2008-09-01, 02:42
  #4501
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon indikerar inget om det i chattloggarna (då detta säkerligen hade kommit upp) och att döma av vart kropparna hittades så attackerades hon av någon som var på väg in.
Eller att E var på väg ut.
2008-09-01, 02:42
  #4502
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Sist var av T ca 16.40 då han åkte till Kungsörmusikanterna.
FUP sid. 1285




FUP sid.1251

Tack! Trodde nästan att jag var själv här i tråden.

T var den sista som såg E innan överfallet. Klockan var då ca 16.40
Konstigt att polisen så säkert litar på sms och chat när ingen bevisligen har sett E sedan ca 16.40.

När sågs barnen sista gången helt säkert?
2008-09-01, 02:44
  #4503
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Hon indikerar inget om det i chattloggarna (då detta säkerligen hade kommit upp) och att döma av vart kropparna hittades så attackerades hon av någon som var på väg in.
Nej, nej, nej! Nu kommer nackepa att hävda att det inte var E som chattade med sin syster. Det var mördaren...
2008-09-01, 02:45
  #4504
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tack! Trodde nästan att jag var själv här i tråden.

T var den sista som såg E innan överfallet. Klockan var då ca 16.40
Konstigt att polisen så säkert litar på sms och chat när ingen bevisligen har sett E sedan ca 16.40.

När sågs barnen sista gången helt säkert?
Nu är jag inte 100 men jag tror att en granne såg då E kom hem från öppna förskolan. Enligt T så var det 16.20 och då var det T som sist såg barnen.
__________________
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-09-01 kl. 02:48.
2008-09-01, 02:50
  #4505
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tack! Trodde nästan att jag var själv här i tråden.

T var den sista som såg E innan överfallet. Klockan var då ca 16.40
Konstigt att polisen så säkert litar på sms och chat när ingen bevisligen har sett E sedan ca 16.40.

När sågs barnen sista gången helt säkert?
Vet inte, men E minns att barnen satte sig för att se Bolibompa. Är det 18.00?
2008-09-01, 02:53
  #4506
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Eller att E var på väg ut.


Det finns väl inget som tyder på att hon var på väg ut? Vart skulle hon då? Barnen var väl iklädda pyjamas och E hade väl heller inte kläder för att gå ut?
2008-09-01, 02:55
  #4507
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nej, nej, nej! Nu kommer nackepa att hävda att det inte var E som chattade med sin syster. Det var mördaren...

Jag hävdar ingenting. Jag tycker inte att det skrivna ordet är något bevis för att säkerhetsställa att en viss person har chattat eller skrivit sms. Det är ingen som har sett E. Hade någon åtminstone pratat med henne i telefon så är röstidentifiering mycket säkrare. Speciellt om det är någon man känner.
2008-09-01, 02:58
  #4508
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Vet inte, men E minns att barnen satte sig för att se Bolibompa. Är det 18.00?
Lite av Es rutiner. FUP sid.897

Droppet tar Emma fram på förmiddagen så att det inte är för kallt. De har gjort i ordning en plats i tvättstugan
som hon gör steril när hon ska hålla på, hon tvättar sig själv också. Emma kopplar ihop det, sätter på pumparna
och ställer upp det på hennes rum till det är dags att gå och sova. De kollar klart på Bollibompa till kl sju. Ibland
kollar Max bara till halv sju och så badar han sista halvtimmen. Sen går de upp till övervåningen och borstar
tänderna, byter om och tvättar sig. Sen kopplar Emma droppet och då vill Max vara med, jämt. Emma kopplar
droppet och lägger Saga, sen somnar hon och då läser Emma och Max saga. Efter sju brukar de sova.
På fråga svarade Emma att de alltid följer dessa rutiner för Sagas dropp tar 12 timmar och hon brukar vakna
klockan sju.
På fråga svarade Emma att hon tycker det känns positivt att prata om barnen för hon har bara bra minnen när det
gäller dem.
2008-09-01, 03:00
  #4509
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Vet inte, men E minns att barnen satte sig för att se Bolibompa. Är det 18.00?

Ok! Då kan brottet ha ägt rum efter 18.00

Om vi spekulerar.
2008-09-01, 03:00
  #4510
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag hävdar ingenting. Jag tycker inte att det skrivna ordet är något bevis för att säkerhetsställa att en viss person har chattat eller skrivit sms. Det är ingen som har sett E. Hade någon åtminstone pratat med henne i telefon så är röstidentifiering mycket säkrare. Speciellt om det är någon man känner.

Sant du skulle kunna vara din syster, så visst kan det gå verkar inte helt omöjligt iallafall.
2008-09-01, 03:01
  #4511
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag hävdar ingenting. Jag tycker inte att det skrivna ordet är något bevis för att säkerhetsställa att en viss person har chattat eller skrivit sms. Det är ingen som har sett E. Hade någon åtminstone pratat med henne i telefon så är röstidentifiering mycket säkrare. Speciellt om det är någon man känner.
Nu är vi där igen.

Om det är mördaren som har pratat med E's syster på MSN så måste denne ha varit insatt i E och T's liv. Det diskuterades saker som bara E kände till enligt användare här. Men om vi tar ett lite vidare perspektiv, bara för sakens skull, så kan det vara så att också T kände till dessa saker. T är då gm enligt dig? Vem annars kan ha vetat dessa saker som det diskuterades om?
2008-09-01, 03:01
  #4512
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Det finns väl inget som tyder på att hon var på väg ut? Vart skulle hon då? Barnen var väl iklädda pyjamas och E hade väl heller inte kläder för att gå ut?
En av Es innersko låg på golvet vid diskbäcken den andre utanför köket vid sagas koja så det tål att spekuleras ifall E flytt huset och i farten tappat sandaletterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in