2020-09-14, 15:55
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksmupp
Excuse me, what is SW?

Star wars
Citera
2020-09-15, 08:25
Medlem
Rigg was nice , met her 9 yrs ago (she smoked but dunno if that was the cause of death......Gorshin smoked himself to death , the last photo of him hes wearing oxygen mask)
Citera
2020-09-15, 08:53
Medlem
Zassazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qmzamqckalrtgj
Rigg was nice , met her 9 yrs ago (she smoked but dunno if that was the cause of death......Gorshin smoked himself to death , the last photo of him hes wearing oxygen mask)
Hur har du kommit i kontakt med alla dessa kändisar och eftersom du gärna vill berätta om alla här så vore kul att veta.
Citera
2020-09-15, 09:42
Medlem
I travel to autograph cons and book signings for example
Citera
2020-09-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Körde GW ett flertal gånger, minns den här resan bäst: Universitetet, festlokalen, någon avslutning/ examensdag. Ett helt gäng studenter kommer ut och förklarar att det blir lite väntetid, "professorn har lite att göra först, det tar en stund."

Efter stunden kommer 4-5 studenter som ömsom släpar, ömsom stöttar och försöker räta upp någon som är maximalt överförfriskad. De verkar ha jävligt kul och promenaden på ca 25 meter avbryts flera gånger när den överförfriskade kommer på en ny anekdot som måste berättas stillastående. Alla garvar så de storknar vilket är ett gott tecken. Professorn siktar in sig på baksätet, jag öppnar dörren och hjälper till att installera honom i bilen. Han försöker förklara något, möjligen adressen han vill åka till, men det finns inte en enda möjlighet i helvete att förstå vad han säger. Han tar sats och försöker igen, men det går inte ens att avgöra vilket språk han använder, eller om det ens är ett språk.

"Vruff börm köptkelelelöön ööööööhhurböflö" låter han samtidigt som han vill börja betala för resan som inte ens börjat och försöker kliva ur bilen utan att lossa bilbältet. Jag går in i festlokalen för att hämta någon som kan tolka eller känner till adressen han ska till, 3-4 studenter enas om att det nog är säkrast att följa med i bilen och lotsa GW hem, så vi går mot bilen där GW sitter och trasslar med bältet. Vi hoppar in och kommer iväg. Målet är Olof Palmes gata 13, men på vägen ska GW in på Statoil Vanadisvägen och köpa cig eller snus eller nåt, jag erbjuder mig att handla åt honom men det kommer inte på fråga, han ska in själv. Med hjälp av två studenter går han in på macken och blir kvar därinne.

Efter kanske en kvart kommer GW ut, ensam, och går och sätter sig i en helt annan bil som står tom och olåst vid en av bensinpumparna. Han är omöjlig att få ur bilen trots att vi är 3-4 stycken som hjälps åt, inte förrän bilägaren kommer ut och skäller ut honom ur bilen kan vi fortsätta åka vidare, i rätt bil. Väl framme ska han försöka betala, vill minnas att det var med taxikreditblock, men efter ett antal försök att skriva gav han upp och studenterna fick skramla ihop kontanter...

Trevlig? Otrevlig? Ingen aning eftersom jag inte begrep ETT enda ord han sade, men garanterat den fullaste människa jag någonsin körde under femton år.
Kunde du inte ha vägrat att köra honom? Han kunde ju ha spytt ner bilen fullständigt för dig.
Citera
2020-09-18, 22:28
Medlem
Bananas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolfstolle
Körde GW ett flertal gånger, minns den här resan bäst:

TEXT

Trevlig? Otrevlig? Ingen aning eftersom jag inte begrep ETT enda ord han sade, men garanterat den fullaste människa jag någonsin körde under femton år.

Så hur var han de andra gångerna du körde honom?
Citera
2020-09-18, 22:53
Medlem
Monkeyspanks avatar
Gjorde hantverksjobb åt Eva Funck på hennes dockteater en gång.
Hon var inte bara den trevligaste kändis jag träffat utan även en av de trevligaste människorna jag någonsin träffat! Jag blev fan nästan förälskad.
Trots att min firma gjort världens fuskjobb och därefter behandlat henne som skit var hon supertrevlig och hur jävla gullig som helst.
Om jag inte redan vetat att hon var gift hade jag fan gått ner på knä och friat till henne.

En annan supertrevlig kändis var Annika Hagström som tog sig tid att gå och köpa färskt fikabröd åt den skitige, svettige hantverkaren för att kunna bjuda på gofika efter utfört arbete.

Men en dryg jävla subba var Meg Westergren.
Körde ett kort tag för Solna Taxi och fick in aset i min bil. Hade det inte varit för de två babbarna hon hade med sig (som säkert skulle knulla henne) och lugnade ner henne skulle resan slutat med att jag slängt ut henne i farten.
Citera
2020-09-18, 23:27
Medlem
I wrote to Westergren some yrs ago , she seemed flattered by my letter so i guess shes nice sometimes

Neal Adams , Batman artist (met him in Lon , he was just talking to his buddy , barely paid any attention besides signing my stuff......but hes known to not be that nice at cons)
Senast redigerad av qmzamqckalrtgj 2020-09-18 kl. 23:32.
Citera
2020-09-18, 23:30
Medlem
exoticspices avatar
Satt på banken och väntade på min tur och Marie Göransson kom och satte sig bredvid. Det var några år sedan och jag minns inga detaljer, men tror det var något med nummervisaren som visade fel nummer och som snabbt rättades till av personalen.

Hon vänder sig mot mig och säger med ett ett finurligt leende "det där var bättre". Jättetrevlig.

Jag log tillbaka och tänkte "hon pratar med lilla mig".
Citera
2020-09-19, 00:05
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soetroev

Benjamin Ingrosso - mindre allmänbildad person får man leta efter, lite bortskämd/perspektivlös men absolut inte på ett arrogant sätt. Snarare mycket trevlig, talangfull och ödmjuk men uppväxt i fel sammanhang.
.
Träffar honom rätt ofta i mitt jobb. Visste inte vem han var förrän någon berättade det för mig och då hade jag träffat honom i ett par år.

Oerhört väluppfostrad och trevlig, lite lillgammal. ganska många gånger folk kommer fram och vill ta kort och ha autografer och han ställer alltid upp lika glad.
Citera
2020-09-19, 00:18
Medlem
Gnomegirls avatar
Dogge Dogelito. Supertrevlig!
Även fast vi var fnittrande små jobbiga fjortistjejer tog han sig tid och snackade både länge och djupt med oss.
Han passade även på att skriva autografer och servera moralkakor och varna oss för droger och sånt.

MVH/Gnomegirl.
Citera
2020-09-19, 01:43
Medlem
orolfstolles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banana
Så hur var han de andra gångerna du körde honom?

Fullständigt normal, luktade sprit någon gång men aldrig det minsta påverkad. Uppträdde korrekt och var jävligt vaksam. Jag tror universitetsresan var någon slags "peak", kan inte ens föreställa mig hur han mådde dagen efter. Bakfyllan måste vara av industriell magnitud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in