2008-08-24, 21:16
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om du har svårt så har inte jag det, finns mängder med olika motiv tidigare i denna tråden, sök för jag tror inte vår mod Hamilton vill att vi drar fram alla igen.

Sen kan det vara svårt för dig att diskutera med oss iomed att du redan har en personlig lösning, och då kan jag inte hjälpa dig.
Ps. Sen har jag aldrig påstått att T har normala fötter.
Så länge det inte rör sig om uppenbart tramsande kan du dra hur många motiv du vill.

Gör gärna en sammanställning i ett inlägg så är det överskådligt också.

// Mod
2008-08-24, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Handlar inte om vilken som är snabbast, inte för mej.
Jag åker alltid över Valskog, Maja-skeka hem från Köping då den vägen dels är mer invand, dels kommer man ut snabbare från den i Köping o snabbare in i Arboga.

Hur ser den vägen ut från Hedströmmen och fram till Arboga?
Hastighetsbegränsning?

Hur lång tid tar det för dig att köra sträckan Köping-Arboga?
2008-08-24, 21:18
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Jo, jag har hängt med. Jag tog fram en tabell med given sträcka, med given strattid och hade hastigheter med jämna intervaller och från den räknade jag ut sluttider. Eftersom den ponerade sträckan inte var de sträcka som sedan påpekades till i längd så kommer jag nu poängtera framöver att den sträcka som sades och som det senare har ändrats till inte överens stämmer med uppgiften 12,8 km. Alltså har ni inte riktig sträcka i avstånd och därför har ni haft fel i era utläggningar.

Då den nya tabellen på 16 km inte heller är korrekt för att sträckan där hade ponerats till annan inkommen uppgift är den tabellen också fel. då de två påstådda sträkorna 13 km och 16 km är fel mot den verkliga på 12,8 km så har du kommit med fel uppgifter.

Nu har inte jag gjort någon tabell.
Jag uppgav för dig att sträckan Hedströmmen-Arboga var 13 km efter det att Caramia och jag upptäckte att han tog den lilla vägen.
Att du inte tog till dig den uppgiften är ditt problem.
Den är 200 meter fel men det kan jag bjuda på.

Sen kan man lägga till 1 kilometer till startpunkt för polisens mätningar och så startar samtalet 19.06.33 och inte 19.06.00
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 21:25.
2008-08-24, 21:20
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singalong
För att se det behövs ett MOTIV anser jag och ett sådant har jag svårt att se gällande T.

Vad det gäller T och SOS ser jag inte heller något "misstänkt" i hans agerande.

Karln har helt enkelt inte något motiv för att slå två barn sönder och samman samt nästintill göra det samma med E.

Ni får nog läsa FUP bättre eller med större objektivitet. Han har storlek 45 och spåren som är säkrade har stl 40 eller 41...

Förstår det omöjliga att se motiv om det berör någon man känner.

Om vi spekulerar i T som alternativ gm så tror jag att detta var helt oplanerat.

Motivet skulle kunna vara T:s möjliga barn med CS. T och E har tydligen diskuterat angående barnets existens innan dådet. T var plastpappa åt E:s barn och kanske han nu hade ett eget. Bortadopterat? Ganska vanligt att sådana här saker ställer till det i ett nytt förhållande. T kanske ville kolla upp om det stämde med att han hade ett biologiskt barn. Detta kanske inte passade E? Han ville - hon ville inte. Det kan ha varit mycket tjafs och bråk om detta. E kanske ställde ultimatum och då rinner bägaren över på T som fullständigt blixtrar till i raseri. Starka känslor kan ha väckts inom honom.

Nu är detta bara en teori om ett möjligt motiv. Det finns fler.

Och det finns fler alternativa gm.
2008-08-24, 21:24
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Handlar inte om vilken som är snabbast, inte för mej.
Jag åker alltid över Valskog, Maja-skeka hem från Köping då den vägen dels är mer invand, dels kommer man ut snabbare från den i Köping o snabbare in i Arboga.

Jag tar alltid snabbaste vägen. Även om den är längre.
2008-08-24, 21:29
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Hur vill du ha det.
Åkte han motorvägen eller lilla vägen?

Det beror på hur många km av sträckan som är motorväg? Vet du det?
2008-08-24, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Hur ser den vägen ut från Hedströmmen och fram till Arboga?
Hastighetsbegränsning?

Hur lång tid tar det för dig att köra sträckan Köping-Arboga?

Här är en testkörning som fanns bak i de äldre trådarna.

