2008-07-28, 03:55
Medlem
Fargashs avatar
"Kändisar" kanske är att ta i, men några har jag stött på via jobbet.

Per Holmberg - Trevlig och avslappnad.
Ragnar Dahlberg - Surkuk. Smyger omkring som en blöt katt och säger inte ett knyst. Hans fru är dock mycket trevlig.
Magnus Johansson - Verkade blyg och besvärad, dock artig.
Janne Karlsson - Småsur.

Ha i minne att jag bara träffat dessa personer några minuter, och därför kan mina observationer inte ses som regelrätta personporträtt. Ett undantag är väl Ragnar Dahlberg, alltid moloken.
Citera
2008-07-28, 08:19
Medlem
Barabbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lsa
Malou von Siverts eller hur hon stavar det.
Har dock inte träffat henne personligen men pratat i telefon med henne och hennes familj. I slutet på 90-talet jobbade jag i en help desk för datorer (gamla hemdator köp via arbetet) och TV4 var en av våra kunder.
En dag ringer det in en man och presenterar sig inte med namn utan säger"hej, jag är Malou von Siverts man". Fick faktiskt aldrig veta vad han hette.
Iaf mannen hade fått för sig att han ville byta grafikkortet i datorn utan hjälp.
Mannen och sonen hade försökt öppna upp datorn men misslyckats med detta och hade börjat enl dem själva försöka SÅGA upp datorn. Jag förklarade snällt att man får INTE byta kort i datorerna då det är hyr/köp och det står i kontraktet att det är förbjudet att öppna upp dem själv. Mannen blir sur lägger på och ringer upp IGEN i hopp om att hamna hos en annan supporter.
Hamnar dock hos mig (gode god vad hade jag gjort för fel???!!) efter mycket om och men så ringer Malou upp och vrålar och skriker och kör den klassiska "VET DU VEM JAG ÄR???????" Totalt arrogant oförskämd och otroligt dryg.
Att kossan skrivit under på att hon INTE fick öppna upp datorn det sket hon på. När jag inte kunde hjälpa henne började hon enl min dåvarande chef att inga företagets växel och hota personalen där.
Företaget blev nervösa och det slutade med att Malle fick lämna in datorn till vår service i STKLM och de bytte kort åt henne... allt för att slippa hennes skrikande. Pratade sen med killarna i STKLM och de sade att hon hade varit oförskämd mot dem med på servicen.

Dock måste jag också berätta om Bengt Magnusson. Han är en av de trevligaste att prata med. Han ringde in (kände inte igen rösten alls) och sade att han hade en TV4 dator jag började hjälpa honom och medan hans dator startar om så småpratar jag lite för att det inte skall bli tyst i luren.
"jaha du jobbar på tv4 då kanske du känner nån av kändisarn?" frågade jag.
(detta var hyrköp för alla som jobbade på TV4 ) Vart efter Bengt är lite tyst och säger... "tja jag kanske är lite sådär småkändis. Jag heter bengt magnusson och sitter i nyheterna". Hehehehe lite pinsamt för mig :-)
Killen var ytterst trevlig och uppskattade all hjälp han fick.

Ja hon är ett riktigt svin. Har också råkat ut för kärringen.
Citera
2008-07-28, 08:44
Medlem
z2joiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Hennes dotter är däremot trevlig, men det kanske berodde på att hon raggade på undertecknad. Något som jag inte låtsades om...

Kim A rev upp golv och tak på Mosebcke när hon fick reda på att starten av hennes sjuhundraniottiotolfte föreställning av Vivagina kunde bli en halvtimme försenad. Anledningen var att en noblepristagare i litteratur skulle läsa lite ur sin bok. Den stackarn visste inte vem han hade att göra med... Detta hände för en fem sex år sedan.

Soffipropp gick tidigt i sin karriär runt och förtydligade för alla hon träffade att hon hette Sofia Eriksson, "jag är gift med Orup". Ett par drinkar senare slet hon in alla som ville titta på toaletten, där hon av någon anledning visade sin mutta. Detta var tydligen en ständigt återkommande ritual.

Jannike var av samma skrot och korn. I synnerhet efter skilsmässan från B Borg. "Jag söker jobb som journalist, men de vill att man är utbildad. Jag fattar inte det, det är få som är så medievana som jag är." Är en klassiker. Vem vet, hon kanske bloggar idag? En annan gång var jag på Sturecompagniet. Min väninna kom ut från damernas och berättade att Jannike klev in och gick förbi hela den långa kön av nödiga damer och ställde sig vid toadörren. När någon bad henne ställa sig sist skrek hon, "Jag är Jannike", eller nåt liknande.

Maggan Krook. I slutet av 80-talet jobbade jag i en närbutik där hon var stammis. Hon kom förbi varje dag och köpte en burk färskpressad morotsjuice. Om den var slut blev hon helt skogstokig. Det slutade med att jag kom överrens med henne om att vi gömde en flaska på ett ställe i mejerikylen. Efter det var hon som en kattunge varje dag...
Senast redigerad av z2jois 2008-07-28 kl. 08:48.
Citera
2008-07-28, 13:24
Medlem
wonderlands avatar
Tom Cruise, i London - inte otrevlig (snarare spelar sympatisk och ganska artig) däremot obehalig. Man ser hur han smider planer och har maniska ögon. Burr. Kort i stumplästen så klart. Som en manisk dvärg.

