2008-08-23, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Ja om man nu Gillar C som GM och det finns ett T barn, för än så länge har Åkis bara haft en full kille som fått nobben som bevis för att hon inte varit gravid...

Det där är ju inte heller sant, som sagt passar inte sanningen och bevis, hitta på något vad som helst, bara det ser bra ut för CS/dåligt ut för T

Så länge du slänger ur dig uppenbara lögner kommer jag beslå dig med dem.
2008-08-23, 12:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Det där är ju inte heller sant, som sagt passar inte sanningen och bevis, hitta på något vad som helst, bara det ser bra ut för CS/dåligt ut för T

Så länge du slänger ur dig uppenbara lögner kommer jag beslå dig med dem.

Menar du att Det inte är sant om den berusade killen, då är det inte mig du skall anklaga för lögn, om man verkligen var intresserad kunde de tagit in en barnmorska iallafall som vittne. Om du hävdar lögn får du åxå bevisa att det är en lögn inte bara kasta ur dig saker när du är arg. Kan vi återgå till ämnet.
2008-08-23, 12:30
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ja om man nu Gillar C som GM och det finns ett T barn, för än så länge har Åkis bara haft en full kille som fått nobben som bevis för att hon inte varit gravid...

Det stämmer ju för övrigt inte det minsta överens med verkligheten. Har du inte följt med i rättegången eller tagit del av förhören?

Vill också gärna ha din förklaring på mitt inlägg där jag kommenterar dig och msn. https://www.flashback.org/showpost.php?p=12550134&postcount=2407
2008-08-23, 12:32
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Vilka uppenbara lögner menar du?

Diskutera nya förslag? Sanningen är ju att ingen av er som hela tiden motsätter sig våra teorier är intresserade av annan gm än CS.

En ny tanke jag har är att gm fått lite hjälp av någon. Det är väl ett nytt förslag?

Det finns massor på exempel på lögner i tråden:
Att T önskar livet ur Saga
Att T inte är utredd av polis.
Att polisen enbart inriktat sig på CS som gm.
M fl.

Jag försökte pigga upp tråden med lite friskt blod i form av glassbilschaufförer men det fick ingen respons...

Ditt fetmarkerade förslag är inte nytt men ändå värt att titta på, såklart!
Det innehåller nämligen ingen LÖGN!

Sen Bävern vill jag gärna veta mer om Arbogas hundpatrull o din polishund, du kanske missat att jag frågat om det?
2008-08-23, 12:32
Bannlyst
Citat:
Menar du att Det inte är sant om den berusade killen, då är det inte mig du skall anklaga för lögn, om man verkligen var intresserad kunde de tagit in en barnmorska iallafall som vittne. Om du hävdar lögn får du åxå bevisa att det är en lögn inte bara kasta ur dig saker när du är arg. Kan vi återgå till ämnet.

Du skriver att den enda som förnekat graviditeten är en full kille, och så är inte fallet, vartenda vittne som tillfrågats, inklusive den hon åkte till Grekland med i hög-gravid tillstånd förnekar att hon kan ha varit gravid.

Det är alltså en hel hög med människor som således har vittnat i frågan = du ljög igen.
Eller var det ännu en av dina berömda felskrivningar?
2008-08-23, 12:35
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Det hjälper ju inte. När lögnen är bevisad så kryper du tillbaka som den ynklige lögnare du är, och vägrar svara på frågor.

Angående graviditeten så finns bl.a. detta. Var detta vittne också berusat?
http://vasteras.expressen.se/Nyheter/1.1261265/tyskans-van-jag-tvivlar-pa-att-hon-varit-gravid
2008-08-23, 12:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Men det är ju inte riktigt samma sak som att ha en msn-konversation med någon, där ni för en dialog om privata saker under längre tid!!!

Och för övrigt har du ju ingen aning om ifall den som tagit emot ditt meddelande (enligt ditt exempel ovan) på msn verkligen köper att du är någon annan! Den/de kan ju lika gärna tycka att ditt svar är konstigt, eller avvikande från hur den person du låtsas vara, brukar kommunicera. Om du sen loggar ur på en gång får du ju aldrig veta deras reaktion, eller hur!