Ursprungligen postat av haj69
Har som jag skrev att jag skulle göra, provkört sträckan från smedjan till v-gatan. Tid från smedjan ut till E18, vid Big inn, normalhastighet alltså lite över 50 men följde trafikrytmen= 3 min och 30 sek. Nu till motorvägskörningen, bestämde mig för att först köra 130 km/h dvs. 20 km/h över hastighetsgräns (Farthållare). Från Big Inn till avfarten Arboga V vid dinners = 6 minuter 20 sek. Från avfart till v-gatan med samma förutsättningar som i köping = 3 min. Första körningen tog alltså 12 minuter och 50 sek.
Körde sen sträckan tillbaka till köping. V-gatan - E18 = 2 min 50 sek. E18 Stora sätra till Köping S = 4 minuter, 130 km/h denna gång med (bytte sträcka och kör denna gång Ängebyleden in mot köping) Från E18 till smedjan denna väg tog 3 min och 50 sek. Totaltiden för denna sträckning 10 minuter och 40 sek.
Ville bara testköra för att verifiera tidigare diskussioner ang. körtiden, så nu har vi fakta på tiderna för detta, om det nu skulle finnas intresse för det.
2008-08-24, 21:35
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag antar att du försöker göra dig rolig, vilket bara framställer dig själv som mer oseriös. Det är väldigt tråkigt för i ett debattforum är det mer regel än undantag att man har olika åsikter. Diskussioner förs framåt genom argumentation, där man presenterar sina åsikter och vad man grundar dessa på. Du bemöter andra här respektlöst och vägrar svara på raka frågor (se mina tidigare inlägg om du undrar vad jag syftar på). Hjälp till att föra tråden och diskussionerna framåt istället för att fastna i ett och samma hjulspår. Ett välment råd till dig är också att vara försiktig i dina påståenden. Att framföra sina egna åsikter och spekulationer är helt ok så länge man försöker klargöra att dessa just är personliga, inte fakta eller något som fastställts utom allt tvivel. Det du gör är att påstå saker utan att hänvisa till källa/underlag och precis som fisen du tidigare beskrev så sticker det i ögonen på många (däribland mig).

Jag (och säkert flera med mig) är intresserad av att höra vad du anser T´s motiv skulle vara, och varför du anser detta mer rimligt än att CS är gm (med tanke på den rad av indicier som leder till henne), och är tacksam om du kort kan redogöra för det här, utan att enbart hänvisa till FUn (som jag fortfarande har läst men tyvärr ej har tillgång till i skrivande stund).

Fråga inte mig utan fråga den personen jag besvarade. Det var ju han eller hon som kom med påståendet om den undersökningen.
2008-08-24, 21:45
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Men du uppgav sträckan till 16 km och påpekade att tabellen med den ponerade sträckan om 10 km var fel. Men eftersom du uppgav fel längd på sträckan så ljuger du.

Gör dig inte dum.
Jag skickade ett inlägg till dig där det står 13km.
Inlägg 2062.
Varför läste du inte det?
16 km var innan vi fick klart för oss att det var lilla vägen han åkte.
10 km är fortfarande fel vid aktuell tidpunkt.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-24 kl. 21:50.
2008-08-24, 21:45
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Här är en testkörning som fanns bak i de äldre trådarna.

Ursprungligen postat av haj69
Har som jag skrev att jag skulle göra, provkört sträckan från smedjan till v-gatan. Tid från smedjan ut till E18, vid Big inn, normalhastighet alltså lite över 50 men följde trafikrytmen= 3 min och 30 sek. Nu till motorvägskörningen, bestämde mig för att först köra 130 km/h dvs. 20 km/h över hastighetsgräns (Farthållare). Från Big Inn till avfarten Arboga V vid dinners = 6 minuter 20 sek. Från avfart till v-gatan med samma förutsättningar som i köping = 3 min. Första körningen tog alltså 12 minuter och 50 sek.
Körde sen sträckan tillbaka till köping. V-gatan - E18 = 2 min 50 sek. E18 Stora sätra till Köping S = 4 minuter, 130 km/h denna gång med (bytte sträcka och kör denna gång Ängebyleden in mot köping) Från E18 till smedjan denna väg tog 3 min och 50 sek. Totaltiden för denna sträckning 10 minuter och 40 sek.
Ville bara testköra för att verifiera tidigare diskussioner ang. körtiden, så nu har vi fakta på tiderna för detta, om det nu skulle finnas intresse för det.

Tack för grävandet.
Jag börjar själv bli sugen att testköra de sista 16 kilometrarna.
Hur många kilometer av sträckan är motorväg?
Senast redigerad av nackepa 2008-08-24 kl. 21:51.
2008-08-24, 21:56
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Fråga inte mig utan fråga den personen jag besvarade. Det var ju han eller hon som kom med påståendet om den undersökningen.

Det är ju du som påstått att T´s motivbild framgår i förhöret med E!
Citat:
Vad har du då för fakta eftesrom Torgny har möjlighet till att ha utfört dådet ensam samt att han har ett motiv för att ha utfört det. Motivbilden ligger klar i Emms förhör om man läser på noga.

Kan du vara vänlig och förklara ditt påstående?
2008-08-24, 22:18
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Sorry om jag stör, men läser du lite tillbaka i tråden så står det om motivet, så slipper man skriva svar megamånga gånger till dig.

Jag har följt tråden från början, och ber om ursäkt om jag missat detta, men jag kan inte hitta något inlägg där SingleStar klart och tydligt redogjort för den motivbild h*n anser T ha.

Men om du vet mer om detta bävern, kanske du kan posta länken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in