2008-08-31, 04:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Går jag inte och lägger mig snart kommer min fru att vilja skiljas.

Bäst och sköta det med frun

Menade att de kanske inte sökt på rätt ställe? Vet inte hus lång sträcka det handlar om.
2008-08-31, 04:06
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Bäst och sköta det med frun

Menade att de kanske inte sökt på rätt ställe? Vet inte hus lång sträcka det handlar om.

Hon behöver ju inte ens följt med ända till ån. Då alla trodde farsan var skylldig var ju ån aldrig aktuell. Då funderade ju alla hur fan han han köra till Motala så snabbt. Sedan var det ju bara en ensamen Tyska folk försökte minnas och då kan ju en snubbe haft rätt lång sträcka på sig att dumpa nått om ens det var därför dom gick ditåt. Dom kan ju gått där för att dom tyckte det var för uppenbart med rakaspåret till stationen.
2008-08-31, 04:08
Bannlyst
Citat:
Hon behöver ju inte ens följt med ända till ån. Då alla trodde farsan var skylldig var ju ån aldrig aktuell. Då funderade ju alla hur fan han han köra till Motala så snabbt. Sedan var det ju bara en ensamen Tyska folk försökte minnas och då kan ju en snubbe haft rätt lång sträcka på sig att dumpa nått om ens det var därför dom gick ditåt. Dom kan ju gått där för att dom tyckte det var för uppenbart med rakaspåret till stationen.

eller för att hinna prata, om de nu skulle hinna innan tåget gick. du kommer inte ihåg om de gick sakta fort eller någe sånt
2008-08-31, 04:42
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Om vi rent hypotetiskt tänker oss CS och en okänd snubbe från närheten typ Köping Kungsör har slagit sina påsar ihop. Snubben har hon hittat genom Internet eftersom dårar brukar ha en förmåga att springa ihop förr eller senare. Dom har i alla fall planerat att misshandla Emma men det spårar ut. CS för att hon är avis och snubben hakar på eftersom han är lite störd, har dåligt självförtroende och hoppas få komma till med CS om han suportar henne. CS har ju både pattar och fitta så motivet att haka på för en snubbe med drifter finns ju. Dom har inte tänkt på att barnen skulle va med och att på nått sätt spårar allt ur och blir resultatet som det blev. Chockade irrar dom sig mot centrum där jag passerar dom. Där efter bestämmer dom sig för att skiljas åt för att skingra misstankarna och CS springer som den vankande men vana löperskan till tåget och har turen att hilla med 19 30 tåget. Den okände medhjälparen tassar en lång promenad i mörkret innan han långt senare kliver på ett tåg till sin närintillligande hemort.

CS vet ju då att det är lugnt så länge ingen söker ett par och den okända snubben vet att det är lugnt så länge CS kniper. Han vågar i alla fall aldrig yppa sin medverkan eftersom närheten till brottsplatsen skulle göra honom till västmanlands mest hatade.

Detta är en hypotes men visst fan skulle det kunna gått till så!

Varför skulle de skiljas åt isåfall? Kan inte båda ha tagit tåget? Verkar bättre att ta med sig sakerna och dumpa dem någon annanstans än i Arboga.
2008-08-31, 04:45
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tort
Känner du Emma Crap?

Vi har haft en del mailkontakt men inget som rört om CS är skylldig eller ej utan mest mina teorier om hur man fungerar med sorg. Det var hon som sökte upp mig!
2008-08-31, 04:47
Medlem
nackepas avatar
Citat:
eller för att hinna prata, om de nu skulle hinna innan tåget gick. du kommer inte ihåg om de gick sakta fort eller någe sånt

Ja, speciellt om de skulle skiljas åt. Snacka ihop sig lite. Undrar om det även går bussar till närliggande orter?
2008-08-31, 05:03
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför skulle de skiljas åt isåfall? Kan inte båda ha tagit tåget? Verkar bättre att ta med sig sakerna och dumpa dem någon annanstans än i Arboga.

