2008-08-26, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jag vet att det inte finns synska människor, ja.

Det håller jag absolut med dig om men det här handlade väl inte om något sådant?
2008-08-26, 20:11
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det håller jag absolut med dig om men det här handlade väl inte om något sådant?

https://www.flashback.org/showpost.php?p=12596665&postcount=3309

Rent skitsnack eller spågummor?
2008-08-26, 20:18
Medlem
PappasPralins avatar
T´s "oroskänslor"

Jag har för mig att T sagt att han hade en obehagskänsla (eller liknande) i kroppen den 17 mars. Sen kan ju det bero på många saker (eller inget alls) och är nog inte något vi ska försöka sammankoppla med det som sedan hände. Rena spekulationer så låt det vara.

Är dock beredd på att TulpanPernilla inom kort kontrar med utdrag ur FUP.
2008-08-26, 20:22
Medlem
Citat:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=12596665&postcount=3309

Rent skitsnack eller spågummor?

Jo jag har sett det där men att man får en obehaglig känsla utav en person har väl inget med spågummor att göra?

Att man ibland går runt med en konstig känsla i kroppen utan att kunna sätta fingret på vad det är har väl inte heller något med spågummor att göra?

Du överreagerar och övertolkar.
2008-08-26, 20:46
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Vad hade han köpt tulpaner för? Det fanns något kvitto på blomköp i hans jacka eller nåt.

How should I know? Men är det verkligen något att spekulera i? Varför köper man tulpaner... någon som fyller år kanske?
2008-08-26, 21:18
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Vad hade han köpt tulpaner för? Det fanns något kvitto på blomköp i hans jacka eller nåt.

De var väl på en fest har jag för mig.
Fast en packe tulpaner eller rosor brukar jag köpa lite närsom.
Det piffar ju upp lite i huset.
2008-08-26, 21:21
Medlem
nackepas avatar
Jag undrar över en sak. Hade inte E bråttom hem från jobbet av någon anledning?
2008-08-26, 21:28
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag har för mig att T sagt att han hade en obehagskänsla (eller liknande) i kroppen den 17 mars. Sen kan ju det bero på många saker (eller inget alls) och är nog inte något vi ska försöka sammankoppla med det som sedan hände. Rena spekulationer så låt det vara.

Är dock beredd på att TulpanPernilla inom kort kontrar med utdrag ur FUP.

Hur kunde han ens minnas att han hade oroskänslor innan dådet? Varför sa han detta i förhör? Lite knepigt är det.
2008-08-26, 21:28
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Japp, bl a den kvinna som E berättat om. E beskrev en obehaglig känsla när hon var på Konserthuset med sina barn den 16/3. En kvinna hade visat intresse för barnen på ett ovanligt och obehagligt sätt. CS har alibi för kvällen, hon var på restaurang med vänner i Stockholm.

Återgiver försvarets teori, observera det.

Det var på em. E, T och barnen var på konsert. Det kan isf varit CS som följt efter dem dit. Det står inte något om några obehagskänslor.

I Tilläggsprot. s. 642 säger E så här:

"Emma uppgav att hon har fått två minnesbilder. En av dem är från dagen innan det hände, på söndagen. De var
på Västerås konserthus. Togge började jobba och Emma gick för att hänga av sig kläderna och byta blöjor på
Saga då Max försvann. En kvinna kom fram till Emma. Hon hade långt mörkt hår och en keps eller som en
basker nerdragen ända till ögonen och Emmas första tanke var hur kan människan se något för Emma såg inte
hennes ögon. Kvinnan började prata engelska med Emma som inte kan prata engelska på det sättet som kvinnan
gjorde och hon såg att Emma letade efter Max. Kvinnan sa, din son, eller, han är på toaletten. Max kom
springande och Emma tackade så mycket. Kvinnan sa vilken söt, eller, vilken söt dotter. Strax därefter kom
Togge och han måste ha mött henne i trappen.
På fråga svarade Emma att hon inte minns vilken tid de kom till Västerås. Innan de åkte vet Emma att hon
väntade på att Saga skulle vakna för att hon hade sovit middag till två eller så. Sen åkte de till Västerås. De
kanske kom till Västerås vid tre, parkerade bilen och handlade lite innan. Hon gissar på fyra. Det var ett
evenemang som heter Musik direkt, det sändes också på radio. Emma så den här människan senare också, hon
gick förbi.
De var kvar där i några timmar. Emma tror att de åkte därifrån vid sex, halv sju."
2008-08-26, 21:34
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

T skulle ju ha bilen på em/kvällen så det är väl inget konstigt om E nu skyndade sig hem, eller?

Citat:
Flata.
Du är singel va!?

Edit: nytt svar på frågan, missuppfattning.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-26 kl. 21:42.
2008-08-26, 21:35
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa

Vad menar du nu?
2008-08-26, 21:38
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det var på em. E, T och barnen var på konsert. Det kan isf varit CS som följt efter dem dit. Det står inte något om några obehagskänslor.

I Tilläggsprot. s. 642 säger E så här:

"Emma uppgav att hon har fått två minnesbilder. En av dem är från dagen innan det hände, på söndagen. De var
på Västerås konserthus. Togge började jobba och Emma gick för att hänga av sig kläderna och byta blöjor på
Saga då Max försvann. En kvinna kom fram till Emma. Hon hade långt mörkt hår och en keps eller som en
basker nerdragen ända till ögonen och Emmas första tanke var hur kan människan se något för Emma såg inte
hennes ögon. Kvinnan började prata engelska med Emma som inte kan prata engelska på det sättet som kvinnan
gjorde och hon såg att Emma letade efter Max. Kvinnan sa, din son, eller, han är på toaletten. Max kom
springande och Emma tackade så mycket. Kvinnan sa vilken söt, eller, vilken söt dotter. Strax därefter kom
Togge och han måste ha mött henne i trappen.
På fråga svarade Emma att hon inte minns vilken tid de kom till Västerås. Innan de åkte vet Emma att hon
väntade på att Saga skulle vakna för att hon hade sovit middag till två eller så. Sen åkte de till Västerås. De
kanske kom till Västerås vid tre, parkerade bilen och handlade lite innan. Hon gissar på fyra. Det var ett
evenemang som heter Musik direkt, det sändes också på radio. Emma så den här människan senare också, hon
gick förbi.
De var kvar där i några timmar. Emma tror att de åkte därifrån vid sex, halv sju."

Hur kan det vara CS om hon har alibi?

Intressant det där att kvinnan är engelsktalande och har långt mörkt hår.

Kanske finns annat förhör där det står om obehagskänslorna eftersom försvaret använde detta i TR?

Kepskvinnan kan vara en alternativ gm eller medhjälpare till någon.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in