Jill Johnson - dock så var hon gravid och jag antar att hormonerna var i galopp. Hursomhelst, några ungar springer fram till henne och ber om autograf, hon tuggar på ett äpple. Säger ingenting skriver bryskt på, samtidigt som hon råkar tappa äpplet och utbrister "JAHA, SÅ TAPPA MAN ÄPPLET OCKSÅ!", väldigt sarkatiskt. Kanske var det jag som trodde att hon var trevlig privat, men framstod som arrogant.

Glömde ju Leila K, hon ser ut som en zombie på jakt after tjack. Nog för att man träffar på pundare till och från, men den här tjejen vet man ju vem det är. Obehagligt och tragiskt.
Senast redigerad av wonderland 2008-07-28 kl. 13:27.
Citera
2008-07-28, 14:38
Medlem
Carl Serungs avatar
Kändis å kändis, men Percy Nilsson är det största praktsvin som finns på denna jord.
Citera
2008-07-28, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Kändis å kändis, men Percy Nilsson är det största praktsvin som finns på denna jord.

Har du nån speciell situation i åtanke? Jag har träffat honom flera gånger och tycker bra om honom. Han är mer amerikan än svensk.
Citera
2008-07-28, 15:29
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Har du nån speciell situation i åtanke? Jag har träffat honom flera gånger och tycker bra om honom. Han är mer amerikan än svensk.

Ptja, en gång på 90talet så råkade jag hamna på samma strippklubb som honom och ett gäng i Köpenhamn. Det var väl någon sorts affär som skulle avslutas för Pappa Percy bjöd friskt. Lite senare satt det ett gäng damer vid deras bord (horor så klart) och Percy förklarade högt å tydligt att "ni kan göra precis vad ni vill med dem, allt är betalt å klart" Låter kanske inte så farligt men om man i övrigt vet vad den filuren sysslar med så...

För ca 10 år sedan mötte jag honom på parkeringen till en golfklubb i skåne. Från parkeringen till klubbhus/restaurang/toaletter var det ca 20 meter, men percy väljer istället att bara lite halvdiskret ställe sig framför bildörren och låta pisset flöda så det bokstavligen talat flöt piss på parkeringen.
Framför folk å allt..Normalt beteende??!

Kan räkna upp flera saker, men med respekt för folk i hans umgängeskrets samt risk för att jag outar mig själv så ligger jag lågt.
Citera
2008-07-28, 15:42
Medlem
bruschens avatar
Citat:
Ptja, en gång på 90talet så råkade jag hamna på samma strippklubb som honom och ett gäng i Köpenhamn. Det var väl någon sorts affär som skulle avslutas för Pappa Percy bjöd friskt. Lite senare satt det ett gäng damer vid deras bord (horor så klart) och Percy förklarade högt å tydligt att "ni kan göra precis vad ni vill med dem, allt är betalt å klart" Låter kanske inte så farligt men om man i övrigt vet vad den filuren sysslar med så...

För ca 10 år sedan mötte jag honom på parkeringen till en golfklubb i skåne. Från parkeringen till klubbhus/restaurang/toaletter var det ca 20 meter, men percy väljer istället att bara lite halvdiskret ställe sig framför bildörren och låta pisset flöda så det bokstavligen talat flöt piss på parkeringen.

Kan räkna upp flera saker, men med respekt för folk i hans umgängeskrets samt risk för att jag outar mig själv så ligger jag lågt.

En self-made man som gör som han vill. Dessutom med ett förflutet i byggsvängen= pissa där du står, precis som en häst!
Citera
2008-07-28, 15:53
Bannlyst
Citat:

Låter lite illa förstås. Att köpa sex är ju inte olagligt i Danmark och i stora delar av världen är det kotym vid avslut. Men pissandet kan man ju klara sig utan.
Citera
2008-07-28, 15:56
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewws
Låter lite illa förstås. Att köpa sex är ju inte olagligt i Danmark och i stora delar av världen är det kotym vid avslut. Men pissandet kan man ju klara sig utan.

Det var väl inte själva sexköpet som var svinigt, utan mer sättet....

Som sagt kan rada upp en hel roman, men jag avstår som jag tidigare nämnde.
Citera
2008-07-28, 15:57
Bannlyst
Citat:
Det var väl inte själva sexköpet som var svinigt, utan mer sättet....

Som sagt kan rada upp en hel roman, men jag avstår som jag tidigare nämnde.

Kan du inte ge en glimt till?
Citera
2008-07-28, 16:12
Medlem
Citat:

Är det så han behandlar sina vänner så är jag gärna hans vän....
Och handen på hjärtat....Har inte du pissat på fel plats någon gång..??
Den riktige CS skulle inte chockeras...tvärt om..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in