Kanske var därför mammaren hamnade på flygplatsen. Vi vet ju inte vad som planerades i min hypotetiska teori men då teorin sedan övergick till blodig verklighet försvan allt dom planerat och det snarare var turen än organiserandet som gjorde att CS han med tåget och medhjälparen inte. Han kanske behövde vandra nått varv runt ytterområdena för att varva ner och acceptera att han föresten av livet troligast kommer att vakna med en skylt i pannan där det står barnamördare. Det skulle ju kunna vara någon som frörsvunnit mellan raderna eftersom han tagit livet av sig och inte var tysk kvinna och därför både död och oskylldig.

Flyktplaner i sådana brott är nog aldrig riktigt genomtänkta. Med tanke på allt som kan hända i våldsdåd blir ju planneringen en svår uppgift. Skadas jag kan jag inte springa med blodet sprutande genom folksamlingar, hur lång tid tasr det innan óffret upptäcks osv. Till dessa frågor kommer sedan viktigaste frågan är jag så iskall att jag kan titta konduktörn i ögonen, hålla den blodiga handen i fickan och se oberörd ut. All denna samanbitna självkontroll är det rätt få som kan klara av i sådana brott. I brott som handlar om att fixa massa pengar är det lättare det erbjuder ett lyxigare liv i botten. Inte risken att utpekas som den fegaste mördaren/mördarna i svensk kriminakhistoria,
2008-08-31, 05:06
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Vi har haft en del mailkontakt men inget som rört om CS är skylldig eller ej utan mest mina teorier om hur man fungerar med sorg. Det var hon som sökte upp mig!

Kan hon inte ha träffat den där snubben tidigare, genom T t.ex.?
Var inte hon med honom på tillställningar och så? Han jobbade ju med rockband mm. Kanske någon yngre kille med som du säger dåligt självförtroende. Kanske ovan med tjejer och lite udda. Någon som CS lätt kunde manipulera.
2008-08-31, 05:09
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:

DOM GICK MÅNMEDVETET MED SNUDD PÅ ATT DOM SKYNNDADE sig dom var på väg nånstans med med några droppar stress.
2008-08-31, 05:13
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Kan hon inte ha träffat den där snubben tidigare, genom T t.ex.?
Var inte hon med honom på tillställningar och så? Han jobbade ju med rockband mm. Kanske någon yngre kille med som du säger dåligt självförtroende. Kanske ovan med tjejer och lite udda. Någon som CS lätt kunde manipulera.

CS verkar ju kunna vara manipulativ och hittar hon en rätt snubbe med låg självkänska och självmordstankar kan hon med rätta trådarna och en visad bröstvårta emellanåt kan hon fixa sig en riktig Terminator"
2008-08-31, 05:27
Medlem
nackepas avatar
Citat:
CS verkar ju kunna vara manipulativ och hittar hon en rätt snubbe med låg självkänska och självmordstankar kan hon med rätta trådarna och en visad bröstvårta emellanåt kan hon fixa sig en riktig Terminator"

Jag har hela tiden lutat åt att om CS är skyldig så kan hon ha haft en kumpan. Kan vara som du säger den saknade pusselbiten. Finns ju en del frågetecken som kanske kan förklaras med detta scenario. Bl.a. det där med runstenarna och hemliga vänner. Även som du säger att de var ett par medan polisen har frågat vittnen om de sett en kvinna. En del är säkert skeptiska mot denna tanke. De tror inte att någon skulle kunna vara med på detta. Men jag kan absolut tänka mig denna teori. Finns tyvärr potentiella offer som kan manipuleras till vadsomhelst. Speciellt om det inte var menat att spåra ur såpass mycket som det gjorde. Men då var det försent.
2008-08-31, 06:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Skulle vara roligt att höra alla som är aktiva i den här tråden berätta vem eller vilka de ser som alternativa gm? Någon som vill börja?

Ja, det hade jag gärna gjort...
Men mina alternativa teorier DUGER ju inte...
Vi får ju bara diskutera de som nämns i FUP -
o är utredda/avskrivna av polis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in