2008-08-29, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av John A Genzale
Ja mot utredningen till Engla så hade väl dom tagit in ett medium .
Och vad jag personligen har att säga om en så kallad minnes expert så är det väl inte nån större skillnad.

Mediumet lyssnar på sin inre röst och "har" kontakt uppåt, minnesexparten har studerat hjärnan och jobbar mer praktiskt... så visst finns det skillnad.
2008-08-29, 13:48
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Men förstår du inte vad jag säger? Jag vet inte vem som är skyldig. Därför har jag flera olika teorier. Jag vill att den som har gjort detta ska fällas utan att det finns minsta tvivel. Du får det hela att låta som en tävling. Om CS är skyldig och det finns otvivelaktig bevisning för det så ska hon fällas. I nuläget finns tvivel som öppnar för andra alternativa gm.

Mitt primära mål är att den eller de skyldiga kommer att fällas. Det bästa vore ett erkännande eftersom det kan bli svårt att fälla någon med bevisning i detta brott.

Men du har ju ingenting som pekar på att dina teorier stämmer.
Det är ju inget annat än teorier.
Teorier kan väl alla ha, men kom med något vettigt som styrker dina teorier.
Rätten har funnit C.S skyldig, ev måste rättegång göras om.
Om hon även då fälls så kommer du att ha dina teorier.
2008-08-29, 13:52
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Om du har "mer på fötterna" är väl skit samma. Frågan är om gm hade något på fötterna? Har du något konkret där, Watson?

Det har bevisligen hänt förut att psykiskt sjuka har mördat barn på plötslig ingivelse. Det enda problemet med en riktigt psyksjuk som gm är att de ofta brukar påträffas i närheten av brottsplats, enligt vad jag läste i en tidningsartikel som tog upp ett annat fall. De gör alltså inga större ansträngning att fly. Sedan skulle nog inte en psyksjuk bry sig om DNA-spår. Bristen på analyserbara DNA-spår har dock förklarats med alla som gick omkring i hallen och förstörde spår. Vad vet jag?

Men det finns också individer (som inte lider av någon akut psykos) som fantiserar om att skada och mörda barn. Kan det finnas någon sådan person i Arboga? Eller kan en utsocknes ha läst bloggarna? Skarpnäcksmördaren Sovdat slaktade ju ett par och deras hund för att han var avundsjuk på deras lycka.

Ett par vans eller?

Det skulle ju vara århundradets otur för C.S om psyksjuk männsiska mördar barnen samtidigt som hon, just hon, som det finns en massa indicier mot befinner sig i Arboga.
Inte ens du kan väl tro på ett sådant sammanträffande.?
2008-08-29, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Ett par vans eller?

Det skulle ju vara århundradets otur för C.S om psyksjuk männsiska mördar barnen samtidigt som hon, just hon, som det finns en massa indicier mot befinner sig i Arboga.
Inte ens du kan väl tro på ett sådant sammanträffande.?

Kan du svara på hur många i Arboga som har skor med denna sula.
Kan du tala om hur många Arbogabor som inte har alibi då brottet skedde.
Kan du tala om hur många av dessa är mörkhåriga.
Hur många av dessa har haft ihop det med T.

När du är färdig med detta har du några nya friska kandidater att välja mellan...
Sen kan du börja prata om "sammanträffanden"
2008-08-29, 13:57
Bannlyst
Spår på brottsplats.

Emma öppnar dörren och hinner nästan inte överblicka situationen förrän första hammarslaget träffar hennes hjässa
När E är ur spel koncentrerar sig GM på barnen, vilket går snabbt.
Anfallet är så oväntat och brutalt att motåtgärder ej hinner mobiliseras

Eftersom motstånd är omöjligt klarar sig angriparen från att hamna i handgemäng med offren och därmed riskera att lämna spår efter sig , i form av hud och hår.
Gjorde man ett test av liknande situation på ,säg 100 "dockor" konstruerade som människor - hur många procent av fallen skulle det kunna påvisas "bevis" från GM ???
Vet ej , men skulle gissa på 1-4 %.

Detta eftersom många verkar tro att C är oskyldig eftersom att det ej finns DNA från henne på brottsplatsen.

