2008-08-24, 20:49
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
E sms T
FUP 1286
När han sätter sig i bilen så upptäcker han att han har fått ett sms från Emma där hon skriver
och frågar om hon ska ställa undan maten. Hellberg sms tillbaka och skriver då att han är
hemma om ca en timme.

Under denna tid innan T kommer hem har E även lagt på bordduken på bordet.
Jaha?
2008-08-24, 20:49
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Var det inte nån tidigare i tråden (eller tidigare trådar) som provkört båda vägarna och fått hyfsade tider, för mig att han hade gps åxå för att säkerställa farten utöver sin hastighetsmätare.

Tror det var i tidigare trådar. Stor skillnad med motorväg för att hålla en hög genomsnittshastighet. Kör man på 50- och 70-vägar så hamnar man alltid bakom bromsklossar hela tiden som man måste försöka att ta sig om.
Detta sänker snitthastigheten ganska mycket. Men det slipper du på motorvägen. Där kan du normalt sett hålla det höga tempot hela tiden.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Oftast kan man inte köra 20km/h över tillåten hastighet på 50- och 70-vägar hela tiden. Men det kan man på 110-väg.

2008-08-24, 20:50
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
E sms T
FUP 1286
När han sätter sig i bilen så upptäcker han att han har fått ett sms från Emma där hon skriver
och frågar om hon ska ställa undan maten. Hellberg sms tillbaka och skriver då att han är
hemma om ca en timme.

Under denna tid innan T kommer hem har E även lagt på bordduken på bordet.

Dröjer det en timme innan han kommer hem, så hade nog jag också dukat av bordet. Jag förstår inte riktigt vad du vill säga med det där inlägget?
2008-08-24, 20:54
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Men ditt antagande var fel. Därför har du haft fel sträcka hela tiden och då är inte dina uppgifter riktiga.

Kolla inlägg 2062.
Det är ett inlägg från mig till dig.
Där anger jag för dig att sträckan Hedströmmen-Arboga är 13 km.
Fast jag ber om ursäkt att jag uppger 200 m för mycket.
Och betänk att det är efter det Jag och Caramia kom på att han åkt den lilla vägen.

Det bevisar bara att du inte hängt med i tråden.

Att vi från början antog att han tog motorvägen är felaktig, ja.
Fast din kompis Nackepa vill fortfarande gärna ha det till att han åkte motorvägen.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 21:05.
2008-08-24, 20:57
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Ta den personen som jag besvarade det var i den undersökningen det framkom.

Alla bevis jag nu presenterar som inte finns i FUn finns i slasken.

Jag antar att du försöker göra dig rolig, vilket bara framställer dig själv som mer oseriös. Det är väldigt tråkigt för i ett debattforum är det mer regel än undantag att man har olika åsikter. Diskussioner förs framåt genom argumentation, där man presenterar sina åsikter och vad man grundar dessa på. Du bemöter andra här respektlöst och vägrar svara på raka frågor (se mina tidigare inlägg om du undrar vad jag syftar på). Hjälp till att föra tråden och diskussionerna framåt istället för att fastna i ett och samma hjulspår. Ett välment råd till dig är också att vara försiktig i dina påståenden. Att framföra sina egna åsikter och spekulationer är helt ok så länge man försöker klargöra att dessa just är personliga, inte fakta eller något som fastställts utom allt tvivel. Det du gör är att påstå saker utan att hänvisa till källa/underlag och precis som fisen du tidigare beskrev så sticker det i ögonen på många (däribland mig).

Jag (och säkert flera med mig) är intresserad av att höra vad du anser T´s motiv skulle vara, och varför du anser detta mer rimligt än att CS är gm (med tanke på den rad av indicier som leder till henne), och är tacksam om du kort kan redogöra för det här, utan att enbart hänvisa till FUn (som jag fortfarande har läst men tyvärr ej har tillgång till i skrivande stund).
2008-08-24, 20:58
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Tror det var i tidigare trådar. Stor skillnad med motorväg för att hålla en hög genomsnittshastighet. Kör man på 50- och 70-vägar så hamnar man alltid bakom bromsklossar hela tiden som man måste försöka att ta sig om.
Detta sänker snitthastigheten ganska mycket. Men det slipper du på motorvägen. Där kan du normalt sett hålla det höga tempot hela tiden.

