Citat:
Ursprungligen postat av utter
Hennes dotter är däremot trevlig, men det kanske berodde på att hon raggade på undertecknad. Något som jag inte låtsades om...
Kim A rev upp golv och tak på Mosebcke när hon fick reda på att starten av hennes sjuhundraniottiotolfte föreställning av Vivagina kunde bli en halvtimme försenad. Anledningen var att en noblepristagare i litteratur skulle läsa lite ur sin bok. Den stackarn visste inte vem han hade att göra med... Detta hände för en fem sex år sedan.
Soffipropp gick tidigt i sin karriär runt och förtydligade för alla hon träffade att hon hette Sofia Eriksson, "jag är gift med Orup". Ett par drinkar senare slet hon in alla som ville titta på toaletten, där hon av någon anledning visade sin mutta. Detta var tydligen en ständigt återkommande ritual.
Jannike var av samma skrot och korn. I synnerhet efter skilsmässan från B Borg. "Jag söker jobb som journalist, men de vill att man är utbildad. Jag fattar inte det, det är få som är så medievana som jag är." Är en klassiker. Vem vet, hon kanske bloggar idag? En annan gång var jag på Sturecompagniet. Min väninna kom ut från damernas och berättade att Jannike klev in och gick förbi hela den långa kön av nödiga damer och ställde sig vid toadörren. När någon bad henne ställa sig sist skrek hon, "Jag är Jannike", eller nåt liknande.
Maggan Krook. I slutet av 80-talet jobbade jag i en närbutik där hon var stammis. Hon kom förbi varje dag och köpte en burk färskpressad morotsjuice. Om den var slut blev hon helt skogstokig. Det slutade med att jag kom överrens med henne om att vi gömde en flaska på ett ställe i mejerikylen. Efter det var hon som en kattunge varje dag...