Citat:
Ursprungligen postat av
Matzolle
Hahaha! Jag har exakt samma erfarenheter av JG. Ingen tror mig när jag berättar om hur genuint trevlig han är, varm personlighet med stor nyfiken på andra människor, tvärtemot bilden de flesta har av honom från media.
Motsatsen är GW, många tror att han är en ”skön gubbe” som på TV, men han är utan tvekan den otrevligaste, mest oförskämda kändis jag har stött på. Ett riktigt rövhål faktiskt.
Körde GW ett flertal gånger, minns den här resan bäst: Universitetet, festlokalen, någon avslutning/ examensdag. Ett helt gäng studenter kommer ut och förklarar att det blir lite väntetid, "professorn har lite att göra först, det tar en stund."
Efter stunden kommer 4-5 studenter som ömsom släpar, ömsom stöttar och försöker räta upp någon som är maximalt överförfriskad. De verkar ha jävligt kul och promenaden på ca 25 meter avbryts flera gånger när den överförfriskade kommer på en ny anekdot som måste berättas stillastående. Alla garvar så de storknar vilket är ett gott tecken. Professorn siktar in sig på baksätet, jag öppnar dörren och hjälper till att installera honom i bilen. Han försöker förklara något, möjligen adressen han vill åka till, men det finns inte en enda möjlighet i helvete att förstå vad han säger. Han tar sats och försöker igen, men det går inte ens att avgöra vilket språk han använder, eller om det ens är ett språk.
"Vruff börm köptkelelelöön ööööööhhurböflö" låter han samtidigt som han vill börja betala för resan som inte ens börjat och försöker kliva ur bilen utan att lossa bilbältet. Jag går in i festlokalen för att hämta någon som kan tolka eller känner till adressen han ska till, 3-4 studenter enas om att det nog är säkrast att följa med i bilen och lotsa GW hem, så vi går mot bilen där GW sitter och trasslar med bältet. Vi hoppar in och kommer iväg. Målet är Olof Palmes gata 13, men på vägen ska GW in på Statoil Vanadisvägen och köpa cig eller snus eller nåt, jag erbjuder mig att handla åt honom men det kommer inte på fråga, han ska in själv. Med hjälp av två studenter går han in på macken och blir kvar därinne.
Efter kanske en kvart kommer GW ut, ensam, och går och sätter sig i en helt annan bil som står tom och olåst vid en av bensinpumparna. Han är omöjlig att få ur bilen trots att vi är 3-4 stycken som hjälps åt, inte förrän bilägaren kommer ut och skäller ut honom ur bilen kan vi fortsätta åka vidare, i rätt bil. Väl framme ska han försöka betala, vill minnas att det var med taxikreditblock, men efter ett antal försök att skriva gav han upp och studenterna fick skramla ihop kontanter...
Trevlig? Otrevlig? Ingen aning eftersom jag inte begrep ETT enda ord han sade, men garanterat den fullaste människa jag någonsin körde under femton år.