Hoppas ni förstår vad jag menar. Oftast kan man inte köra 20km/h över tillåten hastighet på 50- och 70-vägar hela tiden. Men det kan man på 110-väg.

Hur vill du ha det.
Åkte han motorvägen eller lilla vägen?
2008-08-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Menar du att det inte spelar roll för det är han som bestämmer när 112 rings, eller att om han är hemma tidigare så minska tiden för ev Random gm.

För att se det behövs ett MOTIV anser jag och ett sådant har jag svårt att se gällande T.

Vad det gäller T och SOS ser jag inte heller något "misstänkt" i hans agerande.

Karln har helt enkelt inte något motiv för att slå två barn sönder och samman samt nästintill göra det samma med E.

Ni får nog läsa FUP bättre eller med större objektivitet. Han har storlek 45 och spåren som är säkrade har stl 40 eller 41...
2008-08-24, 21:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kolla inlägg 2062.
Och betänk att det är efter det Jag och Caramia om på att han åkt den lilla vägen.
Fast din kompis Nackepa vill fortfarande gärna ha det till att han åkte motorvägen.

Ja, motorvägen måste väl gå fortare? Måste ju vara en del trafik vid denna tid på dygnet. Segt med många bromsklossar på den lilla vägen? Ni som känner till de berörda vägsträckorna: Ärligt! Vilken väg är snabbast vid 18-tiden på kvällen?
2008-08-24, 21:02
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ja, motorvägen måste väl gå fortare? Måste ju vara en del trafik vid denna tid på dygnet. Segt med många bromsklossar på den lilla vägen? Ni som känner till de berörda vägsträckorna: Ärligt! Vilken väg är snabbast vid 18-tiden på kvällen?

Säkert går motorvägen fortare men då har han ca 16 km hem när mobilsamtalet startar.
2008-08-24, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av singalong
För att se det behövs ett MOTIV anser jag och ett sådant har jag svårt att se gällande T.

Vad det gäller T och SOS ser jag inte heller något "misstänkt" i hans agerande.

Karln har helt enkelt inte något motiv för att slå två barn sönder och samman samt nästintill göra det samma med E.

Ni får nog läsa FUP bättre eller med större objektivitet. Han har storlek 45 och spåren som är säkrade har stl 40 eller 41...

Om du har svårt så har inte jag det, finns mängder med olika motiv tidigare i denna tråden, sök för jag tror inte vår mod Hamilton vill att vi drar fram alla igen.

Sen kan det vara svårt för dig att diskutera med oss iomed att du redan har en personlig lösning, och då kan jag inte hjälpa dig.
Ps. Sen har jag aldrig påstått att T har normala fötter.
2008-08-24, 21:12
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Kolla inlägg 2062.
Fast jag ber om ursäkt att jag uppger 200 m för mycket.
Och betänk att det är efter det Jag och Caramia kom på att han åkt den lilla vägen.

Det bevisar bara att du inte hängt med i tråden.

Jo, jag har hängt med. Jag tog fram en tabell med given sträcka, med given strattid och hade hastigheter med jämna intervaller och från den räknade jag ut sluttider. Eftersom den ponerade sträckan inte var de sträcka som sedan påpekades till i längd så kommer jag nu poängtera framöver att den sträcka som sades och som det senare har ändrats till inte överens stämmer med uppgiften 12,8 km. Alltså har ni inte riktig sträcka i avstånd och därför har ni haft fel i era utläggningar.

Då den nya tabellen på 16 km inte heller är korrekt för att sträckan där hade ponerats till annan inkommen uppgift är den tabellen också fel. då de två påstådda sträkorna 13 km och 16 km är fel mot den verkliga på 12,8 km så har du kommit med fel uppgifter.
2008-08-24, 21:13
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Handlar inte om vilken som är snabbast, inte för mej.
Jag åker alltid över Valskog, Maja-skeka hem från Köping då den vägen dels är mer invand, dels kommer man ut snabbare från den i Köping o snabbare in i Arboga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in