2008-08-20, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Nu blev det klurigt när nån av de ljuger, det har ju varit så viktigt att lyfta fram om andra.

Dina lögner då, klurar du på de än?
2008-08-20, 01:58
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nu blev det klurigt när nån av de ljuger, det har ju varit så viktigt att lyfta fram om andra.
Ljug behöver det inte vara men däremot att ord står mot ord, vem minns rätt.
Kanske fler personer som vart i kontakt med paret denna dag kan ge klarhet hur det ligger till.
2008-08-20, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kanske fler personer som vart i kontakt med paret denna dag kan ge klarhet hur det ligger till.

Skulle du vilja bringa lite klarhet i de frågor jag och BoISaren nu ställt till dig?
2008-08-20, 02:00
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Varför vill du sparka igång Bubbas-spåret?
Du är ju helt övertygad om att CS är skyldig.
Är det för att dra uppmärksamheten från T-spåret?

Intressant förresten att T säger att E hade bilen fast hon säger att hon promenerade. Undrar vilket som stämmer?
Det finns ofta flera alternativ att reda ut. Du kan se att jag följt diskussionen kring T och tider med mera de senaste dagarna. Om uppgifterna som kommer fram är rent felaktiga så är det intressant. Det gällde en rad av uppgifterna om T vilket kom fram tydligt. Det är också upprörande när vissa kommer med rena lögner eller läser saker som fan läser bibeln. Men det hindrar inte att det finns anledning att intressera sig för vad man vet och inte vet, och att spekulera åt olika håll.

Ibland sägs det att ingen är skyldig förrän de har dömts, eller att man inte ska ha någon uppfattning för att rätten har sagt sitt. Detta är nonsens, vilket jag påpekat ett antal gånger. Jag har ingen som helst respekt för rättens förmåga att sätta sig över naturlagarna.
2008-08-20, 02:00
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Är det inte lika klurigt när du ljuger om T's närvaro vid brottsplatsen vid tidpunkten för brottet? Kanske vill du förklara dig?

Detta var till beaver men jag tycker ändå att det med bilen kan vara viktigt. Antingen ljuger T eller så kommer E inte ihåg rätt.
2008-08-20, 02:04
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Skulle du vilja bringa lite klarhet i de frågor jag och BoISaren nu ställt till dig?
Jag anser att du och BoISaren kan chatta varann istället och bolla era frågeställningar till lika hjärna leka bäst.
2008-08-20, 02:07
Medlem
Citat:
Jag anser att du och BoISaren kan chatta varann istället och bolla era frågeställningar till lika hjärna leka bäst.

Nu är ju frågorna ställda till dig och inget annat, varför vill du inte besvara de?

Här är de igen så du slipper bläddra tillbaks i tråden:

Citat:
Men om du anser att tiden är för knapp för att CS skall ha hunnit med det så finns inga andra alternativ kvar förutom T, eller hur?

Hur lång tid skulle det ha behövts, enligt dig, för att någon annan än T skulle kunna vara skyldig?

Citat:
Hur skulle en random GM kunnat hunnit med att utföra dådet om inte CS hunnit?

Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tillägg:
Varför har inte random gm lämnat DNA som ni påstår måste finnas?

Det är ju ytterst relevanta frågor för trådarnas ämne tycker jag...
2008-08-20, 02:08
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det finns ofta flera alternativ att reda ut. Du kan se att jag följt diskussionen kring T och tider med mera de senaste dagarna. Om uppgifterna som kommer fram är rent felaktiga så är det intressant. Det gällde en rad av uppgifterna om T vilket kom fram tydligt. Det är också upprörande när vissa kommer med rena lögner eller läser saker som fan läser bibeln. Men det hindrar inte att det finns anledning att intressera sig för vad man vet och inte vet, och att spekulera åt olika håll.

Ibland sägs det att ingen är skyldig förrän de har dömts, eller att man inte ska ha någon uppfattning för att rätten har sagt sitt. Detta är nonsens, vilket jag påpekat ett antal gånger. Jag har ingen som helst respekt för rättens förmåga att sätta sig över naturlagarna.

Helt okej att du bemöter uppgifter om T.
Jag vet att du är övertygad om att CS är gm.
Därför blir du ej trovärdig när du slänger in nya teori-spår.
Jag anser att du gör det för att ta fokus från T-teorin.
2008-08-20, 02:10
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Detta var till beaver men jag tycker ändå att det med bilen kan vara viktigt. Antingen ljuger T eller så kommer E inte ihåg rätt.
Visst kan det vara viktigt.

Men jag anser att det är viktigt att få fram vad bävern menar med sina inlägg. Om han har rätt i sina påståenden så är ju fallet solklart: CS kan släppas och T kan buras in. Det har en viss relevans faktiskt.

Att han inte vill argumentera för sin sak gör mig dock lite misstänksam. Kan det vara så att han ljuger? Kan det vara så att han har missuppfattat nåt? Kan det vara så att det helt enkelt blev fel när han skrev... alla gångerna? Det finns säkert en enkel förklaring, men dessvärre vill han inte delge oss den.

Han kan inte komma ifråga som en seriös deltagare i trådarna förrän han svarar.
2008-08-20, 02:10
Bannlyst
Citat:

Tänkte bara på atmosfären här inne, men det är nog bra om det träder fram lite vittnen.
2008-08-20, 02:15
Bannlyst
Citat:

Jo det har ju lite med hur trovärdigt hennes minne är, mycket fel så kan det även gälla för tidpunkten för brottet.
2008-08-20, 02:18
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Jo det har ju lite med hur trovärdigt hennes minne är, mycket fel så kan det även gälla för tidpunkten för brottet.
Tidpunkten för brottet är inte baserad på E's minne. Det trodde jag att du visste? Kanske ska läsa in dig på fallet och återkomma? Eventuellt så kan du då diskutera utan att ljuga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in