma med vilka sjuka lögner som helst utan att bli tillrättavisad?

Med substans och fakta bakom sina ord så kan debatten föras på en seriös nivå, nu handlar det bara om vem som kan hitta på flest lögner och ducka för flest tillrättavisningar.

Du pratade själv nyligen om regel 0.09, minns du det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in