Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDestroy
...sångaren i S.P.O.C.K.
Spelade förband till dem ett par gånger när jag var synthare i den dumma ungdomen, och han gör exakt samma grej varje gång han kommer till en loge; Han sätter sig i ett hörn med sin egna kassettbandare och spelar Eddie Meduza på hög volym. Om någon, inklusive andra bandmedlemmar, tilltalar honom stirrar han ut personen i fråga med hat i blicken och höjer volymen.
Njae, där måste jag nog be att få protestera lite (om det inte hände före eller efter min tid i bandet) - att lyssna på Eddie Meduza, fransk rymddisco och engelska bandet Sailor ingick liksom i hela uppladdningen inför en spelning men oftast hann vi med det i bussen på vägen dit. Om du blivit utstirrad har det nog berott på något annat...
Att vi däremot hade med en "S.P.O.C.K-sprängare" för egna kassettband är däremot sant, och väldigt ofta användes den men det var ju för att logerna mest bestod av en söndersutten soffa, ett slitet bord och några fickljumma öl... :-)
Jag uttalar mig dock bara om guldåren (dvs 94-98) så det är möjligt att det gick utför senare men det låter absolut inte som något jag känner igen.