Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför skulle de skiljas åt isåfall? Kan inte båda ha tagit tåget? Verkar bättre att ta med sig sakerna och dumpa dem någon annanstans än i Arboga.
Kanske var därför mammaren hamnade på flygplatsen. Vi vet ju inte vad som planerades i min hypotetiska teori men då teorin sedan övergick till blodig verklighet försvan allt dom planerat och det snarare var turen än organiserandet som gjorde att CS han med tåget och medhjälparen inte. Han kanske behövde vandra nått varv runt ytterområdena för att varva ner och acceptera att han föresten av livet troligast kommer att vakna med en skylt i pannan där det står barnamördare. Det skulle ju kunna vara någon som frörsvunnit mellan raderna eftersom han tagit livet av sig och inte var tysk kvinna och därför både död och oskylldig.
Flyktplaner i sådana brott är nog aldrig riktigt genomtänkta. Med tanke på allt som kan hända i våldsdåd blir ju planneringen en svår uppgift. Skadas jag kan jag inte springa med blodet sprutande genom folksamlingar, hur lång tid tasr det innan óffret upptäcks osv. Till dessa frågor kommer sedan viktigaste frågan är jag så iskall att jag kan titta konduktörn i ögonen, hålla den blodiga handen i fickan och se oberörd ut. All denna samanbitna självkontroll är det rätt få som kan klara av i sådana brott. I brott som handlar om att fixa massa pengar är det lättare det erbjuder ett lyxigare liv i botten. Inte risken att utpekas som den fegaste mördaren/mördarna i svensk kriminakhistoria,