Jag ser det som möjligt att gm chattat med E:s syster. Har läst vad de pratat om och ser detta som en möjlighet. Det finns andra som ser det som omöjligt.
2008-08-23, 12:37
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
T är ju inte misstänkt! Han är avförd från utredningen på solklara grunder, det fanns ingen chans att han kunde genomföra brottet då han bevisligen ej befann sig på brottsplatsen när attackerna skedde. Detta är ingen gissning från min sida utan fakta från FUP´n (som jag för övrigt också tagit del av).
Citatet ovan är ett typexempel på obetydlig tankeverksamhet och insikt i hur polis och åklagare arbetar. Det verkar som om många här har förläst sig på dåliga deckare och betraktar FUP som en sådan, d.v.s. som om i denna står allt relevant i målet och innehåller alla ledtrådar för att lösa fallet. Den FUP som nu framtagits är ett (uselt och närmast i panik framtaget) försök att få CS fälld för dådet vilket betyder att den innehåller allt som misstänkliggör CS och skall försöka utesluta andra gm. Den är således inte objektiv. En FUP med exempelvis T som misstänkt hade garanterat sett annorlunda ut och man hade ifrågasatt varenda tidsangivelse och avstånd som telefonpejling och annat man fått sig given visat. Man hade med allra största säkerhet lyckats (vridit, vänt och vid behov förvanskat) hitta ett tidsfönster för T att utföra allt som ansetts krävts. Polis och utredare vill alltid vara behjälplig förundersökningsledaren och har man blivit presenterad ett huvudspår blir alla glada och det blir mycket lättare att arbeta vidare. Detta 'får' man inte göra men så fungerar det i praktiken.

Kort sagt: Att be om källhänvisning i denna FUP för att stödja en misstanke/spekulation kring en annan gm än CS är mer än lovligt obegåvat och sinnesslött. Tyvärr är PappasPralin långt ifrån ensam om detta i denna tråd.

Till sist: Jag vill med detta inlägg inte ens antyda att jag tror på varken CSs eller Ts skuld.
2008-08-23, 12:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wildone69
Du skriver att den enda som förnekat graviditeten är en full kille, och så är inte fallet, vartenda vittne som tillfrågats, inklusive den hon åkte till Grekland med i hög-gravid tillstånd förnekar att hon kan ha varit gravid.

Det är alltså en hel hög med människor som således har vittnat i frågan = du ljög igen.
Eller var det ännu en av dina berömda felskrivningar?

Nu anser jag kanske inte att berusade är bästa vittnen spec inte om de åxå fått nobben, men om det varit en nykter barnmorska eller en undersökning utförd av läkare då skulle det varit trovärdigt. Att Åkis inte tar in kvalificerade vittne är hans sak, men då kanske han inte skulle fått det svar han ville.
2008-08-23, 12:42
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Citatet ovan är ett typexempel på obetydlig tankeverksamhet och insikt i hur polis och åklagare arbetar. Det verkar som om många här har förläst sig på dåliga deckare och betraktar FUP som en sådan, d.v.s. som om i denna står allt relevant i målet och innehåller alla ledtrådar för att lösa fallet. Den FUP som nu framtagits är ett (uselt och närmast i panik framtaget) försök att få CS fälld för dådet vilket betyder att den innehåller allt som misstänkliggör CS och skall försöka utesluta andra gm. Den är således inte objektiv. En FUP med exempelvis T som misstänkt hade garanterat sett annorlunda ut och man hade ifrågasatt varenda tidsangivelse och avstånd som telefonpejling och annat man fått sig given visat. Man hade med allra största säkerhet lyckats (vridit, vänt och vid behov förvanskat) hitta ett tidsfönster för T att utföra allt som ansetts krävts. Polis och utredare vill alltid vara behjälplig förundersökningsledaren och har man blivit presenterad ett huvudspår blir alla glada och det blir mycket lättare att arbeta vidare. Detta 'får' man inte göra men så fungerar det i praktiken.

Kort sagt: Att be om källhänvisning i denna FUP för att stödja en misstanke/spekulation kring en annan gm än CS är mer än lovligt obegåvat och sinnesslött. Tyvärr är PappasPralin långt ifrån ensam om detta i denna tråd.

Till sist: Jag vill med detta inlägg inte ens antyda att jag tror på varken CSs eller Ts skuld.

Jo men visst, vi säger så.
2008-08-23, 12:42
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag ser det som möjligt att gm chattat med E:s syster. Har läst vad de pratat om och ser detta som en möjlighet. Det finns andra som ser det som omöjligt.
Då måste gm vara någon med insyn i familjen. Någon som känner till semesterplaner, barnpassning, S sjukdom och inflyttningsfest. Random gm är alltså då uteslutet. Den enda som då kan komma ifråga är T och han var bevisligen inte hemma när konversationen på msn utspelade sig.

Vem är då gm i din teori?
2008-08-23, 12:44
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow

Om vi nu ska jämföra trovärdiga källor så känns FUP o folk som var på platsen MYCKET trrovärdigare än de som ägnar sina dagar åt att ljuga den här tråden full, vet man inte ens vad en polishund är/gör men måste uttala sig om det som expert i alla fall så har jag svårt att se den personen som trovärdig.
Sedan har vi media, nej, jag tror inte det, min bedömning är att av de "källor" vi har tillgång till så är fortfarande FUP den mest tillförlitliga...trots sina brister!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in