2008-08-21, 18:19
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Nu förstår jag inte vart du vill komma och jag orkar inte följa upp Tulpanpernillas påståenden och börja gräva mig blå i FUP. Jag påstår bara (förutsatt att jag tolkat utrycket Utlämnad rätt) att T fick tillbaka sin mobil det datum som Caramia hävdar att den togs i beslag. Vidare hävdar jag att Caramia blandat/blandar ihop två telefoner: E:s Nokia och T:s Ericson.

Som jag tolkar det så finns det en del frågetecken angående telefoner och sim-kort. Vore bra om allt blev klargjort en gång för alla.
Du hävdar en sak och Caramia en annan. Vem har rätt?
2008-08-21, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Som jag tolkar det så finns det en del frågetecken angående telefoner och sim-kort. Vore bra om allt blev klargjort en gång för alla.

Har du FUP? I sånt fall kan du själv grotta ner dig, informationen finns där. Den är inte lätt att hitta, men den finns där.

Har du inte den kan Tulpanen göra det, och när hon gör det så kan hon vara liiite självkritisk och inte bara haspla ur sig något utan att först ha dubbelkollat.

Jag har gjort det en gång, försökte igen igår och tydligen missade jag något, tänker inte göra det igen.
2008-08-21, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Hade det var en man som utdelade de slagen så hade skadorna varit ännu större.
Jag kan nästan garantera att E inte överlevt.

Tja jag vet inte, och jag vet inte om polisens tekniker har bedömt skadorna utifrån man/kvinna perspektiv.
Man kanske inte gör så här i Sverige?
2008-08-21, 18:26
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
`

Vad har det med T:s telefon att göra?

Blir lätt lite rörigt med alla telefoner och sim-kort.

Om du läst mina inlägg så ser jag frågetecken angående både E:S och T:s telefoner och sim-kort.

Den äldre mobiltelefonen som det står att man ej har undersökt raderade filer ska väl tydligen vara E:s.
2008-08-21, 18:28
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Om du läst mina inlägg så ser jag frågetecken angående både E:S och T:s telefoner och sim-kort.

Den äldre mobiltelefonen som det står att man ej har undersökt raderade filer ska väl tydligen vara E:s.

Fast nu var det ju en diskution om T:s mobil.
Annars håller jag med, det blir lätt lite rörigt.
2008-08-21, 18:29
Medlem
cookie777s avatar
Citat:

Ja det är väl den äldre Nokian, programvara för att ta fram raderade filer fungerade väl inte på en såpass gammal modell?
2008-08-21, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Ja det sista han påpekar, att en kvinna kan inte utdela lika stor åverkan som en man är rent ut sagt bullshit.. speciellt med en snickarhammare som det troligtvis är frågan om här.

i övrigt så stämmer väl hans slutsats enligt statistiken, men enligt samma statistik så hade NJ utfört detta och ingen annan. Det är bara att inse att detta är ett unikt fall där statistiken fallerar.

Enligt statistiken hade NJ eller T utfört brottet.

Men klart man kan ju inte lösa ett fall utifrån statistik. Man måste ju se på fallet man har framför sej. Men jag tycker att lika väl som NJ har blivit utredd och avförd så borde T ha blivit utredd och isf eventuellt avförd.
2008-08-21, 18:30
Bannlyst
Citat:

Ja det är Es, och den är undersökt, men de kunde inte läsa ut informationen med kabel eller annan uppkoppling utan var tvungna att ta informationen direkt från minneskretsen. Det är noga redovisat alltihop.
2008-08-21, 18:31
Medlem
Citat:
Jag har rätt!

För att kunna svara på vem som har rätt måste man först veta skillnaden mellan Ej fasttälld, fasttsälld resp utlämnad. Sedan är det bara att kolla de olika beslagsprotokollen där dessa statusbenämningar varierar.

Det är inte helt lätt att hålla isär de olika mobilerna så man får vara observant vilken mobil det handlar om men det framgår om man är noga. Innehållet är lite rörigt och jag hittar heller inte beslagsprotkoll som motsvarar samtliga telefoner med samtliga statusbeteckningar. Extra rörigt blir det beroende på att det även finns både mobiler och kort som är "solo".

Sätt igång och gräv, jag har redan gjort det en gång (tack vare Caramia, se tidigare länkade postningar) och det får räcka för mig.
Senast redigerad av Återfallsgäst 2008-08-21 kl. 18:35.
2008-08-21, 18:31
Bannlyst
Citat:

Åså den extra E fon hon sms:a NJ med, den som påstås var trasig. Så du har 3 och hålla reda på
2008-08-21, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vhyt
Enligt statistiken hade NJ eller T utfört brottet.

Men klart man kan ju inte lösa ett fall utifrån statistik. Man måste ju se på fallet man har framför sej. Men jag tycker att lika väl som NJ har blivit utredd och avförd så borde T ha blivit utredd och isf eventuellt avförd.

Jag highlightar dina två springande punkter ovan, din åsikt är att han inte är utredd, min åsikt är att han är det, eftersom tidpunkten för brottet är mer eller mindre fastställd och T omöjligt kunde vara hemma då.

Det skulle rent teoretiskt kunna vara jag också, men jag befann mig också 16 km från villan kl 19:06 och kunde således inte heller hinna dit och utföra dådet före 19:20 när sos larmades.
Enkel matematik..
2008-08-21, 18:34
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Åså den extra E fon hon sms:a NJ med, den som påstås var trasig. Så du har 3 och hålla reda på

Den påstås inte vara trasig, den är trasig.
Sen är det ju inget som hindrar att du använder ett annat simkort i en telefon om den inte är operatörlåst.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in