Jag menar - det vore sensationellt OM det fanns DNA från henne efter en sådan blixtattack.
Mvh,Wolfis
2008-08-29, 14:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Men du har ju ingenting som pekar på att dina teorier stämmer.
Det är ju inget annat än teorier.
Teorier kan väl alla ha, men kom med något vettigt som styrker dina teorier.
Rätten har funnit C.S skyldig, ev måste rättegång göras om.
Om hon även då fälls så kommer du att ha dina teorier.

Om CS frias finns en del lösa trådar att ta tag i. När polisen börjar med det så kanske det finns lite mer som pekar mot en alternativ gm. Tills dess garderar jag mig med flera teorier. Det tycker jag är sunt.
2008-08-29, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
Emma öppnar dörren och hinner nästan inte överblicka situationen förrän första hammarslaget träffar hennes hjässa
När E är ur spel koncentrerar sig GM på barnen, vilket går snabbt.
Anfallet är så oväntat och brutalt att motåtgärder ej hinner mobiliseras

Eftersom motstånd är omöjligt klarar sig angriparen från att hamna i handgemäng med offren och därmed riskera att lämna spår efter sig , i form av hud och hår.
Gjorde man ett test av liknande situation på ,säg 100 "dockor" konstruerade som människor - hur många procent av fallen skulle det kunna påvisas "bevis" från GM ???
Vet ej , men skulle gissa på 1-4 %.

Detta eftersom många verkar tro att C är oskyldig eftersom att det ej finns DNA från henne på brottsplatsen.

Jag menar - det vore sensationellt OM det fanns DNA från henne efter en sådan blixtattack.
Mvh,Wolfis

Finns det i verkligheten en sån genomförd test överhuvudtaget, som vetenskapligt ger resultatet 1-4 %.

Förutom avsaknad av dna så finns det okända fingeravtryck och hår på platsen, detta talar för en alternativ gm så länge det inte är utrett vem dessa tillhör...
2008-08-29, 14:04
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se

När du är färdig med detta har du några nya friska kandidater att välja mellan...

Tänkvärda ord. Polisen kanske kunde börja med att kontrollera fler i bekantskapskretsen för att om möjligt kunna matcha de oidentifierade spår som finns på brottsplatsen?
2008-08-29, 14:10
Medlem
Citat:
Finns det i verkligheten en sån genomförd test överhuvudtaget, som vetenskapligt ger resultatet 1-4 %.

Förutom avsaknad av dna så finns det okända fingeravtryck och hår på platsen, detta talar för en alternativ gm så länge det inte är utrett vem dessa tillhör...

Nej det gör det absolut inte, det talar inte för någonting ärligt talat, det enda det säger är att det finns fingeravtryck och hår i huset som man inte lyckats hitta en "ägare" till.
2008-08-29, 14:13
Medlem
watson6669s avatar
Citat:

Du glömde, hur många Arbogabor har kartlagt familjen?
Hur många Arbogabor hatar familjen?
Hur många Arbogabor som slarvat bort sina skor precis efter morden?
Hur många Arbogabor har en hammare som är försvann innan morden och inte återfunnits.
En sak ska du lära dig.
Det har ingen betydelse om det är 100 arbogabor som har Vansskor om de inte kan visa upp samma indiciekedja vad gäller dem.
Varje indicie för sig själv gör ingen till mördare men sammantaget blir det en helt annan historia.
2008-08-29, 14:22
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Det har ingen betydelse om det är 100 arbogabor som har Vansskor om de inte kan visa upp samma indiciekedja vad gäller dem.
Varje indicie för sig själv gör ingen till mördare men sammantaget blir det en helt annan historia.

Om CS frias och polisen finner en ny misstänkt genom t.ex. de spår man funnit på brottsplatsen. De börjar gräva och hittar en rad indicier. Då kan det ju finnas en mycket stark indiciekedja mot denna alternativa gm och dessutom teknisk bevisning.
2008-08-29, 14:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nej det gör det absolut inte, det talar inte för någonting ärligt talat, det enda det säger är att det finns fingeravtryck och hår i huset som man inte lyckats hitta en "ägare" till.

Du menar att åka tåg till Arboga är mer bevis?
Hur många är det som brukar spontan åka med tåg till Arboga, är det där du vill söka alternativa GM. (pendlare går bort)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in