Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Vet inte, men E minns att barnen satte sig för att se Bolibompa. Är det 18.00?
Lite av Es rutiner. FUP sid.897
Droppet tar Emma fram på förmiddagen så att det inte är för kallt. De har gjort i ordning en plats i tvättstugan
som hon gör steril när hon ska hålla på, hon tvättar sig själv också. Emma kopplar ihop det, sätter på pumparna
och ställer upp det på hennes rum till det är dags att gå och sova. De kollar klart på Bollibompa till kl sju. Ibland
kollar Max bara till halv sju och så badar han sista halvtimmen. Sen går de upp till övervåningen och borstar
tänderna, byter om och tvättar sig. Sen kopplar Emma droppet och då vill Max vara med, jämt. Emma kopplar
droppet och lägger Saga, sen somnar hon och då läser Emma och Max saga. Efter sju brukar de sova.
På fråga svarade Emma att de alltid följer dessa rutiner för Sagas dropp tar 12 timmar och hon brukar vakna
klockan sju.
På fråga svarade Emma att hon tycker det känns positivt att prata om barnen för hon har bara bra minnen när det
gäller dem.